Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
    318is heeft betere gewichtsverdeling, mag je nog dempers en veren steken zoveel je wil
    318Is:
    F/R: 54%/46%

    M3:
    Weight distribution, F/R: 53%/47%

    325i:
    Weight distribution, F/R: 53%/47%

    BRON




    Nu, als uw gewichtsverdeling o zo goed is, waarom rij je dan zonder reservewiel op circuit? En wat dan bij volle en bijna lege tank?

    Een IS is een goed bakske, maar het is geen goud. En die ophanging heb ik al eens vermeld, de meeste IS'en hier zitten al niet meer met de "o zo goeie" standaard M tech ophanging. En die stabi's, die hebben ook al metaalmoeheid gekend.

    En zoveel werk is dat niet om ééntje te steken.


    Comment


    • laatste keer in chambley reed ik met 2 reservewielen
      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

      Comment


      • Uit testberichten:
        318is =>53,3/46,7
        325i => 52,4/47,6

        IS betere gewichtsverdeling?

        Comment


        • vrrrrrrrrrrrrrreeeemdddddd


          Met wat kan je dat verklaren?
          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

          Comment


          • Dus, pluspunten 318is

            - Stabi's -> slechts een half voordeel aangezien deze al wat te verduren gekregen hebben
            - M-ophanging -> geen voordeel aangezien deze toch moet vervangen worden, kan dus ook bij 320/325
            - Gewichtsverdeling -> blijkbaar toch niet?

            Rest nog het sportinterieur, stuur, looks, al is dat allemaal na te plaatsen. 't Is wel een leuk motortje, zuinig, weinig taksen.

            Voor mij 320i < 318is < 325i

            Comment


            • Als de 325 inderdaad 70kg meer weegt, dan heeft die toch 20kg meer op de vooras als de 318is
              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                Dus, pluspunten 318is

                - Stabi's -> slechts een half voordeel aangezien deze al wat te verduren gekregen hebben
                - M-ophanging -> geen voordeel aangezien deze toch moet vervangen worden, kan dus ook bij 320/325
                - Gewichtsverdeling -> blijkbaar toch niet?

                Rest nog het sportinterieur, stuur, looks, al is dat allemaal na te plaatsen. 't Is wel een leuk motortje, zuinig, weinig taksen.

                Je argumenten gaan niet op hoor. Rij eens met een standaard 318is en een standaard 320i en voel het verschil in wegligging. Redelijk enorm.

                Natuurlijk is de ophanging niet meer zo fris en strak als toen die nieuw was, maar hetzelfde gaat op voor de 320i met standaard minder strakke ophanging. Resultaat: betere wegligging op een standaard 318is tov een standaard 320i.

                M onderstel moet helemaal niet vervangen worden als je een iS koopt. Tenzij je het harder of lager of... wil natuurlijk. Tis niet dat die na 170000 kilometer waardeloos zijn hé

                Natuurlijk kan je als je een 320i koopt achteraf een andere ophanging steken en stabistangen en een sportinterieur en een sportstuur etc etc etc... Maar reken eens uit, je zal makkelijk rond de 1200€ gaan hangen als je al die dingen gekocht hebt.
                Dus als je een 320i koopt met het gedacht van 'ik maak hem even 'goed' (is maar wat je zoekt in een wagen natuurlijk) als een 318is' moet je toch serieus wat extra euries op de basisprijs rekenen..
                Honda S2000 2002
                BMW E30 318is 1990

                VW Polo 1.9TDI 2006

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk Berichten

                  M onderstel moet helemaal niet vervangen worden als je een iS koopt. Tenzij je het harder of lager of... wil natuurlijk. Tis niet dat die na 170000 kilometer waardeloos zijn hé
                  Je dempers in ieder geval wel
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk Berichten
                    Je argumenten gaan niet op hoor. Rij eens met een standaard 318is en een standaard 320i en voel het verschil in wegligging. Redelijk enorm.

                    Natuurlijk is de ophanging niet meer zo fris en strak als toen die nieuw was, maar hetzelfde gaat op voor de 320i met standaard minder strakke ophanging. Resultaat: betere wegligging op een standaard 318is tov een standaard 320i.

                    M onderstel moet helemaal niet vervangen worden als je een iS koopt. Tenzij je het harder of lager of... wil natuurlijk. Tis niet dat die na 170000 kilometer waardeloos zijn hé

                    Natuurlijk kan je als je een 320i koopt achteraf een andere ophanging steken en stabistangen en een sportinterieur en een sportstuur etc etc etc... Maar reken eens uit, je zal makkelijk rond de 1200€ gaan hangen als je al die dingen gekocht hebt.
                    Dus als je een 320i koopt met het gedacht van 'ik maak hem even 'goed' (is maar wat je zoekt in een wagen natuurlijk) als een 318is' moet je toch serieus wat extra euries op de basisprijs rekenen..
                    Ik zeg toch duidelijk 320i < 318is?

