Volspuiten met WD40, en een nacht laten intrekken. Vervolgens met schokken de bout los proberen krijgen (steeksleutel+hamer ofzo, of oude dopsleutel en daarop kloppen). Er zijn al momenten geweest dat'k het zelf neit meer zag zitten, en na een nachtje WD40 ging het echt 'gelijk niks'.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW e30: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichtendeze:
Een vriend van me die bij BMW werkt zegt dat ik hem er gewoon moet opduwen, maar dat lukt hem en mij totaal niet .. Volgende stap zal waarschijnlijk heel de driehoek demonteren zijn omdat je het dan gewoon appart van de auto kan doen en dat is makkelijker. Maar daar staat ook een bout vast die enorm vast zit en we niet loskrijgen
Auto's zijn soms beu om aan te werken!
Dus de oude CAB (control arm bushing, die rubber in dat oog dus) is al van de triangel?
Wat is nu het probleem? Die rubber in dat oog krijgen? Dat moet je laten persen, gaat ook met een bankvijs. Als die rubber al in het oog zit en je moet hem nog op de triangel krijgen: triangel inwrijven met vet, vazeline fzoiets, niet iets dat kan bijten. Dan rubber met het gat tegen de triangel duwen, plankje tegen het geheel houden, en dan met een stevige hamer op dat plankje slaan, zodat ie de CAB + oog op de triangel kletst.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wsam Bekijk BerichtenDit is echt chinees voor mij
Wat bedoel je met getrokken? Ik kan eig nog even door met de huidige band dus daar kan ik mee naar de keuring, ik wil gewoon een goede band voor de beste rijeigenschappen2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenWat doet die vriend bij BMW hopelijk geen monteur.
Dus de oude CAB (control arm bushing, die rubber in dat oog dus) is al van de triangel?
Wat is nu het probleem? Die rubber in dat oog krijgen? Dat moet je laten persen, gaat ook met een bankvijs. Als die rubber al in het oog zit en je moet hem nog op de triangel krijgen: triangel inwrijven met vet, vazeline fzoiets, niet iets dat kan bijten. Dan rubber met het gat tegen de triangel duwen, plankje tegen het geheel houden, en dan met een stevige hamer op dat plankje slaan, zodat ie de CAB + oog op de triangel kletst.
En dat tweede is dus wat niet lukt. Morgen ga ik er mij nog eens onder leggen. (want deze week bijna geen tijd gehad) en hopen dat het nu wel lukt.
Comment
-
veel voor betaald? normaal moet je enkel die rubber kopen voor 30 euro.
Gewoon dus tegen triangel houden, triangel wat insmeren met vet, houten plankje ertegen en goede mot op geven.
Waarschijnlijk wel makkelijker als de triangel niet op de wagen zit.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
45euro ofzo. kwou dat eens snel vervangen en int geheel is dan makkelijker. Maarja, dat snel is bij deze ook mislukt
Morgen dus nog eens proberen en mss ook al terug standaard uitlaat onder steken. De andere is los maar hangt er nog onder, beu dat ik om de week er altijd een week niet aan kan werken en dat dus den boel wat vertraagt..
Daarna keuren en hopen dat hij erdoor is anders moet ik weer Z-platen regelen enzo en dat kost weer geld en tijd!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten45euro ofzo. kwou dat eens snel vervangen en int geheel is dan makkelijker. Maarja, dat snel is bij deze ook mislukt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk BerichtenIk ga morgen of zaterdag eens kijken voor een 325i .
Wat zijn de punten waar ik op moet letten ?
bij de e30 zijn de kriksteunen, koffer en bij de motorkap onder de ruiten zwakke punten. Als ik me nog goed herriner
leuke ouders heb jij, direct een 325
Comment
-
Letten op roest gelijk nine-eleven zegt.
En vermits je die quasi niet meer vindt zonder moet je bereid zijn er redelijk voor neer te leggen om het te fixen, of om het zelf te doen.
Voor de rest the usual gelijk mayo aan oliedop, stijve radiatorleidingen een tijdje na een ritje (koppakking ofzo die stuk is heeft die symptomen), koppeling beetje checken enz...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk BerichtenIk ga morgen of zaterdag eens kijken voor een 325i .
Wat zijn de punten waar ik op moet letten ?
Indien voor jou : nice man !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk BerichtenVoor u pa of voor jou?
Indien voor jou : nice man !2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Tijd zat he
Het laatst had mijn pa zonder mijn weten contact opgenomen met een kerel die zijn 316i verkocht. Hij is eens gaan kijken en het was niet zo schitterend. Daar komt hij dan gisteren mee af Kheb hem maar duidelijk gemaakt dat een 316i een no go is Om een of andere reden zit hij mij nu een e36 aan te praten...
Dat zie ik ook wel zitten maar mijn volgende word een e30 en daar ga ik niet onderuit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenTijd zat he
Het laatst had mijn pa zonder mijn weten contact opgenomen met een kerel die zijn 316i verkocht. Hij is eens gaan kijken en het was niet zo schitterend. Daar komt hij dan gisteren mee af Kheb hem maar duidelijk gemaakt dat een 316i een no go is Om een of andere reden zit hij mij nu een e36 aan te praten...
Dat zie ik ook wel zitten maar mijn volgende word een e30 en daar ga ik niet onderuit
Comment
Comment