Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Robin.S Bekijk Berichten
    Waarom is een 316i minder geliefd? Klopt het dat hij wat PK's en koppel mist in vergelijking met een 318 of 320?
    En qua wegentax en verzekering, zit hier veel verschil in?
    Het is de basisversie en de meeste e30 rijders willen wel iets meer pk's De 316 heeft nog een blok met carburator en de klassieke look van de pfl (hoewel er ook 316's zijn met facelift zoals ik er een heb). Het past gewoon beter in het plaatje van oldtimer dan een 316i

Comment

• @Maarten: drift gone wrong?
      Captain Turbo
      General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Enen tegengezeten met een trekhaak denk ik. E30 stond op een parking dus ik heb niets gezien en uiteraard geen papiertje achtergelaten.. Maar ben deze middag bij CAS om een nieuwe achterbumper geweest.. dus komt terug goed

Comment

• gelukkig maar nog een geluk dat het dan "maar" een bumper was.
          Captain Turbo
          General Von Driftenstein

Comment

• inderdaad, maar toch wel een beu gevoel als je terug aan je wagen komt ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
              Collega's,

als ik met dit weer met de E30 ga rijden, dan bolt mijn chauffage niet. Dan mag'k de hardheid van blazen aanpassen, dat ding doet niks. Pas na een stevige rit (doorgaans enkele uren) doet hij het weer.
              Wie weet er wat er misschien bevroren is zodat de chauffage niet werkt? Dan kan'k daar misschien met de heteluchtblazer op te werk gaan.
              Zo'n aangevroren binnenruit is niet echt ideaal.
              Hopelijk niet de weerstand dat kapot aant gaan is, maar normaal alst door het vriezen is is dat als je uw motorkap open doet achter die relais in het midden onder uw voorruit. Als dat goed beschreven is

Dus als ge uw cilinderrij volgt, net achter die dat het dichtst bij het stuur zit.

Succes!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
                Enen tegengezeten met een trekhaak denk ik. E30 stond op een parking dus ik heb niets gezien en uiteraard geen papiertje achtergelaten.. Maar ben deze middag bij CAS om een nieuwe achterbumper geweest.. dus komt terug goed
                Ah, da waarde gij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                  Hopelijk niet de weerstand dat kapot aant gaan is, maar normaal alst door het vriezen is is dat als je uw motorkap open doet achter die relais in het midden onder uw voorruit. Als dat goed beschreven is

Dus als ge uw cilinderrij volgt, net achter die dat het dichtst bij het stuur zit.

Succes!
                  Is die weerstand een grote klus ofzo? Zal eens checken...
                  Gister heb ik er 2 keer 25 km mee gedaan, en 't bolde niet. En toen ben'k nog een km'tje of 7 gaan scheef gaan met een paar keer stevig doorgesleurd te hebben op het droge en toen marcheerde de prul weer. Dus gewoon bedrijfstemperatuur (olie= 80° op de meter) lijkt me nèt niet voldoende.

Comment

• Ik veronderstel dat dit ook wel met een waterklep werkt, en als dat membraan versleten is, kan het goed zijn dat je rare dingen tegenkomt met je verwarming. Bij mij was die ook naar de zak, en boven de 80km/u geen warmte meer. Kan mij voorstellen dat daar wel andere rare dingen uit kunnen voortkomen ook. Je kan daar normaalgezien een revisiekitje voor kopen voor een appel en een ei, maar het demonteren is vaak wel dikke miserie. Ik heb dat laten doen want in mijn geval moest gans mijn inlaattraject eruit, echt schitterende gestoken
                    Last edited by Stoffie; 27/12/2010, 12:22.
                    1984 BMW M635CSi F u n
                    1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                      Ah, da waarde gij
                      inderdaad. Met de zwarte E30 4deurs die nogal veel lawaai maakt normaal
                      In Gent die keer bij het driften waarschijnlijk wel gezien

Nu met de padré zijn auto

Comment

• Niks voor Ambi?

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
                        1991 Mazda MX-5 NA
                        Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                        www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Dat is gewoonweg ideaal Dennis !
                          Straks eens aan pa laten zien .
                          2012 E92 Bmw 335i DKG
                          1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                            en PJH dan :o wtf zo goedkoop :s moet toch wel iets mis mee zijn?
                            Captain Turbo
                            General Von Driftenstein

Comment

• Ziet er nog goed uit

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Wat kilometers maar ziet er een eerlijke E30 uit + hij staat in BE

1991 Mazda MX-5 NA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                                en PJH dan :o wtf zo goedkoop :s moet toch wel iets mis mee zijn?
                                Zal zeker niet mint zijn voor die prijs.. Best een kenner meenemen mocht je gaan kijken?
                                1991 Mazda MX-5 NA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                                  Is die weerstand een grote klus ofzo? Zal eens checken...
                                  Gister heb ik er 2 keer 25 km mee gedaan, en 't bolde niet. En toen ben'k nog een km'tje of 7 gaan scheef gaan met een paar keer stevig doorgesleurd te hebben op het droge en toen marcheerde de prul weer. Dus gewoon bedrijfstemperatuur (olie= 80° op de meter) lijkt me nèt niet voldoende.
                                  Wel, als het die motor zelf is, dan moet de motor er uit dacht ik. Bij mij begon dat te piepen op stand 1, 2 en 3, echt om zot te worden! En om dat dan eens opnieuw te smeren...

De weerstand zit volgens mij achter de knop zelf, dus dat valt goed mee. Heb dat liggen ook, maar als het dat is moet normaal de hoogste stand wel werken.

Comment

• CAS kijk je nog eens voor die ruitenslingers en toerenteller? En als je toch bezig bent, ik zoek een een stuk middenconsole met klokje in. Mag ook digitaal zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                                      Ziet er goed uit! Moest ik geen hebben ging ik gaan kijken.

En op foto kan je nooit perfect weten in welke staat hij is, gewoon gaan kijken..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
                                        Ziet er goed uit! Moest ik geen hebben ging ik gaan kijken.

En op foto kan je nooit perfect weten in welke staat hij is, gewoon gaan kijken..
                                        Wel nogal een eindje rijden hé om 'gewoon eens te gaan kijken'

@ Denniske: die bronzitbeige 320i uit België is van een kerel die zijn auto steeds met heel veel zorg behandeld heeft. Ik ken hem niet persoonlijk maar van op E30 forum. Is zeker een eerlijke wagen. Hij doet deze weg omdat hij een E36 328iT gekocht heeft. De garage geeft nog 2000€ voor zijn E30 dus probeert hij hem voor ietsje meer van de hand te doen. Redelijk wat kilometers, maar dan ook al heel wat stukken reeds vervangen..
                                        Honda S2000 2002
                                        BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• ik heb gisteren gedroomd van mijn e30

Comment

Working...
                                          X