Oorspronkelijk geplaatst door Geertt
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW e30: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichtenis dat feitelijk hetzelfde kofferspoilertje als wat op mijne staat?
En is dat als eerste op de IS te zien geweest?
Ik vermoed van wel maar 'k ben 't niet zeker...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenHet besluit staat al min of meer vast, als hij zaterdag technisch goed blijkt te zijn, dan nog wat euro's van de prijs af doen en meepakken
Veel info vind ik niet over de 316 maar meestal zijn ze toch wel enthousiast over de M10. Kom ik echt power te kort, dan kan ik altijd een weber carburator steken maar dat is niet goedkoop natuurlijk..
Ik ga sewes naar argenta weer een offerte vragen en ik zal dan eens zien wat een 129pk mij gaat kosten. Budgetgewijs gezien zal zo'n 90pk'er niet slecht zijn
het spijtige is dat ik niet kan rijden met die 316. Zoals zovelen is deze ook uitgeschreven... Ik ben er wel van overtuigd dat ik me ga amuseren omdat het mij niet gaat om de straight line performance maar vooral dat hij strak op de weg ligt, iets wat ik nu wel mis
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenEen E30 koop je niet in 316i of 318i. Paar maand (als het al zo lang is) en je bent dat KOTSbeu
Ofwel pak een 318is, 320i of 325i.
Mijn 320i cabrio was alles behalve snel maar 't was die 6 pittersound dat het telkens zo heerlijk maakte. Blijft daar echt af van die kleine 4 pitterkes....
Heb er zelf één gehad (mag eigenlijk niet in het verleden praten want staat hier gelukkig nog steeds) en het is niet dat het bijster snel is, maar de loopcultuur is toch aardig om met te rijden. Terwijl een 320i eerder tam aan voelt. Een 316i met 99pk rijd ondanks z'n 9pk meer totaal niet zo leuk en zelfs de 318i is eigenlijk minder leuk dan die met carbu. Is echt andere ronk. Wat 911 wel gaat moeten doen is ne serieus goeie garagist vinden die die carbu nog effectief kan fijn afstellen, want die durven anders wel wat te drinken.
Plus zou ik er toch ook rekening met houden, dat als je meer pk wil, je wel richting 160/170pk kan gaan (190 als het moet en 1500pk als het echt moet ) maar dat dat serieus wat kost en dat met webers dat spel, zelfs al staat die goed afgesteld, gene daily meer is met de huidige brandstofprijzen.
Al bij al, als je een super goeie 316 kan kopen voor weinig geld, denk ik niet dat die daar spijt van zal hebben. Maar als je niet met de auto mag rijden dat je wil kopen, stel ik mij daar toch vragen bij. Als die verkoper zelfs niet toe laat dat je met een groen formulier voor die wagen en eigen nummerplaat (overeenkomend met groen formulier) u niet eens eens wat laat rijden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenVeel info vind ik niet over de 316 maar meestal zijn ze toch wel enthousiast over de M10. Kom ik echt power te kort, dan kan ik altijd een weber carburator steken maar dat is niet goedkoop natuurlijk..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten316i en 318i kunde altijd ombouwen naar 318is :p En een 316 is toch wel apart eigenlijk. Die wegen nog wat minder (zitten onder de ton) als ze niet overdreven vol optie's zitten en is nog met een motor uit de tijd dat alles goed klonk...
Heb er zelf één gehad (mag eigenlijk niet in het verleden praten want staat hier gelukkig nog steeds) en het is niet dat het bijster snel is, maar de loopcultuur is toch aardig om met te rijden. Terwijl een 320i eerder tam aan voelt. Een 316i met 99pk rijd ondanks z'n 9pk meer totaal niet zo leuk en zelfs de 318i is eigenlijk minder leuk dan die met carbu. Is echt andere ronk. Wat 911 wel gaat moeten doen is ne serieus goeie garagist vinden die die carbu nog effectief kan fijn afstellen, want die durven anders wel wat te drinken.
Plus zou ik er toch ook rekening met houden, dat als je meer pk wil, je wel richting 160/170pk kan gaan (190 als het moet en 1500pk als het echt moet ) maar dat dat serieus wat kost en dat met webers dat spel, zelfs al staat die goed afgesteld, gene daily meer is met de huidige brandstofprijzen.
