Zoals Frankie het vroeg... Plaats hier je foto's, info enz... Van verlaten tankstations of garages. Nog in gebruik zijnde garages of stations mag ook, maar het moeten wel oude zijn. Raar topic, maar die gebouwen kunnen o zo mooi zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verlaten tankstation- en garagetopic
Collapse
X
-
in Sint Niklaas hebben ze net een station van Avia gesloopt, is me gisteren opgevallen. 't was zo'n oud café-geval met een paar pompen voor de deur, enkel de pompen waren nog in gebruik. best jammer, 't was best leuk, zo'n jaren '30 gebouwtje. en hier een beetje verder is een ex-MG-garage, van toen 't merk nog niet failliet was gegaan door het bmc-débacle. binnenkort eens wat fotootjes van maken...
-
Getoond in het ander topic. Het klein station is inmiddels verdwenen, en aan de overkant zijn de luifels ook wel owv een bodemsanering.
Voor dit gebouw koester ik al m'n hele leven een liefde. Tot 1983 was het een bediend Gulf-station, en daarna een automatisch van Aral. Zoals je ziet is daar zo een 'bult' onder die luifel, daar was het hokje van de pompbediende. Er zijn is ook een poort en 2 deuren naar de werkplaats, maar die toon ik wel eens op nieuwe foto's.
Comment
-
sinds onze groene fwiendjes een vinger in de pap te brokken hebben, valt het me op dat meer en meer tankstations uit stadskernen verdwijnen. best jammer, want meestal wordt het gebouw dat er aan vasthangt afgebroken om plaats te ruimen voor een hip en trendy stuk koud beton.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MbmanHet feit dat er zoveel gesloopt worden, heeft uiteraard te maken met de saneringspremies
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door TigraIk weet nog zo twee tankstations zijn
Eentje in Geel en eentje in Beringen!
Ik zal er eens naar toe moeten voor foto's
In Hasselt ligt er ook zo één (als ik één van deze dagen eens in de buurt ben rij ik er eens langs...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Acechttp://membres.lycos.fr/architectuur/auto/ledeberg.html
Voor dit gebouw koester ik al m'n hele leven een liefde. Tot 1983 was het een bediend Gulf-station, en daarna een automatisch van Aral. Zoals je ziet is daar zo een 'bult' onder die luifel, daar was het hokje van de pompbediende. Er zijn is ook een poort en 2 deuren naar de werkplaats, maar die toon ik wel eens op nieuwe foto's.
Comment
-
leuke link:
en mijn favoriete garage is de citroën-garage in amsterdam.
een historisch monument naast het oude olympisch stadion waar ik vroeger dikwijls met mijn vader heen ging. machtig vond ik dat zo'n enorm gebouw vol met citroëns! er waren plannen om te slopen, maar gelukkig heeft monumentenzorg daar een stokje voor gestoken. het blijft nu gelukkig behouden.
de werkplaats:
de showroom:
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaRecentelijk gerenoveerd, 't is nu een Illy ontbijtcafé/koffiebar.
Nog van dezelfde site:
Mooi gebouw met énorme parkeerruimte, kan je echt veel mee doen maar helaas is het aan z'n lot overgelaten.
Prachtig gebouw dat prachtig gerenoveerd is.
Comment
-
Twee op de drie tankstations dienden saneringsdossier in
(Belga) Ongeveer twee op de drie operationele tankstations in België hebben uiteindelijk een saneringsdossier ingediend bij Bofas, het bodemsaneringsfonds voor tankstations. Dat heeft Bofas, ruim een uur voor de deadline voor het indienen van de dossiers, maandag laten weten.
Enkele weken geleden had nog maar een op de drie tankstations een aanvraag ingediend. "Op enkele weken tijd is daar zowat dertig procent bijgekomen", aldus Chris Hoste, de directeur van Bofas. Hij schat dat nu ruim 1.600 van de geschatte 2.500 tankstations een aanvraag indienden. Wie dit niet deed, staat zelf in voor de saneringskosten. "Maar ik denk dat wie geen aanvraag indiende, niet te maken heeft met verontreiniging of naar de toekomst toe ten minste de noodzaak niet heeft om te saneren", aldus Hoste. (kva) BELGA
Comment
-
verdomme, 'k heb weer een hoop fotografeerwerk voor de boeg. toen ik naar huis reed langs de oude baan van antwerpen naar gent ben ik er een paar leuke tegengekomen. gelieve na het plaatsen van de foto's mevrouw Loosveld te bedanken, zij vond dat ik onderweg nog boodschappen moest doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveldverdomme, 'k heb weer een hoop fotografeerwerk voor de boeg. toen ik naar huis reed langs de oude baan van antwerpen naar gent ben ik er een paar leuke tegengekomen. gelieve na het plaatsen van de foto's mevrouw Loosveld te bedanken, zij vond dat ik onderweg nog boodschappen moest doen.
Edit: Ow, ik dacht dat je tot in Gent was gereden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AcecIn de Carrefour van Oostakker dus? Of in de Aldi van Lochristi? Of in de Lidl van Lochristi? Of de Colruyt van Lochristi? Of de Aldi van Lokeren? Of?
Edit: Ow, ik dacht dat je tot in Gent was gereden
Comment
Comment