Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten

Staat wel wat hoger nu

Is wel met werk aan é, motor zit er bij, niet er in. Moet weg voor februari of ik werk m zelf wel af. Wat het waarschijnlijk ook zal worden, want momenteel zit er een 2.5 in, en of ik de tijd heb om die nog te demonteren...

Ik vraag dus 1000euro en je krijgt alles om er 320i van te maken, zit nieuwe radiator in, bilstein onderstel met eibach veren, kas in super goede staat (uiteraard krasjes en deukje te vinden) en interieur is ook heel netjes.

Moest ge schrik hebben van die foto dat m te hard zou geleden hebben, die auto kan zo niet rijden en heeft ook nooit zo gereden. Maar als er een auto heel de tijd stil staat in mijn garage, vond ik het beter om die tenminste om een leukere manier hem te stallen... Wagen heeft trouwens altijd binnen gestaan. Valt er aan te zien
    Klinkt intresant.
    Maar eerste probleem is al, ik heb geen motorlift dus daar zit ik al vast.
    Voor de rest zou het leuk zijn, en zou het ook goed zijn om ervaring op te doen voor mn studies

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
      Amai die ziet er goed uit !
      Invoer naar belgie is dat moeilijk/duur?
      150 voor transitplaten & verzekering, 100 voor keuring bij BMW in Bornem, 60 voor 2ehandskeuring, inschrijven

Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
      Al reeds contact opgenomen met die verkoper.

Wil niet verkopen aan een Belg omwille van uitschrijven APK ofzo.
      Blablabla. Hij moet gewoon even mee naar GWK Travelex kantoor (is overal in NL te vinden) en dat is dat.
      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        servo monteerd ?
        standaard op touring & cabrio
        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Dit weekend moest ik naar mijn vakantiejob, mijn e30 stond geheel het weekend in een verwarmde garage. Toen ik zondag avond de wagen wilde starten, begon hij terug springend toeren te maken. Vroeger deed hij dat altijd in het begin maar niet heel hevig, toen moest ik gewoon wat gas geven in het begin en hij kwam stabiel.
          Maar toen maakte hij echt springende toeren van 1500 naar 3000toeren. Even later viel hij dan ook stil. Zo heeft hij twee maal na elkaar stil gevallen. Toen heb ik even met mijn gas staan pompen, en toen ging het vanzelf...
          Wat is er gaande?
          btw telkens ik de wagen start, ruikt het de eerste 5min verschrikkelijk naar benzine in de wagen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
            standaard op touring & cabrio
            Denk niet dat er op deze touring servo zit hoor.. Meen mij dat te herinneren toen ik eens in de motorruimte keek
            Honda S2000 2002
            BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk Berichten
              Recent piccie in downtown Gent

Deze een maand geleden ook eens zien staan ergens in Gent, ik heb hem even staan bekijken want qua staat is deze wel top, en het interieur is precies nieuw!

Oorspronkelijk geplaatst door Novel Bekijk Berichten
              Dit weekend moest ik naar mijn vakantiejob, mijn e30 stond geheel het weekend in een verwarmde garage. Toen ik zondag avond de wagen wilde starten, begon hij terug springend toeren te maken. Vroeger deed hij dat altijd in het begin maar niet heel hevig, toen moest ik gewoon wat gas geven in het begin en hij kwam stabiel.
              Maar toen maakte hij echt springende toeren van 1500 naar 3000toeren. Even later viel hij dan ook stil. Zo heeft hij twee maal na elkaar stil gevallen. Toen heb ik even met mijn gas staan pompen, en toen ging het vanzelf...
              Wat is er gaande?
              btw telkens ik de wagen start, ruikt het de eerste 5min verschrikkelijk naar benzine in de wagen...
              Afstelling carburateur, nee?

Comment

Denk niet dat er op deze touring servo zit hoor.. Meen mij dat te herinneren toen ik eens in de motorruimte keek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                  Deze een maand geleden ook eens zien staan ergens in Gent, ik heb hem even staan bekijken want qua staat is deze wel top, en het interieur is precies nieuw!
                  Ik zou dat toch niet graag in 't stad parkeren.

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                    Ik zou dat toch niet graag in 't stad parkeren.
                    Zolang het niet 's nachts is, zie ik niet echt een probleem hoor..

Er zijn trouwens steden met meer criminaliteit (overdag) dan in Gent...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Novel Bekijk Berichten
                      Dit weekend moest ik naar mijn vakantiejob, mijn e30 stond geheel het weekend in een verwarmde garage. Toen ik zondag avond de wagen wilde starten, begon hij terug springend toeren te maken. Vroeger deed hij dat altijd in het begin maar niet heel hevig, toen moest ik gewoon wat gas geven in het begin en hij kwam stabiel.
                      Wat is er gaande?
                      Zoals DJ Oli al zei zou ik zeker eens de afstelling van de CO bekijken, iets meer bijdraaien en normaal zou je dan geen problemen meer mogen ondervinden omtrent het starten. Zo had ik toch een eindje problemen met mijn oude Mini en daarmee was alles opgelost.

Wel opletten als je de CO bijdraait dat deze niet de grens (van 3?) overschrijdt, daarom best eens naar garage gaan waar ze jou CO kunnen meten.

