Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dat vind ik er ook van iS is vet, maar een 320 past gewoon beter bij mijn

    En in de toekomst komt er toch nog een 25i in .

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
      Waarom geen 323i of 325i ?

      320i is imo de domste keuze, tenzij het plan is om hem helemaal te modden incl 325i blok om wat taks en verzekering te sparen...
      domste keuze? Eerst en vooral, de verzekering kost minder... IS valt bij sommige zelfs onder sportwagen... Jaarlijkse taks is amper meer.

      323i of 325i => die kerel is hoe oud? Op u 18 zien ze u graag komen om een 325i te verzekeren...

      320i kost doorgaans minder dan een IS, is makkelijker te vinden als niet afgeragd aangezien er veel oudere peetjes nog een 320i hebben om toch maar een 6cilinder te hebben.

      Dus, goedkopere aankoop, goedkopere verzekering (taks is te verwaarlozen) en amper minder pk. Dan nog een pak meer potentieel, want uiteindelijk is een IS de top 4cilinder (tenzij je een S14 gaat inbouwen maar dan zit je met een groter budget). 320i naar 325i ombouwen kost amper iets en ondertussen geniet je nog steeds van de "goedkope" verzekering.

      318is blijft imo overrated. Continu bij de pro's zie je de mtech ophanging, terwijl ik mij toch afvraag, hoeveel van de IS peten hier nog met de standaard ophanging zitten...

      Nu, voor mij is het iedereen zijn keuze. Een IS is veel haalbaarder als dagelijkse inzetbaarheid (al rijd de 320i iets beter voor dagelijks gebruik), maar om uitspraken te gaan doen als domste keuze

      Comment


      • verbruik is meeeer!
        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

        Comment


        • maakt mij niets uit wat beter is, tis gewoon een verschil van persoon tot persoon. Er is geen slechte keuze.

          Ik heb juist met de eigenaar van de 320i waar ik ging naar kijken afgesproken dat ik hem koop.

          Dus nu nog eens bekijken wanneer en hoe ik hem thuis krijg. Maar hij is dus gekocht, ik moet niet meer zoeken.

          Ben ongelooflijk blij! Kzal wel eens foto's posten als ik er deftige heb.

          Comment


          • welcome to the club!
            Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
              323i die zijn toch vrij zeldzaam als ik mene pa moet geloven ?
              Je komt ze inderdaad minder tegen in een deftige staat.

              Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
              Ik vond die 320i vlot genoeg.
              Voor hoelang?

              Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
              Even zalige klank en loopcultuur als de 325i, minder taks en verzekering.
              Dat is dan ook alles.
              Wat vond je van het weggedrag, zelfs na je andere veren en schokdempers?

              Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
              True, die 325i is een pak sneller, en daar ga je nog meer plezier mee hebben. Maar om te beginnen is een 320i al mooi (waarom heb jij eerst een 318i en dan een 'is gekocht? ),
              Daarom beschouw ik mij ook als expert ter zake over miskopen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
              nadien kan je nog overschakelen naar een 325i... of het blok gewoon switchen. Op zich heb je dan een nog interessantere wagen dan een 325i
              In herverkoop boezemt dat alleszins weinig vertrouwen in...

              Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
              Ik ben voor het geluid van een 6 cilinder. Ik verkies een 6 cilinder boven 4 cilinder, omdat een iS het geluid van een 320i nu eenmaal niet kan evenaren. Laat mij dan maar rijden met een domme keuze, tzal wel met glimlach zijn
              Heb ik iets gezegd over een 'is?

              Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
              domste keuze? Eerst en vooral, de verzekering kost minder... IS valt bij sommige zelfs onder sportwagen... Jaarlijkse taks is amper meer.
              Verbruik gekoppeld aan de prestaties zijn belachelijk.

              Verzekering: verzeker je dan niet bij de "sommigen".

              Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
              323i of 325i => die kerel is hoe oud? Op u 18 zien ze u graag komen om een 325i te verzekeren...
              323i is al oldtimer gaat minder verzekering zijn.

              Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
              320i kost doorgaans minder dan een IS, is makkelijker te vinden als niet afgeragd aangezien er veel oudere peetjes nog een 320i hebben om toch maar een 6cilinder te hebben.
              Bohff, ik heb toch al aardig wat deftige non afgeragde 'is jes de revue zien passeren. En als we maarten mogen geloven is de 320i zoektocht ook niet om over naar huis te schrijven momenteel...

              Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
              Dus, goedkopere aankoop,
              Als eens gezien wat ze momenteel voor een kale 320i vragen?

              Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
              goedkopere verzekering (taks is te verwaarlozen) en amper minder pk. Dan nog een pak meer potentieel, want uiteindelijk is een IS de top 4cilinder (tenzij je een S14 gaat inbouwen maar dan zit je met een groter budget). 320i naar 325i ombouwen kost amper iets en ondertussen geniet je nog steeds van de "goedkope" verzekering.
              Koop dan direct een 323i of 325i, tenzij je alles zelf kan doen (wat bij jou idd het geval is)


              Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
              318is blijft imo overrated. Continu bij de pro's zie je de mtech ophanging, terwijl ik mij toch afvraag, hoeveel van de IS peten hier nog met de standaard ophanging zitten...
              Ook hier: 'k heb niets gezegd over een 'is.


              Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
              maar om uitspraken te gaan doen als domste keuze
              Heb je gelezen wat erachter stond?

              ---> "tenzij het plan is om hem helemaal te modden incl 325i blok om wat taks en verzekering te sparen..."


              Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
              maakt mij niets uit wat beter is, tis gewoon een verschil van persoon tot persoon. Er is geen slechte keuze.

