Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het vergane glorieën topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Sommigen zullen ook wel begrijpen waarom ik dit merk even wil promoten hier:

    Een leuk voorbeeld van een vergane glorie is het engelse Riley. In princiepe heeft BMW nu de rechten op dit merk, maar de laatste Riley werd eigenlijk al gebouwd in 1969.

    1930 Riley Roadster:



    Riley RME uit 1952:



    Greets,

    Stieglitz

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Stieglitz Bekijk Berichten
      Een leuk voorbeeld van een vergane glorie is het engelse Riley. In princiepe heeft BMW nu de rechten op dit merk, maar de laatste Riley werd eigenlijk al gebouwd in 1969.
      BMW heeft de rechten zeker gekocht toen ze Rover nog in handen hadden, met het idee een 75 coupé uit te brengen onder de naam Riley?

      Ik herinner mij ook nog een test uit de Autogids van een paar jaar geleden met een MPH 4 ofzoiets met een pre-selectie-versnellingsbak
      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

      Comment


      • #43
        ik zie hier nog geen Daf staan





        Comment


        • #44
          Tijd voor een Italiaantje ertussen te gooien, Iso Rivolta

          De boeken toegedaan in '74,de familietraditie wordt nog gedeeltelijk voortgezet door de kleindochter van de stichter, ze is getrouwd met Andrea Zagato en zit in het bestuur van Zagato Centrostile.





          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

          Comment


          • #45
            Vergeet de Belgen niet

            Minerva



            De autoindustrie in Nederland heeft altijd wat bleek afgestoken bij de Belgische. Deze gigantische Minerva werd in het begin van de jaren dertig gemaakt in Antwerpen, toen er van automobielbouw in ons land geen sprake meer was. Het is het type AM.
            Minerva begon rond 1900 zoals veel andere autofabieken met het vervaardigen van fietsen. De auto in kwestie staat evenals "Pete" in het "Frederick C. Crawford Auto-Aviation Museum" in Cleveland


            Bron: http://wimbloemendaal.blogspot.com/2...1_archive.html
            2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
            2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
            2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

            Comment


            • #46
              Minerva Roadster 1925



              Minerva AL 40cv, 8 cyl., 1930

              2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
              2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
              2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

              Comment


              • #47
                Reliant Regal - 1973



                Reliant Scimitar - 1988

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #48
                  De Lorean DMC-12 (1981)

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #49
                    Glas 1300 / 1600 / 1700 GT - 1963-1968


                    Het Beierse automerk Glas heeft op de IAA van 1963 de ranke 1300 GT in de startblokken staan. Een pittig sportwagentje voor dagelijks gebruik; bijna even snel als de Porsche 356 SC, maar een stuk betaalbaarder.
                    De bodemgroep wordt gemaakt bij Glas in het Duitse Dingolfing, waarna deze naar Italië wordt getransporteerd. Daar – bij carrosseriebouwer Frua, die tevens tekent voor het ontwerp – wordt de carrosserie er op gemonteerd. Vervolgens wordt het geheel weer afgebouwd in Dingolfing. Een kostenbesparing levert dat natuurlijk niet op, wel het voordeel van een combinatie van Italiaanse styling met Duits-degelijke afwerking.
                    De 1,3-liter viercilinder levert 75 pk, goed voor een top van 170 km/h. In 1965 krijgt de motor van de 1300 GT 85 pk; tevens wordt de sterkere 1700 GT, met 100 pk, toegevoegd. Een cabriolet is ook leverbaar (met slechts 367 exemplaren blijft deze uiterst zeldzaam). Na de overname door BMW in 1966, wordt de Glas GT vanaf juni 1967 nog een tijdje geleverd als BMW 1600 GT, met de 105 pk leverende 1.573 cc viercilinder en versnellingsbak uit de BMW 1600 TI. De grille wordt aangepast en ook de achterlichten alsmede de achteras, het stuur en nog een aantal zaken worden van de BMW 1600 TI overgenomen. In augustus 1968 valt het doek voor de GT.


                    Last edited by Jocar; 26/05/2008, 17:10.
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Reliant Scimitar - 1988

                      deze is pakken mooier:



                      wat een gelijkenis.

                      Comment


                      • #51
                        Hispano Suiza







                        Antwerpen is't Stad
                        en al de rest is parking!!

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                          deze is pakken mooier:



                          wat een gelijkenis.
                          Toon eens de voorkant, zo een vet kraam precies.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                            Toon eens de voorkant, zo een vet kraam precies.


                            erg ondergewaardeerd, en helaas moeilijk te vinden met 't stuur links. voor een paar duizendjes heb je een gaaf exemplaar met rechts stuur.

                            Comment


                            • #54
                              Ongehoord veel vermogen in 1970, en nu nog steeds

                              Monteverdi Hai 450

                              Comment


                              • #55
                                hai

                                Comment


                                • #56
                                  En de GTS uit '73

                                  Comment


                                  • #57
                                    DeTomaso Deauville



                                    ik heb zo'n gigantisch spijt dat ik die bak niet meer heb hé.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Ik ben toevallig ook juist aan het kijken bij De Tomaso
                                      Heb jij echt zo eentje gehad frankie? POIDH

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                        Heb jij echt zo eentje gehad frankie?
                                        tot voor een jaar of 3,5. 'k heb 'm geruild tegen een '70s Pantera met schade, die 'k nadien verkocht heb zonder te herstellen.

                                        Comment


                                        • #60
                                          wat een topic!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X