Comment

Voor de rest zou het leuk zijn, en zou het ook goed zijn om ervaring op te doen voor mn studies
                        Leren ze u da nie mss in 't technische?
                        Zou je zo'n motorlift niet ergens kunnen huren?

Comment

Klinkt intresant.
                          Maar eerste probleem is al, ik heb geen motorlift dus daar zit ik al vast.
                          Motorlift kan je bij mij komen halen op voorwaarde dat ik die in dezelfde staat terug krijg. Als er wat lak af is ofzo ga ik niet klagen, maar niet krom en nog werkend liefst

Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk Berichten
                          Gezien de hoogte kon de motor zelfs niet gemonteerd worden!

Comment

Recent piccie in downtown Gent

et20?

Staat er vet bij, nice
                            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                              Motorlift kan je bij mij komen halen op voorwaarde dat ik die in dezelfde staat terug krijg. Als er wat lak af is ofzo ga ik niet klagen, maar niet krom en nog werkend liefst

Gezien de hoogte kon de motor zelfs niet gemonteerd worden!
                              Stuur mij anders eens via PM wat meer gegevens van de wagen.
                              Km's en opties enzo.
                              Is er ook geen mogelijkheid dat die b25 blijft zitten?

Comment

• Wederom te koop wegens aanschaf E34 M5:

Type: E30 320i
                                Motor: M50B25 (192pk)
                                Kleur: Zinnoberrot
                                Velgen: AC Schnitzer 16" 4x100
                                KM stand: 295xxx, motor 270xxx
                                APK: ja
                                Boekjes: ja t/m 124xxx km, daarna alle rekeningen aanwezig
                                Opties:

- Electrische verwarmde spiegels
                                - Binnenspiegel met verlichting
                                - Grote O.B.C.
                                - ABS
                                - Stuurbekrachtiging
                                - Kofferbak bekleding
                                - M-tech 2 stuur
                                - AC Schnitzer pedalen
                                - AC Schnitzer achterskirt
                                - Hoofdsteunen achter
                                - M50B25 24V 192pk
                                - E36 325i uitlaatsysteem
                                - E28 ETA 2.93 differentieel
                                - Schijfremmen voor en achter

De auto heb ik gekocht in juni 2003. Door het niet goed warm rijden van de vorige eigenaren ging het M20 blok na een paar maanden al kapot waarna ik de sterkere M50B25 24V van een E34 heb ingebouwd. Technisch is deze E30 in perfecte staat als zijn er opties wel aandachtspunten: auto begint op bepaalde plekken te roesten wat behandeld moet worden, de lak kan een goede beurt gebruiken maar met een goede polijst beurt kom je een heel eind. Banden zijn nog als nieuw en het interieur heeft geen beschadigingen op 't handschoenenkastje na; daar mist 't handvat vanaf. Nu ik 2 BMW's heb wil ik al m'n aandacht in de M5 stoppen en deze graag aan een liefhebber verkopen.

vp: 3500 EURO
                                Verdomme, wat een kar!

Comment

• Ik zit met een probleem. Mijn e30 staat klaar om te keuren, maar de garage vindt het identficatieplaatje niet. De auto is jaren geleden geïmporteerd geweest vanuit Nederland en ik heb ergens gelezen dat je na de import een plaatje of sticker verkreeg. Heeft er iemand een idee waar dat zou kunnen zitten, of wat ik überhaupt moet doen als ik dat niet terugvind?

Comment

• Het gaat trouwens om een keuring van verkoop, op een gewone keuring zoeken ze daar niet naar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                                      Zolang het niet 's nachts is, zie ik niet echt een probleem hoor..

Er zijn trouwens steden met meer criminaliteit (overdag) dan in Gent...
                                      Ik ben van groot Gent dus parkeer me inderdaad regelmatig in 't stad
                                      Zie daar ook geen graten in. Ik kies wel altijd de plaatsjes uit die wat 'veiliger' zijn. Dus nooit ergens op een drukke hoek, nooit in een heel krappe plaats. Ik probeer toch meestal langs één kant aan een muur of paal ofzo te staan waardoor ik al wat minder moet vrezen voor de minder begaafde medemens die niet kan parkeren.

En vandalisme, tjah.. Ik parkeer me ook nooit in de buurt van de uitgaansbuurten met zatte studenten. Er is natuurlijk altijd een risico.. Maar om daarvoor mijn kot niet uit te komen vind ik er ook wat over.

@ quadrifoglio: denk inderdaad dat de velgen een ET-waarde van 20 hebben.
                                      Honda S2000 2002
                                      BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyline Bekijk Berichten
                                        Ik zit met een probleem. Mijn e30 staat klaar om te keuren, maar de garage vindt het identficatieplaatje niet. De auto is jaren geleden geïmporteerd geweest vanuit Nederland en ik heb ergens gelezen dat je na de import een plaatje of sticker verkreeg. Heeft er iemand een idee waar dat zou kunnen zitten, of wat ik überhaupt moet doen als ik dat niet terugvind?
                                        Het identificatieplaatje hangt toch in de motorruimte, ergens boven de rechtse koplamp?
                                        1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                          Het identificatieplaatje hangt toch in de motorruimte, ergens boven de rechtse koplamp?
                                          Kan zelf niet controleren nu. Weet wel dat ze ondertussen al eens naar de keuring waren geweest en dat het ook een opmerking op de rode kaart was.

Comment

Working...
                                          X