Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• faaaaaaak
    een knappe meid die e30 rijdt, beter word het gewoon niet!

Comment

• een oude benz is nog beter
      had net m'n kar afgezet in de garage en moest dus met de bus terug

Comment

• ga ik straks heen kijken. Iemand ervaring met een 316 carb? slechts 90pk tov 102 voor een 316i. In gedachte houdend dat ik nu met een 10s kar (naar 100) rijdt gaat dat misschien wel tegenvallen. op papier zijn de 316 en 316i wel zo goed als even snel.

Het rare is dat mijn megane een stuk sneller is ondanks dat vermogen en gewicht bijna hetzelfde zijn. IRL ga ik gelijk op met een 320i..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
          http://nl.kapaza.be/belgie/bmw-3-e30-316--51057693.htm

ga ik straks heen kijken. Iemand ervaring met een 316 carb? slechts 90pk tov 102 voor een 316i. In gedachte houdend dat ik nu met een 10s kar (naar 100) rijdt gaat dat misschien wel tegenvallen. op papier zijn de 316 en 316i wel zo goed als even snel.

Het rare is dat mijn megane een stuk sneller is ondanks dat vermogen en gewicht bijna hetzelfde zijn. IRL ga ik gelijk op met een 320i..
          Een 320i is nu ook niet de acceleratie-sensatie die je kan bedenken eh...
          1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
            daarjuist een super knap meisje van rond de 20 met gitzwart haar gezien in een bordeaux metallic e30 met leren zetels
            Zalig
            @ NineEleven: Sorry dat ik het zeg maar ik heb toch al properdere 316(i)'s gezien voor hetzelfde geld
            Last edited by Ambi; 11/08/2010, 18:02.
            2012 E92 Bmw 335i DKG
            1991 E30 320i

Comment

• Michael, zoek ook eens auto's buiten Limburg...
              1991 Mazda MX-5 NA
              Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
              www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                Een 320i is nu ook niet de acceleratie-sensatie die je kan bedenken eh...
                het is maar om te vergelijken met wat ik nu heb. Ik ga zowieso een tragere auto hebben maar als het te traag word rijd ik er mss niet graag mee..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                  Zalig
                  @ NineEleven: Sorry dat ik het zeg maar ik heb toch al properdere 316(i)'s gezien voor hetzelfde geld
                  er staat zelfs niet eens een foto bij ik zal straks wel een oordeel vellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                    Michael, zoek ook eens auto's buiten Limburg...
                    Zo maar eens rap op en af naar Gent om een auto te gaan bekijken mag ik van thuis niet. Het zou beter zijn ja, maar het aanbod e30 in mijn beurt valt goed mee

Comment

er staat zelfs niet eens een foto bij ik zal straks wel een oordeel vellen.
                      Ik bedoelde die op de vorige pagina
                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                      1991 E30 320i

Comment

http://nl.kapaza.be/belgie/bmw-3-e30-316--51057693.htm

ga ik straks heen kijken. Iemand ervaring met een 316 carb? slechts 90pk tov 102 voor een 316i. In gedachte houdend dat ik nu met een 10s kar (naar 100) rijdt gaat dat misschien wel tegenvallen. op papier zijn de 316 en 316i wel zo goed als even snel.

Gaat zalig vooruit en heeft een zalig geluid! Carbu

Eerste E30 waar ik ooit mee reed
                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Niks voor u, NineEleven? http://nl.kapaza.be/belgie/bmw-3-e30-316i--51053300.htm
                          1991 Mazda MX-5 NA
                          Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                          www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                            2 E30's voor €400...

Zal nie al te slecht zijn zeker...
                            1991 BMW E30 318is

Comment

• werk aan => no go

Comment

Ik bedoelde die op de vorige pagina
                                Ja de koets moet gedetailed worden en de velgen zijn crap (maar er zou toch 15 of 16 onder komen). Technisch lijkt me deze wel in orde

Comment

werk aan => no go
                                  Aan een E30 is toch altijd werk?
                                  1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                    Aan een E30 is toch altijd werk?
                                    Ik dacht juist van niet
                                    2012 E92 Bmw 335i DKG
                                    1991 E30 320i

Comment

Ik dacht juist van niet
                                      Jawel, hoor.

Ik ga eens verderbrielen aan m'n ijzer...
                                      1991 BMW E30 318is

Comment

• Die rode ziet er best goed uit!

Ombouwen naar 318is
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Op foto ziet alles er goed uit weet ik ondertussen al

Nu over de auto die ik ben gaan zien. 316 herspoten vorig jaar in zwart metallic. Geen roest aan de koets, enkel aan de binnekant rechtsachter wielkast een beetje. Bodem was voor zover ik heb gezien ook goed. Hij is verlaagd en had 16" OZ wielen met versleten banden. Geraakt zo niet door de keuring maar de orginele veren/veerpoten en 4 stalen velgen met nieuwe banden zitten erbij en hij wilt hem laten keuren. De auto was al even niet gewassen en het interieur was ook vuil en stonk een beetje Gaf geen al te goede indruk. Batterij was plat en de auto kon dus niet gestart worden. De man had hem vorig jaar gekocht en dus laten herspuiten, en ook enkele herstellingen uitgevoerd (oa. 2dehands carburator, schokdemper achteraan). Hij was toch wel een beetje bmw liefhebber. In het verleden heeft hij nog met e30, e21 en 2002 gereden.

Samengevat is enkel het interieur dus een echt minpunt. ik veronderstel dat de motor nog goed loopt en dat de auto wel in orde is want hij wilt hem keuren. Voor 1150€ de mijne. Eerlijke prijs imo gezien de nieuwe lak en de 4 OZ velgen die 2dehands nog wel wat opbrengen (ze zijn lelijk dus ik wil ze niet)

Comment

Working...
                                          X