Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het feit dat een e30 RWD is heeft niets bijgedragen aan u keuze om er eentje te kopen dan ofwa??
Ahja nee, want jij gaat nooit driften natuurlijk
Deels maar ik ga blij zijn als de kont het merendeel van de tijd op zijn plek blijft zitten. Op een nat rondpunt ga ik het wel eens proberen maar verder zijn er amper veilige plekken om te driften. Met mijn beperkte rijervaring vind ik dat toch. Het is net omwille van die rijervaring dat ik die comment plaatste. Je stapt net in een auto en het enige aan uw hoofd is driften en dat gaat gewoon fout lopen. Leer eerst een aantal jaren aan een stuur draaien en probeer dan te driften. Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat je geen rwd mag kopen maar pas er gewoon mee op en beperk u tot een rondpunt, daar kan normaal niks fout gaan.
Trouwens een e30 is zoveel meer dan alleen rwd. Ik heb 90pk, amper 100m met de auto gereden, hij staat hier in de tuin te staan met een laag stof over maar elke keer als ik met de Megane vertrek (die voor de e30) staat, kijk ik nog een paar seconden naar zijn snoetje en denk ik 'fak wat een auto'
beperk u tot een rondpunt, daar kan normaal niks fout gaan
Toch even vermelden dat er zelfs op een rond punt nog veel fout kan gaan hoor
Mijn advies: beperk je tot een grote lege parking, liefst 's avonds. Als je daar het gevoel krijgt de wagen te kennen en redelijk grote cirkels kan driften, probeer dan misschien eens een 90° bochtje waar veel plaats langs beide kanten is voor als het foutloopt.
Er is een verschil tussen rondpunten he, zo'n kallo-rondpunt waar je makkelijk 50 doet of een kleintje waar je direct stil staat van een spin. Ik ben toen de megane nog kakbanden achteraan had wat gaan spelen op een klein rondpunt en ik stond echt heel rap stil. Gewoon dwars op het rondpunt en nog niets eens op de fietsstrook. Een terugslag dat is wel een andere zaak natuurlijk.
Met mijne of ik het nu wil of niet, hij zoekt om zijn achterwielen uit te breken... Ik vind de e30 wel de gevaarlijkste wagen dat ik ken!
't Is ook maar hoe je er mee rijdt zeker ? Mijn M635 heeft veel te veel paardjes en veel koppel onderin om in het nat niet met zijn kont te zwiepen als je niet oplet. Maar als je gewoon rustig rijdt en alles in acht neemt, gebeurt er gewoon niets. 't Is toch maar efkes je hoofd er bij houden als het nat ligt ? In het droge plakt dat ding aan de baan.
Of is een E30 dan zoveel erger ? Zou me verbazen eigenlijk.
't Is ook maar hoe je er mee rijdt zeker ? Mijn M635 heeft veel te veel paardjes en veel koppel onderin om in het nat niet met zijn kont te zwiepen als je niet oplet. Maar als je gewoon rustig rijdt en alles in acht neemt, gebeurt er gewoon niets. 't Is toch maar efkes je hoofd er bij houden als het nat ligt ? In het droge plakt dat ding aan de baan.
Of is een E30 dan zoveel erger ? Zou me verbazen eigenlijk.
De e30 is mijn eerste eigen wagen, voordien heb ik altijd gereden met die van mijn moeder (volvo v40) of die van mijn vader (mercedes cls) en deze waren op alle vlak zeer veilig. Maar veel saaier dan mijn e30 Bij een e30 moet je er idd uw verstand bij houden! ps dat is mijn gedacht over de wagen
Comment