Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
    Wat een bak en wat een foto toch!
    Niet overdrijven hé, 't is maar een 4pitter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
      So what?
      Tegen de grens in Duitsland zou ik nog wel willen gaan zien. Maar ik weet nu al dat mijn ouders niet niet gaan goedkeuren. 'Zo ver rijden voor ne auto, gij zijt zot zeker?' En dan de prul met transitplaten ga ik hier ook niet goed gepraat krijgen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten

E30's
        waar is die foto genomen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
          Als die ketel kut is heb je 1300km voor de paus gereden.

En das dwaas, superdwaas.
          Je kan wel eerst wat meer foto's vragen van bepaalde plaatsen...
          1991 BMW E30 318is

Comment

• Ik ben soms eens aan het uitkijken voor andere zetels te steken in de E30.
            Nu zijn het de standaard zetels met schade aan de bestuurderskant.
            Mooist vind ik de sportzetels uit de Is. Maar zou graag eens foto's zijn van een kuipzetel in een E30.
            Als er iemand foto's heeft ? Of links naar waar er zetels te koop zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
              Ik ben soms eens aan het uitkijken voor andere zetels te steken in de E30.
              Nu zijn het de standaard zetels met schade aan de bestuurderskant.
              Mooist vind ik de sportzetels uit de Is. Maar zou graag eens foto's zijn van een kuipzetel in een E30.
              Als er iemand foto's heeft ? Of links naar waar er zetels te koop zijn
              Paulbroere heeft kuipjes in 'zijn' e30. Stuur hem maar eens een PM ofzo, hij heeft misschien wel foto's van het interieur op zijn pc.. Echter, ik weet niet of je daar elke dag in wil zitten

Topic: http://autoforum.be/showthread.php?t=42746
              1991 Mazda MX-5 NA
              Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
              www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                Paulbroere heeft kuipjes in 'zijn' e30. Stuur hem maar eens een PM ofzo, hij heeft misschien wel foto's van het interieur op zijn pc.. Echter, ik weet niet of je daar elke dag in wil zitten

Topic: http://autoforum.be/showthread.php?t=42746
                Er komen kuipjes in de mijn, zit goed genoeg en hoef er ni elke dag in te zitten. Daar heb ik de Golf voor. Maar eerst die dempers als ik ereindelijk aan toe kom. Ik had ze graag vorige week vervangen door KW's maar was mijn sleutels kwijt

Comment

• Mijne pa dan toch kunnen overtuigen om nu al een e30 te kopen
                  Maar eene fatsoenlijke vinden is niet gemakkelijk
                  Hij moet dan ook volledig origineel zijn, een sixpack hebben en in goede staat verkeren...
                  2012 E92 Bmw 335i DKG
                  1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                    Mijne pa dan toch kunnen overtuigen om nu al een e30 te kopen
                    Maar eene fatsoenlijke vinden is niet gemakkelijk
                    Hij moet dan ook volledig origineel zijn, een sixpack hebben en in goede staat verkeren...
                    Kijk is op E30 forum, daar heb je soms wel iets mooi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wsam Bekijk Berichten
                      Kijk is op E30 forum, daar heb je soms wel iets mooi
                      He ik al gedaan maar toch bedankt
                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                      1991 E30 320i

Comment

• Iemand die toevallig een werkplaatshandboek ofzo heeft liggen van een E30 waarin staat hoe je de ophangingsrubber van de driehoek kan vervangen. Ik lig met een nieuwe klaar maar krijg hem er niet op..

Comment

• die ronde? Als je triangel er uit hebt moet je de rubber er uit persen
                          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Ik moet nieuwe banden bestellen voor de 325, maar ik vraag me af wat voor maat er op kan. nu is het 195/65 14, kan/mag dat breder? Ik dacht aan 205/45 ofzoiets
                            Ik ken wel niets van banden

Comment

• Kijk eens naar uw huidige band he. Staat die wat getrokken dan kan je breder gaan maar uw profiel moet wel evenhoog blijven. Dat lost imo dus niets op. Wat je ook kan doen is voor een smallere band gaan die dan een beetje getrokken staat en dat vind ik mooier. Of je kan een brede lage band leggen, die 205/45 die je voorstel, maar dan heb je veel tellerafwijking en ben je niet reglementair.

hier kan je wat mee spelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                Kijk eens naar uw huidige band he. Staat die wat getrokken dan kan je breder gaan maar uw profiel moet wel evenhoog blijven. Dat lost imo dus niets op. Wat je ook kan doen is voor een smallere band gaan die dan een beetje getrokken staat en dat vind ik mooier. Of je kan een brede lage band leggen, die 205/45 die je voorstel, maar dan heb je veel tellerafwijking en ben je niet reglementair.

hier kan je wat mee spelen
                                Dit is echt chinees voor mij
                                Wat bedoel je met getrokken? Ik kan eig nog even door met de huidige band dus daar kan ik mee naar de keuring, ik wil gewoon een goede band voor de beste rijeigenschappen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                  Niet overdrijven hé, 't is maar een 4pitter.
                                  Achja.
                                  Gvd, heel m'n goed gevoel bij die foto naar de zak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wsam Bekijk Berichten
                                    Dit is echt chinees voor mij
                                    Wat bedoel je met getrokken? Ik kan eig nog even door met de huidige band dus daar kan ik mee naar de keuring, ik wil gewoon een goede band voor de beste rijeigenschappen
                                    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

dit is getrokken. De breedte van de band (het eerste cijfer in de code) is minder dan wat het eigenlijk zou moeten zijn. Uw standaard banden hebben zo'n kutmaat dat ge eigenlijk geen sportieve band kunt leggen. De band blijft een hoog profiel hebben en dat gaat doorhangen in de bochten en niet direct sturen maar dat zal je zelf ook wel weten he Profiel is de zijkant, het 2de cijfer van de code, dat staat voor het percentage van de breedte dat de effectieve hoogte geeft. Dus elke 45 is niet even hoog, dat is afhankelijk van hoe breed de band is.

De oplossingen: leg een laagprofielband op uw huidige velgen. Gaat wel erg klein zijn dus een ferme verlaging is nodig. Je bent dan wel niet reglementair. 14" blijft gewoon erg klein.

Koop 15", die maat is wel geschikt voor een sportieve band, echter nog steeds niet optimaal. Je kan op deze velgen natuurlijk ook een kleinere band leggen zoals ik hier boven heb gezegd.

16" geeft het beste resultaat maar ik denk dat 16" op een e30 niet mag dus dan moet je alsnog van wielen wisselen voor de keuring.

Comment

• bedankt, ik zal dan gewoon uitkijken naar andere velgen en dan blijf ik voorlopig met deze rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                        16" geeft het beste resultaat maar ik denk dat 16" op een e30 niet mag dus dan moet je alsnog van wielen wisselen voor de keuring.
                                        Op de mijne mag het!
                                        1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                          die ronde? Als je triangel er uit hebt moet je de rubber er uit persen
                                          deze:

Een vriend van me die bij BMW werkt zegt dat ik hem er gewoon moet opduwen, maar dat lukt hem en mij totaal niet .. Volgende stap zal waarschijnlijk heel de driehoek demonteren zijn omdat je het dan gewoon appart van de auto kan doen en dat is makkelijker. Maar daar staat ook een bout vast die enorm vast zit en we niet loskrijgen
                                          Auto's zijn soms beu om aan te werken!

Comment

Working...
                                          X