Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
    Hela met mijn platen en al

Als ik een tip mag geven: vervang de distributieriem
    Waarom dadde?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wsam Bekijk Berichten
      Moet ik dat dan gewoon bij bmw gaan halen? of kan ik dat bestellen bij een sponsor van Bimmerboard? PSG ofzo

edit: ah ik zie nu pas de prijs staan, dus ik kan dat wrs het goedkoopst daar bestellen?
      Dat zijn BMW onderdelen. Dus ofwel bestel je dat bij BMW ofwel bij een andere garagist die dat bij BMW zal bestellen.

Realoem is geen winkel, je kan er niet bestellen & die prijzen zijn voor België wel wat hoger.

Als je dat steekt steek je beter ook direct andere triangels, daar zitten ook nog eens 2 nieuwe rubbers in dan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
        Dat zijn BMW onderdelen. Dus ofwel bestel je dat bij BMW ofwel bij een andere garagist die dat bij BMW zal bestellen.

Realoem is geen winkel, je kan er niet bestellen & die prijzen zijn voor België wel wat hoger.

Als je dat steekt steek je beter ook direct andere triangels, daar zitten ook nog eens 2 nieuwe rubbers in dan...
        Done
        Straks is langsgaan bij BMW en direct bestellen. Het is dan niet de moeite om van die Group N/A triangels te zoeken? of is dat overkill?
        Of kan ik die niet vervangen met Powerflex? die rubbers van de triangels?
        Last edited by ; 10/12/2010, 17:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
          Waarom dadde?
          Ik heb die nooit vervangen en heb daar wel iets van kilometers opgezet. Wss de kerel van wie je hem hebt gekocht ook niet vervangen....

Gewoon voor de zekerheid doen. Als die knapt is point final. Olie en waterpeil ook wel in't oog houden....

Comment

Done
            Straks is langsgaan bij BMW en direct bestellen. Het is dan niet de moeite om van die Group N/A triangels te zoeken? of is dat overkill?
            Of kan ik die niet vervangen met Powerflex? die rubbers van de triangels?
            Ik heb de M3 triangels en de rubbers die je voorstelde besteld
            Nu nog de ophanging :p

Comment

Ik heb de M3 triangels en de rubbers die je voorstelde besteld
              Nu nog de ophanging :p
              M3 triangels ook

Ik zou normale triangels genomen hebben, maar wel met de excentrische M3 rubbers. Die M3 triangels zijn dezelfde vorm als de normale, maar wel alu's, maar dus ook prijziger.

-edit- en triangels zelf moet je niet noodzakelijk bij BMW bestellen, op ebay verkopen ze ook goede & goedkopere (die van meyle)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                M3 triangels ook

Ik zou normale triangels genomen hebben, maar wel met de excentrische M3 rubbers. Die M3 triangels zijn dezelfde vorm als de normale, maar wel alu's, maar dus ook prijziger.

-edit- en triangels zelf moet je niet noodzakelijk bij BMW bestellen, op ebay verkopen ze ook goede & goedkopere (die van meyle)
                Hij heeft me een paar voorstellen gedaan, staal en alu's en ik heb gekozen voor de stalen omdat ik dacht dat die er nu ook op stonden.
                Hij dacht dat de alu's niet zouden passen (ik dacht wel dat ze pasten maar wou het risico niet nemen)

Dus stalen triangels en de M3 rubbers, nu nog 2 weken wachten daarop (die stalen stonden wel op de lijst van de E30 M3 en niet de 325i)

Alles samen was het een 350€ meer dan genoeg dus, maar nu is het nieuw en origineel.
                ondertussen kijk ik uit naar dempers(Bilstein B8 ), veren (Sprax ofzoiets) en die topmounts (moet ik nog zoeken) die je kan instellen.

Krijg ik die rubbers daar eig zelf in of moet je dat erin persen?
                Last edited by ; 10/12/2010, 17:31.

Comment

• Spax

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                    Spax
                    Da wast, iemand had me dat voorgesteld op Bimmerboard maar die zijn nu al een paar dagen offline dus kon het niet meer nakijken
                    Moet ze alleen nog vinden

Comment

• Netjes
                      1991 Mazda MX-5 NA
                      Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                      www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten

Die prijs...

Comment

• Zot eh.

Mja, er zijn er die 10k vragen voor een 316i ofzo.
                          1991 Mazda MX-5 NA
                          Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                          www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

ondertussen kijk ik uit naar dempers(Bilstein B8 ), veren (Sprax ofzoiets) en die topmounts (moet ik nog zoeken) die je kan instellen. ?
                            Camberplaten gevonden, iemand ervaring met deze?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                              Weet iemand hoeveel het kost om een automatische transmissie om te bouwen naar een manuele op een e30 ?
                              Max 500 euro. Als ge geluk hebt 100 euro. Zoek u nen afbraak waar ge alles van kunt overbouwen. Op e30.be is er iemand die dat al gedaan heeft, zelfs gekeurd enal. Staat soort van howto op dat forum.

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                              volgende!

je moet geen kenner zijn om te weten dat dat zeer omslachtig werk is en je beter wacht dat je een mooie manuele tegen komt.
                              Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                              Wat dacht jij dan toen je zijn post las? Ja waarom ook niet, even de vittesebak wisselen

Ik weet zeker niet alles van de e30 maar met nadenken kom je al een eind
                              lol. En waarom ook niet? Tis niet alsof je een belgische regering moet vormen eh.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Novel Bekijk Berichten
                                Ik reken voor een cabrio 4500 tot 6000euro...

Een 325i edition cabrio in nieuwstaat dan
                                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten

Dat bedoel ik dus... 't Wordt hier afgebroken tot en met...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                    Ik heb een e30 op het oog, ideaal maar het is automaat.
                                    En ik wil echt niet met een automaat rijden zeker niet als op een e30 en op mijn eerste auto.
                                    Als je het zelf kan en je pakt het wat slim aan kan je er nog geld op verdienen!

Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten

Door al die mannen die het verschil niet kennen tussen de vraagprijs en de effectieve prijs, zie je ze wel een pak meer vragen dan 6500...

En blijkbaar zijn er dan nog die er het voor geven ook! Maar een e30 is dat natuurlijk waard Nu wachten tot de tourings voor niet minder dan 10k gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                                      Die hollanders zijn echt zot, ergens nog een 325i(wel mint) voor 12 000 zien staan
                                      Last edited by Ambi; 11/12/2010, 14:24.
                                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                                      1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten

Hoeveel is een 325i cabrio waard in uw ogen?

Comment

• 3k indien goed

Comment

Working...
                                          X