Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de auto's van je voorouders

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ze hebben er redelijk wat gehad.

Eerst mijn grootouders:
    Geen. Wel heeft mijn ene groot-moeder/vader een auto gekocht voor de kinderen: Peugeot 404. zoals op foto maar dan wel in het zwart;

M'n andere mémé heeft al een tijdje een andere vent, en die rijdt met een Honda accord 1.8i (bordeaux)

Mijn ouders:
    Mijn ma heeft in haar jonge jaren (al heel lang geleden ondertussen) nog met een Citroen AM gereden. Door haar goede rijkunsten (en auto) heeft ze daar een accident mee gehad. Kdacht zo ééntje;

Dan hebben ze dus maar een andere gekocht, een Simca 1100. Ze reed daar wel zeer graag mee en heeft nog vele jaren dienst gedaan in de familie (zussen).

Mijn pa heeft als eerste wagen een Datsun Cherry 100a 1000 gehad.

Dan heeft hij een nieuwe Golf I gekocht. Het was een 1100'tje, en die motor'kes staan bekend voor hun zwakheid. Uit pure noodzaak heeft hij hem dan ingeruild ...

tegen een opel commodore. Een 2.6 automaat dacht ik en zuipen als de beesten .

Ondertussen kenden hadden mijn ouders de liefde gevonden en zijn ze getrouwd. Ze hebben dan een Renault 17 gekocht.

Ze hebben dan in die wagen een LPG-installatie gelegt, maar echt goed werkte dit niet. Daardoor had de wagen verschillende mankementen.

Dan hebben ze hem maar verkocht en terug een Opel gekocht, een 2jaar oude Ascona B 1.6. Het was een zwarte met rode zetels, een zeer mooie naar het schijnt.

Ondertussen hebben we een VW Kever gekocht, 1303, donker blauw. We hebben hem niet zo lang gehad, want mijn moeder reed er niet zo graag mee, twas namelijk een vaste wagen (geen oldtimer).

Daarna hebben ze een zeer jonge Golf I Diesel gekocht. Een lichtblauwe. We hebben er nog lang mee gereden, en zeer graag zelfs. We reden er zelfs liever mee dan onze volgende wagen (Golf II GTD).

Ondertussen waren de kinderen al geboren (ik was er ook al)

Dus we reden ondertussen niet meer met de ascona en ook niet meer met de kever, maar reden we met een VW Golf II GTD van einde jaren '80 (donkerblauw). Het was zeker geen slechte wagen, maar we kregen de laatste jaren (einde jaren '90, begin '00) meer en meer kosten. We hebben hem dan kunnen verkopen en we waren er blij mee.

Kga iets te rap want ondertussen hadden we in '97 een nieuwe Golf III 1.9 TDI 90pk Rabbit gekocht. Een Stormgrijze. Zeer tevreden van en we rijden er nog steeds mee, zo goed is hij .

Iets later hebben we terug een kever gekocht, die we ook nog steeds hebben. De laatste maanden wordt er weinig mee gereden. Het is een 1300-model en is van '73 dacht ik, lichtblauw met onderaan wit. (heb er zelfs nog een foto van , ik dacht nochtans dak ik er al gemaakt had, digitaal bedoel ik dan wel).

Dan paar jaar geleden een VW Golf I Cabrio van december '93 gekocht, 1.8i 112pk. Jammer genoeg een ongeluk gehad, maar is ondertussen al veranderd in een prachtige bak (zie handtekening).

Toen hebben we een ander Golf I Cabrio gekocht, van '92. Blauw, 1.8i 98pk. Rijden we ook nog steeds mee.

Twas ff veel werk

Comment

effe een oude thread tot leven wekken :
      Grootouders: langs de ene kant geen auto's (op hun eerste na, een vooroorlogse Fiat), langs de andere kant Renault 4-tjes zover de herinnering reikt.
      Ouders: valt totaal geen lijn in te trekken:

- Suzuki Fronte, wit

- Volvo 144, donkerblauw

- BMW 2002 automatic, wit

- Renault 4 GTL, wit

- Rover 2300S, appelblauwzeegroen

- Audi 100 CD diesel, grijs metallic

- Audi 100 2.0 turbo d, blauwgroen metallic (daar heb ik mijn eerste jaren vaak mee rondgebold)
      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Deze is van m'n opa geweest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG
          staat 'ie er nog?

Comment

'k Weet het eigenlijk zelf niet...ik zal het eens vragen.

Comment

Goh dit gaat zeer doen aan mijne kop, effe goed nadenken. Volgend zijn de auto's van 'naaste familie' Willekeurig door elkaar.

De Honda's:

-1'e gen. Civic zilver
              -1'e gen prelude (heb ik nog foto van op oprit)
              -2'e gen prelude
              -1'e gen. CRX 1.5i 12V int rood (eerste in Belgie geleverd, rood)
              -1'e gen. Accord Aerodeck 2.0i (was serieus snel naar het schijnt, zilver)
              -Prelude 2.0 en Prelude 2.3 (2x donkergroen)
              -... nog wel een paar...

-Fiat 124 en 128
              -Oude Mini Cooper S (grootmoeder)
              -Volvo 142
              -Ford Capri 2.3 HP (zilver met lichtblauwe kap)
              -Porsche 911
              -zwaar getuned Trabantje (trok 10m burnout)
              -Een paar oude chevy's van in het jaar stillekes
              - en laatste die weg is, een A6 Avant 2.5TDI multitronic

En dit is dan nog wss een pak vergeten. Leuk om vermelden is dat aan al die honda's nooit 1 mankement is geweest, buiten bij de laatste preludes een echappement door te altijd ma korte afstandjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG
                Hij moet ook nog zoiets gehad hebben:

(of toch iets dat er op trok)

Comment

Working...
                X