Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Waarom is een 316i minder geliefd? Klopt het dat hij wat PK's en koppel mist in vergelijking met een 318 of 320?
En qua wegentax en verzekering, zit hier veel verschil in?
Het is de basisversie en de meeste e30 rijders willen wel iets meer pk's De 316 heeft nog een blok met carburator en de klassieke look van de pfl (hoewel er ook 316's zijn met facelift zoals ik er een heb). Het past gewoon beter in het plaatje van oldtimer dan een 316i
Enen tegengezeten met een trekhaak denk ik. E30 stond op een parking dus ik heb niets gezien en uiteraard geen papiertje achtergelaten.. Maar ben deze middag bij CAS om een nieuwe achterbumper geweest.. dus komt terug goed
als ik met dit weer met de E30 ga rijden, dan bolt mijn chauffage niet. Dan mag'k de hardheid van blazen aanpassen, dat ding doet niks. Pas na een stevige rit (doorgaans enkele uren) doet hij het weer.
Wie weet er wat er misschien bevroren is zodat de chauffage niet werkt? Dan kan'k daar misschien met de heteluchtblazer op te werk gaan.
Zo'n aangevroren binnenruit is niet echt ideaal.
Hopelijk niet de weerstand dat kapot aant gaan is, maar normaal alst door het vriezen is is dat als je uw motorkap open doet achter die relais in het midden onder uw voorruit. Als dat goed beschreven is
Dus als ge uw cilinderrij volgt, net achter die dat het dichtst bij het stuur zit.
Enen tegengezeten met een trekhaak denk ik. E30 stond op een parking dus ik heb niets gezien en uiteraard geen papiertje achtergelaten.. Maar ben deze middag bij CAS om een nieuwe achterbumper geweest.. dus komt terug goed
Hopelijk niet de weerstand dat kapot aant gaan is, maar normaal alst door het vriezen is is dat als je uw motorkap open doet achter die relais in het midden onder uw voorruit. Als dat goed beschreven is
Dus als ge uw cilinderrij volgt, net achter die dat het dichtst bij het stuur zit.
Succes!
Is die weerstand een grote klus ofzo? Zal eens checken...
Gister heb ik er 2 keer 25 km mee gedaan, en 't bolde niet. En toen ben'k nog een km'tje of 7 gaan scheef gaan met een paar keer stevig doorgesleurd te hebben op het droge en toen marcheerde de prul weer. Dus gewoon bedrijfstemperatuur (olie= 80° op de meter) lijkt me nèt niet voldoende.
Ik veronderstel dat dit ook wel met een waterklep werkt, en als dat membraan versleten is, kan het goed zijn dat je rare dingen tegenkomt met je verwarming. Bij mij was die ook naar de zak, en boven de 80km/u geen warmte meer. Kan mij voorstellen dat daar wel andere rare dingen uit kunnen voortkomen ook. Je kan daar normaalgezien een revisiekitje voor kopen voor een appel en een ei, maar het demonteren is vaak wel dikke miserie. Ik heb dat laten doen want in mijn geval moest gans mijn inlaattraject eruit, echt schitterende gestoken
Is die weerstand een grote klus ofzo? Zal eens checken...
Gister heb ik er 2 keer 25 km mee gedaan, en 't bolde niet. En toen ben'k nog een km'tje of 7 gaan scheef gaan met een paar keer stevig doorgesleurd te hebben op het droge en toen marcheerde de prul weer. Dus gewoon bedrijfstemperatuur (olie= 80° op de meter) lijkt me nèt niet voldoende.
Wel, als het die motor zelf is, dan moet de motor er uit dacht ik. Bij mij begon dat te piepen op stand 1, 2 en 3, echt om zot te worden! En om dat dan eens opnieuw te smeren...
De weerstand zit volgens mij achter de knop zelf, dus dat valt goed mee. Heb dat liggen ook, maar als het dat is moet normaal de hoogste stand wel werken.
CAS kijk je nog eens voor die ruitenslingers en toerenteller? En als je toch bezig bent, ik zoek een een stuk middenconsole met klokje in. Mag ook digitaal zijn
Ziet er goed uit! Moest ik geen hebben ging ik gaan kijken.
En op foto kan je nooit perfect weten in welke staat hij is, gewoon gaan kijken..
Wel nogal een eindje rijden hé om 'gewoon eens te gaan kijken'
@ Denniske: die bronzitbeige 320i uit België is van een kerel die zijn auto steeds met heel veel zorg behandeld heeft. Ik ken hem niet persoonlijk maar van op E30 forum. Is zeker een eerlijke wagen. Hij doet deze weg omdat hij een E36 328iT gekocht heeft. De garage geeft nog 2000€ voor zijn E30 dus probeert hij hem voor ietsje meer van de hand te doen. Redelijk wat kilometers, maar dan ook al heel wat stukken reeds vervangen..
Comment