Al bij al, als je een super goeie 316 kan kopen voor weinig geld, denk ik niet dat die daar spijt van zal hebben. Maar als je niet met de auto mag rijden dat je wil kopen, stel ik mij daar toch vragen bij. Als die verkoper zelfs niet toe laat dat je met een groen formulier voor die wagen en eigen nummerplaat (overeenkomend met groen formulier) u niet eens eens wat laat rijden...
Die NFL van '86?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk BerichtenZoals al gezegd:
Meer vermogen 113 vs. 136pk
M onderstel: 2cm lager en wat harder + dikkere stabi's
En ziet er af fabriek een PAK vetter/sportiever uit door standaard opties:
'is lip vooraan
'is spoiler achteraan
Zwarte dakhemel (behalve bij een lazurblauwe)
Shadowline raamlijsten
Mtechnic 1 stuur
Mpook
14" BBS velgen (wel meestal 15" er al op)
Sportzetels
Ruitjesinterieur
(meestal hebben ze een schuifdak)
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk BerichtenJups idd.
Ik vermoed van wel maar 'k ben 't niet zeker...
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenDie kist gaat trager zijn dan uw huidige, dat beseft ge toch...?Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
Maar sneller aanvoelen..
Comment
-
Doe 160 in de megane en 160 in de E30. Zeg me in welke van de twee je de grootste beleving hebt, welke van de 2 het rustigst is aan die snelheid, bij welke van de 2 je eerder een snok aan het stuur zou durven geven.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
pffff ik wil een E30
iemand die zo dicht bij ursel woont zonder E30....da kan toch nie é :sCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Gekocht voor 900€ zonder keuring. Me is happy
Er is inderdaad niet mee gereden. Wel gestart deze keer en de motor draaide echt soepel. Het blok was ook niet vuil etc. Het is goede auto volgens de garagist die ik meehad Er is wel twijfel over het bouwjaar. Eerste inschrijving is in 11/88 gebeurd dus het is waarschijnlijk een van 87 ipv 86. Dat is wel jammer omdat de auto pas 25 jaar na de eerste inschrijving oldtimer word dus ik ga (nog) niet profiteren van die lage verkeersbelasting. Maandag avond zou hij thuis moeten zijn en dan begint het lange wachten tot april of langer als ik op erasmus ga.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenGekocht voor 900€ zonder keuring. Me is happy
Er is inderdaad niet mee gereden. Wel gestart deze keer en de motor draaide echt soepel. Het blok was ook niet vuil etc. Het is goede auto volgens de garagist die ik meehad Er is wel twijfel over het bouwjaar. Eerste inschrijving is in 11/88 gebeurd dus het is waarschijnlijk een van 87 ipv 86. Dat is wel jammer omdat de auto pas 25 jaar na de eerste inschrijving oldtimer word dus ik ga (nog) niet profiteren van die lage verkeersbelasting. Maandag avond zou hij thuis moeten zijn en dan begint het lange wachten tot april of langer als ik op erasmus ga.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
Ik zorg wel dat de 316 ook gaat brullen wie niet snel is moet luid zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk BerichtenZoals al gezegd:
Meer vermogen 113 vs. 136pk
M onderstel: 2cm lager en wat harder + dikkere stabi's
En ziet er af fabriek een PAK vetter/sportiever uit door standaard opties:
'is lip vooraan
'is spoiler achteraan
Zwarte dakhemel (behalve bij een lazurblauwe)
Shadowline raamlijsten
Mtechnic 1 stuur
Mpook
14" BBS velgen (wel meestal 15" er al op)
Sportzetels
Ruitjesinterieur
(meestal hebben ze een schuifdak)
Dan zijn er ook nog de meegespoten + electrische buitenspiegels (en cv ook peisk) die standaard zijn.
Nen iS is idd een ander verhaal dan nen 8v 4-pitter maar als jonge gast is het altijd leuk toch om te dromen van meer? Ik kom van nen 316i dan 320i en nu 318is en kben der wreed content van (vooral door de MarkD chip)
Grtz
Comment
Comment