Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
    Styling 10 Verkrijgbaar weet ik niet. Maar er zal wel ergens iemand zijn die die heeft liggen. Bram op het forum had er vroeger, maar zijn gestolen. Anders gingen die wel weg denk ik..
    Thanks

Moest er nog iemand zijn die er heeft, of weet liggen die weggaan.... Ik zou ze precies wel zien zitten voor onder de mijne.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nathan_N Bekijk Berichten
      Iemand enig idee hoe onderstaande velgen noemen, of die nog bij bmw te verkrijgen zijn, of elders?

http://www.2dehands.be/autos/auto-on...l=&pc_id=&afd=

Dat trekt op niks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
        Dat trekt op niks.
        Nja, maar iedereen rijdt met BBS'en rond. Alternatieven? Als ik voor Borbet's of Brock B1 ga (german style ofzoiets), ben ik al min of meer verplicht om hem helemaal te pimpen en 'k wil het zo bescheiden mogelijk houden...

Comment

Nja, maar iedereen rijdt met BBS'en rond. Alternatieven? Als ik voor Borbet's of Brock B1 ga (german style ofzoiets), ben ik al min of meer verplicht om hem helemaal te pimpen en 'k wil het zo bescheiden mogelijk houden...
          Gelieve je e30 niet te verneuken door zo'n mottige velgen erop te zwieren.

Ik ben BBS fanaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
            Gelieve je e30 niet te verneuken door zo'n mottige velgen erop te zwieren.

Ik ben BBS fanaat.
            Kroonkurkjes zijn ook maar gewoontjes hè...

Comment

• Maar wel knapper dan wat je zelf voorstelde vind ik.

Maar BBS blijft nummer 1 !

Comment

• die velgen zijn ook wel gekend als Z1 velgen dachtek
                Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• 'k Heb er eens voor gemaild... Als'k ze niet goed vind, kan ik eventueel nog altijd verder zoeken achter die styling 10.

Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

Comment

• Die hebben 5 gaten. Kan je niets mee doen op een e30 non-M3.

En ze zijn lelijk.
                    1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                      Die hebben 5 gaten. Kan je niets mee doen op een e30 non-M3.

En ze zijn lelijk.
                      Dat'k daar heb overgekeken

't Is eerder klassiek, maar nu super lelijk is dat nu ook weer niet. Iedereen heeft er gewoon BBS'en onderliggen, vandaar.
                      'k Zal die styling 10 wel eens tegenkomen zeker...

Comment

Dat'k daar heb overgekeken

't Is eerder klassiek, maar nu super lelijk is dat nu ook weer niet. Iedereen heeft er gewoon BBS'en onderliggen, vandaar.
                        'k Zal die styling 10 wel eens tegenkomen zeker...
                        't Is te klassiek voor een E30.
                        1991 BMW E30 318is

Comment

• Wat staat er nog zoal mooi onder? Behalve het feit dat het geen tuning-kar moet worden

Comment

• Een Alpina is ook altijd mooi, als het niet te extreem groot is.

Een BBS RS of RC blijf ik het mooist en meest passend vinden, wat je er ook van zegt.
                            1984 BMW M635CSi F u n
                            1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

Comment

• Ik had al gezien dat de auto af en toe eens een drupje liet, maar gisteren viel het me op dat het echt té erg was.
                              Rond het carder drupt 'ie echt minimaal, dus waarschijnlijk ergens een klein barstje in de carterpan. Maar dan: achter de carter loopt de stuurinrichting, zal ik maar zeggen, en dan daarachter zie je in de richting van de wagen mee, ook een stuk metaal. Daar zie je het gewoon uitdruppen! Iemand enig idee wat dat ding is?

Straks eens naar B&C in Merksem bellen, 't schijnt is dat wel een goed adresje... En voorlopig is het behelpen met olie bijvullen hè

Comment

Ik had al gezien dat de auto af en toe eens een drupje liet, maar gisteren viel het me op dat het echt té erg was.
                                Rond het carder drupt 'ie echt minimaal, dus waarschijnlijk ergens een klein barstje in de carterpan. Maar dan: achter de carter loopt de stuurinrichting, zal ik maar zeggen, en dan daarachter zie je in de richting van de wagen mee, ook een stuk metaal. Daar zie je het gewoon uitdruppen! Iemand enig idee wat dat ding is?

