Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verbruik V8's uit jaren 60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verbruik V8's uit jaren 60

Weet hier iemand hoeveel bijvoorbeeld een mustang '67 V8 verbruikt?
    Of een Camaro '67 ?

De nieuwe AW een keer lezen...

camaro dacht ik 12 a 14 [l/100km]... dus dat valt nog mee voor zo'n amerikaanse slee...

Comment

Vind jij dat dat meevalt? Reken dat maar is uit met super 98 aan een gemiddelde van 20.000 à 25.000kms per jaar
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

En dan heb je nog geen gas gegeven. Geef daar een keer mee door en je flirt met de 20l.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
          En dan heb je nog geen gas gegeven. Geef daar een keer mee door en je flirt met de 20l.
          brrr... dat als enigste auto en je kan een bijjobke zoeken om uw naft te financieren... Of zoals zovele LPG...

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
            Weet hier iemand hoeveel bijvoorbeeld een mustang '67 V8 verbruikt?
            Of een Camaro '67 ?
            véél.

Maat van mij rijdt met een Jeep Cherokee 3.7 V6 (+/- 200pk) automaat.
            Hij verbruikt gemiddeld een 21-24 liter.
            Als zijn Moeder met het ding rijdt komt het op een 18-19 liter.

Ik vrees dat je voor een verbruik van zo een oude wagen op de 20 liter moet rekenen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
              véél.

Maat van mij rijdt met een Jeep Cherokee 3.7 V6 (+/- 200pk) automaat.
              Hij verbruikt gemiddeld een 21-24 liter.
              Als zijn Moeder met het ding rijdt komt het op een 18-19 liter.

Ik vrees dat je voor een verbruik van zo een oude wagen op de 20 liter moet rekenen...
              Dat ziet er mij al een beetje realistischer uit, 12 à 14 liter is toch wel aan de lage kant hoor, ne VW kever 1.3 (boxermotor) van die jaren joeg er al zoveel (zelfs meer) door.

Comment

'k zou niet twijfelen indien ik liefhebber zou zijn & zo'n wagen zou knn kopen. Aanschaffen en LPG laten plaatsen. Laat de brandstofprijzen geen domper zijn op je plezier!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                  'k zou niet twijfelen indien ik liefhebber zou zijn & zo'n wagen zou knn kopen. Aanschaffen en LPG laten plaatsen. Laat de brandstofprijzen geen domper zijn op je plezier!
                  24 liter LPG blijft nog steeds duur om te betalen he...
                  En het is vooral het beperkte rijbereik dat lastig is.

Vrijdag zie ik een kennis die thuis zo een Mustang GT 350 heeft, dus die zal wel weten zeggen wat dat zuipt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER
                    Vind jij dat dat meevalt? Reken dat maar is uit met super 98 aan een gemiddelde van 20.000 à 25.000kms per jaar
                    Voor een blok van om en bij de 5 liter bij een vermogen van 300pk, valt dat mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wannennoonlie W
                      Voor een blok van om en bij de 5 liter bij een vermogen van 300pk, valt dat mee
                      Als dat werkelijk 14liter zou zijn, zou dat op zich wel meevallen, dan zou het iets meer zijn dan een MCS, en minder dan een 645.

Maar ik vrees ervoor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                        Als je die auto koopt als funauto kan LPG toch nooit renderen? Alleen al de aanschaf van dat ding...

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will
                          Dat ziet er mij al een beetje realistischer uit, 12 à 14 liter is toch wel aan de lage kant hoor, ne VW kever 1.3 (boxermotor) van die jaren joeg er al zoveel (zelfs meer) door.
                          Mijn BMW 320 van 77 kreeg ik ook amper onder de 13 liter.

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

ok, ik had gehoord dat een mustang '67 35 liter verbruikt , en dat vond ik er nu toch wel over...

Stel dat je wagen 20 liter benzine verbruikt, hoeveel LPG verbruikt 'ie dan?
                            En hoeveek kost de LPG de liter?

én blijft het geluid van je diep grommende V8 bewaard?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                              ok, ik had gehoord dat een mustang '67 35 liter verbruikt , en dat vond ik er nu toch wel over...

Stel dat je wagen 20 liter benzine verbruikt, hoeveel LPG verbruikt 'ie dan?
                              En hoeveek kost de LPG de liter?

én blijft het geluid van je diep grommende V8 bewaard?
                              Het geluid blijft hetzelfde normaal, het verbruik stijgt wel lichtjes normaal.
                              En die 35 liter kan goed kloppen hoor...
                              Niet vergeten dat die motoren al wat ouder zijn, en wat meer gaan verbruiken

Comment

het verbruik van een motor hangt niet samen met z'n ouderdom, wel met het concept

rond de 15-20 moet je rekenen, bij een oldie kune je een gas-install legen van weinig geld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                  het verbruik van een motor hangt niet samen met z'n ouderdom, wel met het concept

rond de 15-20 moet je rekenen, bij een oldie kune je een gas-install legen van weinig geld
                                  Maar zo een wagens hebben meestal ook al veel kilometers, komen er meer en meer wrijvingen...

Ik bedoelde eigenlijk meer versleten dan oud

Comment

Men buurman daarstraks ook is uitgevraagd en idd ligt het tussen de 15-20 l, de mustang (te vinden in het oldtimertopic) die er stond lag ook op gas om de kosten wat in te perken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                                      Maar zo een wagens hebben meestal ook al veel kilometers, komen er meer en meer wrijvingen...
                                      flapoor,

àls een wagen te veel begint te zuipen, doe je hem beter van de hand, dan gaat hij het bijne gelijk beginnen te begeven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M
                                        Men buurman daarstraks ook is uitgevraagd en idd ligt het tussen de 15-20 l, de mustang (te vinden in het oldtimertopic) die er stond lag ook op gas om de kosten wat in te perken.
                                        Vraag hem dan ook eens of hij die als daily gebruikt, en of ie ook werkelijk gas geeft.
                                        Meeste van die bakken zijn enkel weekendwagens, en worden ook gereden alsof ze breekbaar zijn.

Comment

Working...
                                        X