Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
    @ Maarten
    Hoe is het ermee? Content? Maak eens wat foto's aub
    gisteren na wat moeilijkheden hier thuis vertrokken. Dan nog een tijdje fille.. en dan na een paar kleinde boerenbaantjes vol sneeuw eindelijk aangekomen aan de de E30!

    Platen erop gevezen, eigenaar geld laten tellen. Alles ok.
    Ik heb er nog 2 sturen, een (tjjoening) uitlaat en wat kleine onder zoals een pakking, koplamp..

    Dan richting lokeren gereden, mijn pa heeft gereden, aangezien we eigenlijk niet in orde waren met verzekering.

    Half 9 thuis en meteen mijn fiets gepakt want kmoest eigenlijk om 8 ergens zijn. Om 12h auto binnengezet met stuurslot enzo en zelf eens vlug ernaar gekeken.

    Vanavond zie ik hem eindelijk eens in daglicht! Dan post ik wel foto's.

    Comment


    • Nog eens proficiat Maarten! Alleen is het volgen van uw zoektocht niet goed voor mijn portefeuille want nu begin ik zelf naar zoiets te zoeken
      Het zal hier vrees ik toch nog even moeten wachten, maar het blijven toch knappe karren die E30's

      Comment


      • Hoe leuk
        Als kan, pics please

        Comment


        • kzit hier met de gsm op internet nu

          En kheb nog geen deftige foto's. Kheb hem zelf nog nooit in het licht gezien. Vanavond om half 5 gedaan met school, en dan rond 5 thuis. dus tegen vanavond heb ik foto's. Kzal ze hier zeker zetten!

          Comment


          • Haha cva ik ben benieuwd, hopelijk valt het dan mee als je hem eens in het ligt ziet

            Comment


            • Proficiat Maarten!


              Ik zou mij denk ik echt niet kunnen bedwingen om er zo lang niet mee te rijden

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gl3nn Bekijk Berichten
                Nog eens proficiat Maarten! Alleen is het volgen van uw zoektocht niet goed voor mijn portefeuille want nu begin ik zelf naar zoiets te zoeken
                Het zal hier vrees ik toch nog even moeten wachten, maar het blijven toch knappe karren die E30's
                Lap, nog enen


                Zot eigenlijk hoe moeilijk het is om een goeie e30 te vinden, en er is dan nog eens verschrikkelijk veel vraag naar ook.


                Hopelijk komen er tegen februari een hoop iS'jes op de markt

                Comment


                • Waarom gaat niemand om die 320?
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                    Waarom gaat niemand om die 320?
                    Omdat 'ie in NL staat en er geen LPG in ligt. Anders wel

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                      Proficiat Maarten!


                      Ik zou mij denk ik echt niet kunnen bedwingen om er zo lang niet mee te rijden
                      Ik zal er soms wel eens met rijden. Ik kon ook wachten met eentje te kopen tot dan, maar dan was deze waarschijnlijk al weg, en ik weet nu dat ik een goeie heb die enkel van mij is

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                        Waarom gaat niemand om die 320?
                        Omdat ik geen tweede wagen kan betalen, was anders wel ideaal geweest

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                          ik lees hier dat de e30 318is een sportiever onderstel krag dan de 318i of 320i. Is dat ook zo bij de e36 318is dat deze een iets sportiever onderstel heeft of niet?
                          Kan mis zijn, maar dat verschil is praktisch weg, als je een setje dempers en veren steekt, of dat nu een 325i of een 316i met M-pakket is

                          Beide wagens zijn nooit bedoeld om mee te racen, enkel de M3 is dat, dus enkel daar ga je ook veel dingen vinden die verschillend zijn (veel meer dan dempers en veren)

                          Comment


                          • 318is heeft betere gewichtsverdeling, mag je nog dempers en veren steken zoveel je wil
                            Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
                              Ik ben voor het geluid van een 6 cilinder. Ik verkies een 6 cilinder boven 4 cilinder, omdat een iS het geluid van een 320i nu eenmaal niet kan evenaren. Laat mij dan maar rijden met een domme keuze, tzal wel met glimlach zijn
                              Er is geen domme keuze, anders zouden ze die "domme keuze" ook niet aanbieden. Dom zou zijn, een 302i op 2-cilinders

                              Neen, serieus, ik zou kijken voor zowel 320i als 325i, niet omdat je maar niet kan beslissen, maar omdat je meer kans maakt bij het zoeken. En indien 6-cilinder een must is ... er zijn nog andere merken ook, maar de combinatie van 6-cilinder en RWD ... en dat met beperkt budget ... Zonder een merk te noemen, maar : 5-cilinder met 4WD ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                318is heeft betere gewichtsverdeling, mag je nog dempers en veren steken zoveel je wil
                                Omdat dat - letterlijk - de lichtste motor is, met in verhouding tot motorgewicht, het meeste PK ?

                                edit:
                                80 kg voor M40 (8-klepper 4-cil)
                                100 kg voor M42 (16-klepper 4-cil)
                                bijna 120 kg voor M20 (6-cil)

                                bron : http://www.unixnerd.demon.co.uk/enumber.html
                                Last edited by ; 07/01/2010, 14:54.

                                Comment


                                • In de bochten maakt dat zoveel niet uit
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                    In de bochten maakt dat zoveel niet uit
                                    ? ? ?

                                    Comment


                                    • 20kg minder, en de plaats van het gewicht, amper voorbij de vooras
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                        20kg minder, en de plaats van het gewicht, amper voorbij de vooras
                                        Allez dan, om onduidelijke redenen, de 318is een betere verdeling. 'k zal het eens opzoeken

                                        Comment


                                        • het gewicht van de motor ligt niet zo ver voorbij de vooras als de 6cilinder en zowieso 20kg minder.

                                          Ik zie niet wat er onduidelijk is?

                                          Jaco Velders doet met een licht motorisch gemodde (maar wel ophanging en gestript natuurlijk) de nordschleife in minder dan 8mn
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X