                    En na 170.000km zal een sportophanging lang niet meer zo fris zijn hoor!
                    Voor de rest klopt het wel wat je zegt, maar ik heb dat nergens ontkent in mijn vorige post.

                    Comment


                    • TomT, doe je dit jaar meer NS laps dan 2 jaar geleden?
                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                        TomT, doe je dit jaar meer NS laps dan 2 jaar geleden?
                        Ik weet dat nog niet, misschien doe ik er geen, wie weet. Waarom?

                        Comment


                        • Omdat ik dat altijd zo semi-stoer vind staan in uw sig
                          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                          Comment


                          • 2009: 1 lap vond ik te lullig staan, dus dat heb ik er niet ingezet.

                            Comment


                            • 2 laps is idd veel beter
                              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                Dus, pluspunten 318is

                                - Stabi's -> slechts een half voordeel aangezien deze al wat te verduren gekregen hebben
                                - M-ophanging -> geen voordeel aangezien deze toch moet vervangen worden, kan dus ook bij 320/325
                                - Gewichtsverdeling -> blijkbaar toch niet?

                                Rest nog het sportinterieur, stuur, looks, al is dat allemaal na te plaatsen. 't Is wel een leuk motortje, zuinig, weinig taksen.

                                Voor mij 320i < 318is < 325i
                                De pluspunten zijn dat een 318is het eind van de E30 was en het aankondigen van de E36. Dus je zit met een "nieuwe" motor. De M20 bestaat al lang, zelfs voor de E30 had die al zijn tijd gehad. Deze is wel iets verbeterd, maar het blijft een oude techniek. Waardoor je minder rendement hebt.

                                Nu, al bij al, blijft een 318is gewoon een goed evenwicht. We weten allemaal dat de 318is rijders liever een 325i zouden hebben of een M3, maar een M3 is in aankoop duur en een 325i in gebruik.

                                Een 318is is ook makkelijker te vinden met wat sportaccenten. Aangezien die toch de concurrent was van de GTI's en dergelijke, ook al kostte die teveel.

                                Maar persoonlijk vind ik het wat dwaas om te stellen dat een auto o zo goed is door z'n ophanging en gewichtsverdeling, als je de ophanging toch veranderd en de gewichtsverdeling niet gerust gelaat.

                                Dus, ik heb niks tegen een IS, maar wel wat tegen die dat denken dat de IS hetzelfde is als het warm water dat werd uitgevonden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                                  Uit testberichten:
                                  318is =>53,3/46,7
                                  325i => 52,4/47,6

                                  IS betere gewichtsverdeling?
                                  Om het compleet te maken:
                                  320i => 54,8/45,2

                                  M3 => 52,2/47,8

                                  Dus qua gewichtsverdeling:
                                  M3
                                  325i
                                  318is
                                  320i

                                  320i is makkelijk beter te krijgen door batterij ook achteraan te leggen zoals bij de 325i. En 320i is ook van de eerste generatie dat de specs komen. Later hadden deze grotere benzinetank en zaten ze toch iets anders in elkaar waardoor er meer gewicht op de weegschaal kwam, dus mss waren ze dan ook beter verdeeld.

                                  Nu, alles ligt zo dicht op elkaar, dat het wat dwaas is om puur daarop een auto naar voor te schuiven. Het verschil tussen mijn aangepaste 320i en een maat zijn 325i is echt miniem qua wegligging. Een 318is en de andere 4pittertjes voelen wel zowiezo lichter aan.

                                  De 320is heeft technisch gezien zelfs de beste gewichtsverdeling met 52,1/47,9.
                                  Last edited by ; 07/01/2010, 16:49.

                                  Comment


                                  • Weer een discussie 318is versus 320i.

                                    Ik heb nu juist mijn eerste ritje in mijn eigen 320 meegemaakt, en ben content van mijn keuze. Hij heeft alles wat ik wil, achterwielaandrijving, BMW, 6cilinder, en niet te groot..
                                    Foto's zijn aan het laden

                                    Comment






                                    • Comment


                                      • Prachtige voiture! Vanvoor verlaagd of is het gezichtsbedrog?

                                        Comment




                                        • Idd verlaagd.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X