              Ik heb juist met de eigenaar van de 320i waar ik ging naar kijken afgesproken dat ik hem koop.

              Dus nu nog eens bekijken wanneer en hoe ik hem thuis krijg. Maar hij is dus gekocht, ik moet niet meer zoeken.

              Ben ongelooflijk blij! Kzal wel eens foto's posten als ik er deftige heb.

              Proficiat met je aankoop.

              Comment


              • Beste, Mayonaise

                Met dit schrijven wil ik u op de hoogte brengen van uw nominatie in de categorie 'Langste quote'. Veel succes

                Mvg, Michael

                Comment


                • Over die discussie nog eens. Het verschil 318is - 320i zit ook in de gewone aankleding, de spoilertjes, de 14" of 15" velgen, het sportinterieur. Een 318is is gewoon standaard alles wat je zoekt in een e30 als jonge gast. Een 320i ga je zelf nog mogen aanpassen, dat kost enerzijds meer geld en tijd maar is ook wel plezant.

                  Comment


                  • 320i >>> 318is

                    groetjes

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                      Over die discussie nog eens. Het verschil 318is - 320i zit ook in de gewone aankleding, de spoilertjes, de 14" of 15" velgen, het sportinterieur. Een 318is is gewoon standaard alles wat je zoekt in een e30 als jonge gast. Een 320i ga je zelf nog mogen aanpassen, dat kost enerzijds meer geld en tijd maar is ook wel plezant.
                      Een 318is heeft niet standaard een sportinterieur. Tenzij je van een motief al onder de indruk bent. Die heeft ook standaard geen 15" velgjes. De meeste hun IS lip voorraan ontbreekt trouwens...

                      Nu, ieder zijn ding é, een IS is en blijft een goede wagen. Maar een 320i is dat ook. En aangezien er minder zotten daar naar zitten te zoeken is de prijs 9/10 gunstig ook. Er blijven er natuurlijk altijd goud voor vragen, maar voor 1500euro moet je eigenlijk al met een enorm deftig ding naar huis gaan.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                        Een 318is heeft niet standaard een sportinterieur. Tenzij je van een motief al onder de indruk bent. Die heeft ook standaard geen 15" velgjes. De meeste hun IS lip voorraan ontbreekt trouwens...

                        Een belgische 318is had naar mijn weten wel standaard de sportzetels.
                        En inderdaad, niet de 15" bbsjes, maar wel de 14" bbsjes.

                        Comment


                        • mayonaise heeft zich eens geamuseerd

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                          Voor hoelang?
                          zolang dat ik hem gehad heb!

                          (6 maanden was dat, geloof ik? )

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                            Een belgische 318is had naar mijn weten wel standaard de sportzetels.
                            En inderdaad, niet de 15" bbsjes, maar wel de 14" bbsjes.
                            Test BMW 318is for the Dutch magazine AutoVisie. 318is is compared with E30 M3 road and rally version


                            Is dan wel bij de noorderburen, maar volgens mij telt dat hier ook. Duitsers zullen eerder in eigen land iets standaard maken dan in een ander.

                            Comment


                            • ik lees hier dat de e30 318is een sportiever onderstel krag dan de 318i of 320i. Is dat ook zo bij de e36 318is dat deze een iets sportiever onderstel heeft of niet?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                                ik lees hier dat de e30 318is een sportiever onderstel krag dan de 318i of 320i. Is dat ook zo bij de e36 318is dat deze een iets sportiever onderstel heeft of niet?
                                Nope.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                                  ik lees hier dat de e30 318is een sportiever onderstel krag dan de 318i of 320i. Is dat ook zo bij de e36 318is dat deze een iets sportiever onderstel heeft of niet?
                                  Ik kreeg
                                  jij krag
                                  krag jij?
                                  hij krag
                                  wij kraggen
                                  jullie kraggen
                                  zij kraggen

                                  Comment


                                  • nog geen enkele belgische 318is zonder sportzetels tegengekomen.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                      welcome to the club!
                                      Merci

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten



                                      In herverkoop boezemt dat alleszins weinig vertrouwen in...
                                      E30 blijft zeker een hele tijd, als hij al ooit weggaat. En dan nog, als je een auto moet kopen en terwijl al moet denken aan wanneer je hem terug verkoopt.. Toch bij zo'n lage bedragen, zoveel kan je er niet aan verliezen.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten

                                      Heb ik iets gezegd over een 'is?

                                      Nee, maar aangezien je er zelf eentje hebt veronderstel ik dat je hem boven een 320i verkiest


                                      Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten

                                      Als eens gezien wat ze momenteel voor een kale 320i vragen?



                                      Koop dan direct een 323i of 325i, tenzij je alles zelf kan doen (wat bij jou idd het geval is)
                                      Veel te veel in de meeste gevallen.
                                      Maar een 25i kost meteen een pakje meer en een 23i is bijna niet te vinden.
                                      En ik kan ook alles zelf doen, handig dus.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten

                                      Heb je gelezen wat erachter stond?

                                      ---> "tenzij het plan is om hem helemaal te modden incl 325i blok om wat taks en verzekering te sparen..."
                                      Dat is op termijn dan ook de bedoeling. Maar eerst gewoon wat rondrijden.



                                      Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten

                                      Proficiat met je aankoop.
                                      Bedankt

                                      Comment


                                      • Proficiat, Maarten, eindelijk eentje gevonden
                                        Het was een sedan zeker?

                                        Comment


                                        • Jep, sedan. Vind ik nog iéts vetter. Ik zou geen coupe laten staan omdat het een coupe is. Maar ben toch blij dat het een sedan is. Ben vooral blij dat het een zwarte is, dat wou ik vooral.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X