Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
    Dat is wel de V12 uit de 850Csi!
    Daar een link van? Want een plastieken kapken kan iedereen plaatsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
      Daar een link van? Want een plastieken kapken kan iedereen plaatsen.
      Dat lijkt me toch eerder onmogelijk!
      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

V12 is ni te doen met ne manuele 6bak. Echt moeilijk te vinden. Ook weegt die teveel.

V8 is lichter, manuele 5bak is makkelijk te vinden en de 6bak als je wat meer wilt uitgeven vind je ook wel.

Plus, de 4.0 en 4.4 leveren beiden 286pk, de 4.0 heeft iets minder koppel, maar dat samen met de 5bak, maken die al sneller als de V12 met automaat (zelfs V8 met automaat is sneller). Dan nog eens het lager verbruik ervan daar het een veel modernere motor is, maken dat in mijn ogen een pak meer geschikt.

Als je voor een V12 gaat, moet het een 48v zijn
        Zever, gezever!

Comment

• Is dus idd een Csi motor, raar, had die al tegen gekomen

Im Motorraum hat sich einiges getan. Ein 5.6 Liter V12 Motor aus einem E31 850CSi mit 381PS hat Einzug gehalten. Das Getriebe ist das originale 6 Gang ebenfalls aus diesem Auto. Die Kardanwelle ist unverändert (nicht gekürzt) aus dem 8er. Die Aufnahme des Mittellagers wurde massiv verstärkt, der Anschluss an das 2,79er E30 Sperrdiff mit M-Roadster Deckel erfolgt mittels Radialadapter.
          Of kortweg:

Vraag mij af wat de kostprijs bedroeg. Want er zijn wss goedkopere manieren om met iets meer dan 400pk rond te rijden. En zeker makkelijkere.

Comment

• Ha!

Geschift vette ombouw wel
            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Enkel spijtig dat het een cabrio is imo

Comment

• De uitlaten vind ik nog erger!

Dit is veel schonere ombouw, wel jammer van de lichten:

Comment

• Comment

• mooi ding

wit op een e30 is zo

Comment

• 325iX

Zonde van de X. Het leukste van een E30 een beetje laten liggen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
                        325iX

Zonde van de X. Het leukste van een E30 een beetje laten liggen..
                        Al met een E30 325 iX gereden?

Comment

• toch eeft ie gelijk

Comment

toch eeft ie gelijk
                            Al met een E30 325 iX gereden?

Comment

• geef dan eens een fatsoenlijke uitleg waarom die X wel interresant is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                geef dan eens een fatsoenlijke uitleg waarom die X wel interresant is
                                Is dat dan nodig? Ik vind het gewoon nogal zever dat AWD als slecht bezien word terwijl men er 9/10 nog niet met gereden heeft.

Dat die minder geschikt is om te driften, ok, maar het lukt er uiteindelijk ook mee. Je kan er veel harder met gaan ook... En als je regelmatig slecht/glibberig terrein ziet is het dan ook nog eens een voordeel. Of wanneer men geregeld ondergesneeuwd terrein voor zich heeft.

Met mijn gesperde 325i geraak ik niet snel vast, maar met den 316i hebbek toch af en toe zitten sukkelen. AWD met visco is dan beter geschik, al is dat nog steeds niet zo'n goed systeem voor offroad.

Al bij al, rijd die toch als een achterwielaangedreven wagen. En tenzij men iedere bocht dwars neemt, zie ik dat niet in als iets waar al het leuke van de E30 is afgenomen.

Dan mag ik stellen dat een 316i, 318i, 320i ook alles is waar het leuke vanaf is, want enkel de 325i en M3 zijn de moeite

Dat niet iedereen er zot van loopt ok, maar ik vraag mij gewoon af hoeveel ervaring men er met op doet alvorens het te beoordelen

Comment

• Zijn die eigenlijk zeldzaam ?
                                  Want hier in de buurt rijdt een oud vrouwke met eene 325ix break rond en die staat nog zeer proper
                                  2012 E92 Bmw 335i DKG
                                  1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
                                    Zijn die eigenlijk zeldzaam ?
                                    Want hier in de buurt rijdt een oud vrouwke met eene 325ix break rond en die staat nog zeer proper
                                    Zijn maar een 1500 tourings gemaakt. Dus het is wel zeldzaam, maar aangezien de E30 een productiewagen is is het niet echt speciaal.

Comment

Zijn maar een 1500 tourings gemaakt. Dus het is wel zeldzaam, maar aangezien de E30 een productiewagen is is het niet echt speciaal.
                                      Ge zou die mischien wel voor een appel en ei kunnen afkopen
                                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                                      1991 E30 320i

Comment

Is dat dan nodig? Ik vind het gewoon nogal zever dat AWD als slecht bezien word terwijl men er 9/10 nog niet met gereden heeft.

Dat die minder geschikt is om te driften, ok, maar het lukt er uiteindelijk ook mee. Je kan er veel harder met gaan ook... En als je regelmatig slecht/glibberig terrein ziet is het dan ook nog eens een voordeel. Of wanneer men geregeld ondergesneeuwd terrein voor zich heeft.

Met mijn gesperde 325i geraak ik niet snel vast, maar met den 316i hebbek toch af en toe zitten sukkelen. AWD met visco is dan beter geschik, al is dat nog steeds niet zo'n goed systeem voor offroad.

Al bij al, rijd die toch als een achterwielaangedreven wagen. En tenzij men iedere bocht dwars neemt, zie ik dat niet in als iets waar al het leuke van de E30 is afgenomen.

Dan mag ik stellen dat een 316i, 318i, 320i ook alles is waar het leuke vanaf is, want enkel de 325i en M3 zijn de moeite

Dat niet iedereen er zot van loopt ok, maar ik vraag mij gewoon af hoeveel ervaring men er met op doet alvorens het te beoordelen
                                        Ik heb u zien rijden met een 325ix touring. Scheef ging die toch niet echt als ik me goed herinner.

De zaken waarvoor 90% van de mensen die nu een e30 kopen zijn volgens mij zijn vinnigheid, lichtvoetigheid en z'n achterwielaandrijving. Als je regelmatig slecht/glibberig terrein ziet, daar is een ix natuurlijk voor geschikt, maar wie koopt er daar tegenwoordig nog een e30 voor?

Het leuke aan een e30 is imo nog altijd z'n achterwielaandrijving, en volgens mij fnuikt die 4WD dat plezier wel wat, ook al heb ik nog niet met eentje gereden. Dat een 316i wél leuk is, heeft dat gaskrel bewezen

Comment

Ik heb u zien rijden met een 325ix touring. Scheef ging die toch niet echt als ik me goed herinner.
                                          Heb nog met andere gereden en bij oudere wagens moet je zeker rekening houden met de eigenaar. Niet iedereen steekt een goede bandencombinatie onder zijn wagen...

De zaken waarvoor 90% van de mensen die nu een e30 kopen zijn volgens mij zijn vinnigheid, lichtvoetigheid en z'n achterwielaandrijving. Als je regelmatig slecht/glibberig terrein ziet, daar is een ix natuurlijk voor geschikt, maar wie koopt er daar tegenwoordig nog een e30 voor?

Het leuke aan een e30 is imo nog altijd z'n achterwielaandrijving, en volgens mij fnuikt die 4WD dat plezier wel wat, ook al heb ik nog niet met eentje gereden. Dat een 316i wél leuk is, heeft dat gaskrel bewezen
                                          Blijft toch raar om een mening te vormen van iets dat je nog niet in uw handen gehad hebt. Met een potente subaru kunde u toch ook amuseren?

Comment

Working...
                                          X