Oorspronkelijk geplaatst door Asserti
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW e30: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenDaar een link van? Want een plastieken kapken kan iedereen plaatsen.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenV12 is ni te doen met ne manuele 6bak. Echt moeilijk te vinden. Ook weegt die teveel.
V8 is lichter, manuele 5bak is makkelijk te vinden en de 6bak als je wat meer wilt uitgeven vind je ook wel.
Plus, de 4.0 en 4.4 leveren beiden 286pk, de 4.0 heeft iets minder koppel, maar dat samen met de 5bak, maken die al sneller als de V12 met automaat (zelfs V8 met automaat is sneller). Dan nog eens het lager verbruik ervan daar het een veel modernere motor is, maken dat in mijn ogen een pak meer geschikt.
Als je voor een V12 gaat, moet het een 48v zijn
Comment
-
Is dus idd een Csi motor, raar, had die al tegen gekomen
Im Motorraum hat sich einiges getan. Ein 5.6 Liter V12 Motor aus einem E31 850CSi mit 381PS hat Einzug gehalten. Das Getriebe ist das originale 6 Gang ebenfalls aus diesem Auto. Die Kardanwelle ist unverändert (nicht gekürzt) aus dem 8er. Die Aufnahme des Mittellagers wurde massiv verstärkt, der Anschluss an das 2,79er E30 Sperrdiff mit M-Roadster Deckel erfolgt mittels Radialadapter.
Vraag mij af wat de kostprijs bedroeg. Want er zijn wss goedkopere manieren om met iets meer dan 400pk rond te rijden. En zeker makkelijkere.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten325iX
Zonde van de X. Het leukste van een E30 een beetje laten liggen..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichtentoch eeft ie gelijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichtengeef dan eens een fatsoenlijke uitleg waarom die X wel interresant is
Dat die minder geschikt is om te driften, ok, maar het lukt er uiteindelijk ook mee. Je kan er veel harder met gaan ook... En als je regelmatig slecht/glibberig terrein ziet is het dan ook nog eens een voordeel. Of wanneer men geregeld ondergesneeuwd terrein voor zich heeft.
Met mijn gesperde 325i geraak ik niet snel vast, maar met den 316i hebbek toch af en toe zitten sukkelen. AWD met visco is dan beter geschik, al is dat nog steeds niet zo'n goed systeem voor offroad.
Al bij al, rijd die toch als een achterwielaangedreven wagen. En tenzij men iedere bocht dwars neemt, zie ik dat niet in als iets waar al het leuke van de E30 is afgenomen.
Dan mag ik stellen dat een 316i, 318i, 320i ook alles is waar het leuke vanaf is, want enkel de 325i en M3 zijn de moeite
Dat niet iedereen er zot van loopt ok, maar ik vraag mij gewoon af hoeveel ervaring men er met op doet alvorens het te beoordelen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk BerichtenZijn die eigenlijk zeldzaam ?
Want hier in de buurt rijdt een oud vrouwke met eene 325ix break rond en die staat nog zeer proper
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenZijn maar een 1500 tourings gemaakt. Dus het is wel zeldzaam, maar aangezien de E30 een productiewagen is is het niet echt speciaal.2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenIs dat dan nodig? Ik vind het gewoon nogal zever dat AWD als slecht bezien word terwijl men er 9/10 nog niet met gereden heeft.
Dat die minder geschikt is om te driften, ok, maar het lukt er uiteindelijk ook mee. Je kan er veel harder met gaan ook... En als je regelmatig slecht/glibberig terrein ziet is het dan ook nog eens een voordeel. Of wanneer men geregeld ondergesneeuwd terrein voor zich heeft.
Met mijn gesperde 325i geraak ik niet snel vast, maar met den 316i hebbek toch af en toe zitten sukkelen. AWD met visco is dan beter geschik, al is dat nog steeds niet zo'n goed systeem voor offroad.
Al bij al, rijd die toch als een achterwielaangedreven wagen. En tenzij men iedere bocht dwars neemt, zie ik dat niet in als iets waar al het leuke van de E30 is afgenomen.
Dan mag ik stellen dat een 316i, 318i, 320i ook alles is waar het leuke vanaf is, want enkel de 325i en M3 zijn de moeite
Dat niet iedereen er zot van loopt ok, maar ik vraag mij gewoon af hoeveel ervaring men er met op doet alvorens het te beoordelen
De zaken waarvoor 90% van de mensen die nu een e30 kopen zijn volgens mij zijn vinnigheid, lichtvoetigheid en z'n achterwielaandrijving. Als je regelmatig slecht/glibberig terrein ziet, daar is een ix natuurlijk voor geschikt, maar wie koopt er daar tegenwoordig nog een e30 voor?
Het leuke aan een e30 is imo nog altijd z'n achterwielaandrijving, en volgens mij fnuikt die 4WD dat plezier wel wat, ook al heb ik nog niet met eentje gereden. Dat een 316i wél leuk is, heeft dat gaskrel bewezenOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenIk heb u zien rijden met een 325ix touring. Scheef ging die toch niet echt als ik me goed herinner.
De zaken waarvoor 90% van de mensen die nu een e30 kopen zijn volgens mij zijn vinnigheid, lichtvoetigheid en z'n achterwielaandrijving. Als je regelmatig slecht/glibberig terrein ziet, daar is een ix natuurlijk voor geschikt, maar wie koopt er daar tegenwoordig nog een e30 voor?
Het leuke aan een e30 is imo nog altijd z'n achterwielaandrijving, en volgens mij fnuikt die 4WD dat plezier wel wat, ook al heb ik nog niet met eentje gereden. Dat een 316i wél leuk is, heeft dat gaskrel bewezen
Comment
Comment