Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Medio jaren 70 nam Citroën Maserati over, wat leidde tot de auto's waarin de hydraulische techniek van Citroën te vinden was. Aan het einde van de jaren '70 stond de fabriek aan de rand van de afgrond toen Citroën besloot de stekker uit de verliesgevende zaak te willen trekken. De Tomaso nam de zaak toen voor een symbolisch bedrag over. Hij besloot dat de enige manier om te overleven was, om een auto te ontwikkelen die voor een groter publiek bereikbaar was. Zodoende werd in 1982 de Biturbo gepresenteerd, welke insloeg als een bom.
Ik weet dat Citroën een dikke 30 jaar geleden Maserati overnam en de SM lanceerde als symbool. Deze wagen had namelijk de Citroën vering en de Maserati V6. Het was echter een zeer knappe vooruitstrevende auto maar ook een echte problem-car
Mijn pa zegt altijd dat Maserati vroeger van Citroën was.
Maserati is al jaren een overschotmerk dat niets meer te maken heeft met de stichters. de broertjes Maserati zijn opnieuw begonnen met Osca, nadat ze hun fabriekje verkocht hadden.
Aha, Frankie is terug uit verlof . En hoe was het? Ik wist trouwens ook niet dat SM daar voor stond
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment