Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW e30: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Novel Bekijk Berichtenprachtige foto!
Ik weet een 325i te koop staan enkel is mijn vader geen voorstander van zo een motor. Hij vindt dat een 325i veel meer zal verbruiken als een 320i... Klopt dit, volgens de cijfers van bmw scheelt het 2liter
als dàt een argument zou zijn dan moet je sowieso al geen 6pitter kopen.
Ik heb eens kunnen kijken wat een b25 verbruikt en dat is - wel met 80% autostrade, hetgeen uitzonderlijk is voor de gemiddelde hedendaagse E30 - en dat zit rond de 11 liter.
Een 320 zou het zeker niet zuiniger gedaan hebben.
Een ander puntje voor E30-rijders; het is me opgevallen dat volgens het metertje 60 liter naft in de tank kan. Maar wanneer de meter in't rood staat dan kan ik maar een dikke 40 liter tanken, 't zal toch niet zijn dat daar zogezegd nog 20l reserve in die tank zit? Hoe zit dat bij jullie?
Comment
-
Er stond dus een stuur te koop maar ik vind de advertentie niet meer terug. Ik had 30€ geboden
15" BBS'en voor de liefhebbers? Ik ga passen voor deze. Ik heb een oog op Borbet A
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
Ik heb eens kunnen kijken wat een b25 verbruikt en dat is - wel met 80% autostrade, hetgeen uitzonderlijk is voor de gemiddelde hedendaagse E30 - en dat zit rond de 11 liter.
Een ander puntje voor E30-rijders; het is me opgevallen dat volgens het metertje 60 liter naft in de tank kan. Maar wanneer de meter in't rood staat dan kan ik maar een dikke 40 liter tanken, 't zal toch niet zijn dat daar zogezegd nog 20l reserve in die tank zit? Hoe zit dat bij jullie?
ivm verbruik, bij mij is het wel wat hoger maar ik denk dat die wat rijk afgesteld staat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichtendat van die 40liter is bij mij ook zo.. Al heb ik wel heel vaak dat hij aflslaat als er zeker nog bijkan.. kan hem dus niet automatisch laten tanken en ondertussen wat rondlopen want dan stop hij al na even..
Bij andere auto's lukt het wel altijd, dus tis de wagen
Dan ga ik altijd zelf verder met nog wat bij te klutsen.
Comment
-
Een 325i verbruikt in normale omstandigheden helemaal niet meer dan een 320i, ik heb zelfs al het omgekeerde ervaren...
Natuurlijk als je gaat racen kan dat een 'literke' meer zijn maar dat is ook logisch er zitten grotere injectoren op onder hogere benzinedruk...
Ik zeg, 325i, sowieso .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten70 tot 100 zowat?
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
Een ander puntje voor E30-rijders; het is me opgevallen dat volgens het metertje 60 liter naft in de tank kan. Maar wanneer de meter in't rood staat dan kan ik maar een dikke 40 liter tanken, 't zal toch niet zijn dat daar zogezegd nog 20l reserve in die tank zit? Hoe zit dat bij jullie?Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Met m'n E34 kan ik telkens maar 55 à 60 liter bijtanken, terwijl er 80 in kan. Zal dus wel 'normaal' zijn bij de oudere BMW's.
Comment
-
Wellicht, peis dat ik ook iets soortgelijks voor heb. Als ik bijna op reserve sta, kan ik er maar 50 liter bijdoen, en de tank is 70 liter, dus volgens mij slaat dat spul veel te rap af bij het tanken, maar heb nog nooit de tijd genomen om het eigenlijk perfect op te vullen.
Comment
-
Porker weet trouwens volgens mij tot op de km precies hoeveel je nog kan rijden met een brandend lampjeOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Iemand hier die ergens een 316i (dus, 1600cc) weet staan voor geen geld?
<500 euro
Optische staat doet er niet toe, maar liefst wel nog rijdend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie5V Bekijk Berichtenik heb anders wel een 318i die weg moet.
Het moet eigenlijk echt een 1600cc zijn, maar misschien kan een reserve-1800 wel handig zijn.
Comment
Comment