Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
    Ik ben er nog niet helemaal uit, nu met de winter vlak voor de deur, maar ik ben aan het uitkijken naar een e30.
    Enige vereisten zijn:
    - Cabrio
    - Automaat
    - Leder

Wat zeker welkom is:
    - Gekeurd voor verkoop zou handig zijn
    - 6cyl zou mooi zijn, maar 318i is ook goed
    - Mauritiusblauw

Tussen de 3 à 4000 euro. Soms vind je dit wel, maar dan vaak manueel.
    Net naar deze gemaild: http://nl.kapaza.be/belgie/bmw-3-e30...--52926870.htm
    Alleen die x25i, dat gaat dan weer overkill zijn voor de verzekering denk ik

Dit is de garage waar ik bij mijn zoektocht de knapste wagens gezien heb. Hij is duur, maar je kan er goed op bieden + de wagens staan perfect!! btw ik wou in het begin ook een 18i MAAR (sorry voor de eigenaars) ik vind hem lui... Dat is mijn gedacht hierover Veel succes

Comment

• ik heb nog een vraagje over mijn e30. Als ik hem nu kou zou starten en 10 meter mee rij en dan terug in neutraal zetten kan hij zo enorm "springend" gas geven. Ik bedoel hierbij zo van 1000 naar 1500toeren per minuut gaan, zonder dat ik zelf gas geef... Hopelijk is dit normaal Ook kan hij ook zo stinken naar benzine vanbinnen, enkel als ik heb net start.

Comment

• lekje in benzineleiding fzo en mss vacuumlekje.

wat toerentalverhoging is mogelijk met deze kou
        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Sneeuw

En ik lig ziek in mijn bed met een E30 in de garage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
            De meeste km fetishisten denken altijd dat eentje met 130k km nix vervangen gekregen heeft, en eentje van 200k km alles al vervangen is.

Dat, is dikke bullshit.

Geval per geval bekijken, 't zit niets anders op.
            mijn komende 300CE heeft volledig vernieuwd inlaatstuk gekregen bij benz aan +/- 190 000km.
            draait wel goe.

Comment

• ik denk dat ik dit ga kopen. De orginele intake heeft een gat dat nu gedicht is met ductape dus die is toch aan vervanging toe. Kga wel een buis mogen trekken voor koude lucht dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
                Troost u, bij mij was het 2800, vanaf volgend jaar 1130(als het niet hoger is tegen dan...)
                Maar toch, innige deelneming.
                Amai, serieuze bedragen! Een zure appel om door te bijten, maar waarschijnlijk maakt hetgeen je er voor terugkrijgt veel goed
                Honda S2000 2002
                BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk Berichten
                  Amai, serieuze bedragen! Een zure appel om door te bijten, maar waarschijnlijk maakt hetgeen je er voor terugkrijgt veel goed
                  BIV is niet leuk, maar wel eenmalig, das dat ben je rap vergeten.
                  Verbruik ligt gemiddeld 5L/100km lager als met m'n 325i.
                  500L brandstof sparen op 10000km (meer doe ik niet per jaar) = ruim 700€ minder benzinekosten per jaar.
                  En de 325i was 537€ taks per jaar, dus aan het einde van de rit, kost die Alpina me jaarlijks niet meer dan m'n ouwe 325i met 88pk minder.
                  1130-700€= 430€ ---> de Alpina is dus zelfs een goeie 100€ goedkoper!

Comment

• hoeveel vebruikte uwe 325i wel niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                      hoeveel vebruikte uwe 325i wel niet?
                      Meestal rond de 20L

Korte ritten + indien warm, zotte ritten.
                      Koppel onderin had je niet (non-vanos) dus moest je toeren maken, en man, wat deed ie dat graag!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                        http://www.jegs.com/i/K&N/599/56-9049/10002/-1

ik denk dat ik dit ga kopen. De orginele intake heeft een gat dat nu gedicht is met ductape dus die is toch aan vervanging toe. Kga wel een buis mogen trekken voor koude lucht dan.
                        Volgens mij past dat niet op de standaard solex carburateur en een buis trekken voor koude lucht?

Uw carburator zit boven op de motor, met daarboven z'n luchtfilter, dus je hebt altijd warme lucht. Mijn mening is om het ofwel standaard te laten ofwel weber carburator te steken:

Daar hebde natuurlijk ook keuze's in. Vergeet dan ook niet dat het afstellen van uw carb noodzakelijk is, niet het simpelste en de meeste "vakmannen" het niet kunnen/willen.

Dus gewoon zo laten Als uw originele afdekking geen buis zitten heeft is dat trouwens zo erg niet dat dat gat daar open zit.

Comment

• Zeer knappe IS'ke te koop, is ook een forummer zeker ?
                          2012 E92 Bmw 335i DKG
                          1991 E30 320i

Comment

• Er staat bij dat het past De m10 heeft een pierburg 2BE steken en geen solex volgens http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m10.htm

ik zal eens een foto posten van de schade. het is idd niet erg maar wel een leuk excuus voor zo'n openluchtfilter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                              http://nl.kapaza.be/belgie/bmw-3-e30...--53039610.htm

Zeer knappe IS'ke te koop, is ook een forummer zeker ?
                              Jep, ik was er trouwens bij bij die driftfoto's

Zou hij een 320i kopen omdat hij jaloers was op mijn geluid ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
                                Jep, ik was er trouwens bij bij die driftfoto's

Zou hij een 320i kopen omdat hij jaloers was op mijn geluid ?

Alst een zescilinder zou worden mag het wel van eerste keer een 2.5 zijn voor mij hoor

Is een feelertje. Maar indien serieuze interesse zou hij wel mogen.. Heb iets op het oog, maar tis allemaal nogal voorbarig.

Serieuze pret in de sneeuw gehad vandaag, ondanks al het fileleed mooi de bochtjes aaneenrijgen
                                Honda S2000 2002
                                BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• nja, kzou ook liever een 2.5 hebben.Maarja, 18 jaar enzo

Deze morgen een pakje sneeuw en enkel een E30 ter beschikking. Kwas ff bang maar het ging veel beter dan verwacht. Der zijn er nog veel verschoten dat ik met mijn oude BMW overal geraakte

Comment

• Ik denk dat ik hem dadelijk ook eens van stal haal (aja want een diesel starten voor een korte afstand is slechter dan een benzine ).

Comment

• tis wel zalig nu! Veel bijzondere blikken als ik een bochtje omdrift

Comment

• Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

Zou dit iets zijn?

EDIT: ik ben op e30.be uitgekomen, daar heb ik wat gelezen en blijkt dat het de ex van gio zou zijn, die hier ook zit? Eén van de quotes daar: "ik geloof dat die mens geen stofzuiger en spons kende, interieur zag er nogal uit"
                                        Last edited by ; 02/12/2010, 12:15.

Comment

• Jup is de ex wagen van Gio.
                                          Voor zover ik weet is de bestuurderszetel dus nog altijd gescheurd (wang) en is de kap aan vernieuwing toe (maar ze lekt wel niet).
                                          Honda S2000 2002
                                          BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

Working...
                                          X