Straks eens naar B&C in Merksem bellen, 't schijnt is dat wel een goed adresje... En voorlopig is het behelpen met olie bijvullen hè
                                Foto?

Comment

Ik had al gezien dat de auto af en toe eens een drupje liet, maar gisteren viel het me op dat het echt té erg was.

Versnellingsbak?
                                  1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                    Versnellingsbak?
                                    'k Ben nu op't werk, dus is't nogal lastig voor foto's up te loaden. Ik twijfel of het de versnellingsbak is. Gisteren stond het oliepeil wat laag, ik heb het bijgevuld en het was in orde.
                                    'k Heb de auto nu hier binnen gereden op't werk en net gecontroleerd, en 't oliepeil is weer gezakt.
                                    Dadelijk nog eens bijvullen, algoed krijg ik 30% personeelskorting... 't Zou anders nogal wat olie gaan kosten

Comment

• Eventjes gegoogeld en de carter ziet er op deze foto wel anders uit, dus 't zal niet van een 318 zijn, maar 'k heb het wel kunnen aanduiden.

Als je de rode cirkel ziet, drupt hij aan de voorkant van de auto, dus de kant van de carter...

EDIT: 't zal wel de versnellingsbak zijn als ik het zo vergelijk met die foto... Als ik dat wil bijvullen (indien het dat is), waar doe ik dat, en mag daar cardanöl fur Motorraderen in?
                                      Bijgevoegde Bestanden
                                      Last edited by ; 22/04/2010, 11:40.

Comment

• Zeker dat daar het lek zich bevind? Je zou moeten weten of het vbak olie is of motorolie. Anders demonteer je best de boel eens om de krukasdichting te vernieuwen. Als er olie op de koppeling komt kan dit nefast zijn.

cardanöl fur Motorraderen ken ik niet, in die vbakken wordt er meestal gewone ATF in gedaan.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                          Zeker dat daar het lek zich bevind? Je zou moeten weten of het vbak olie is of motorolie. Anders demonteer je best de boel eens om de krukasdichting te vernieuwen. Als er olie op de koppeling komt kan dit nefast zijn.

cardanöl fur Motorraderen ken ik niet, in die vbakken wordt er meestal gewone ATF in gedaan.
                                          Ik ga ervan uit dat het toch daar lekt. Ik zie het werkelijk daar druppen én het motoroliepeil blijft constant nu. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik niet meteen weet om dat te demonteren. Nuja, how hard can it be? Maar je moet ook wel het materiaal hebben...
                                          Heel even dacht ik ook dat de koppakking eraan was voor de moeite. De auto rookte gigantisch veel witte rook + condens. Daarenboven zakte het koelvloeistof, zelfs al stond de auto toen al geruime tijd binnen op m'n werk, met koude motor. Ik ben begonnen met aftekenen en zou het afwachten tot later vanavond. Die witte rook kan ook wel de koude verklaren, want 't is afgelopen nacht weer een prikje geweest. Roken doet die nu alvast niet meer, dus da's al een geruststelling. Na mijn check-ritje van vanavond heb ik vastgesteld dat het koelvloeistofpeil weer tip top staat. Ik denk dus niet dat ik mij daarover verder moet zorgen maken, maar ik begon al het ergste te vermoeden
                                          Verder gaat de wagen dinsdag naar garage Alpina in Deurne. It's gonna cost me, maar dan is het wel deftig opgelost en moet ik niet meer met angst liggen rondrijden en altijd alles liggen controleren...

Die motorolie is voor in cardans te gieten, en da's het enige dat ik bij de hand had op't werk. Ik vroeg me dus af of het ook geschikt was voor versnellingsbakken van auto's. Uiteindelijk ben ik overal maar afgebleven, want blijkbaar is het niet zo simpel bij te vullen als pakweg motorolie

Intussentijd zal ik moeten oppassen en de Corsa B van mijn vriendin moeten aanslaan Nu enkel hout vast houden, afwachten tot dinsdag en hopen op het beste !

Comment

Working...
                                          X