Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Restaureren/opknappen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• kijk Charel:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
    Cayenne, hoe lang heb jij op je gelijkvormigheidsattest moeten wachten?
    Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne
    Maand of 2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
      kijk Charel:
      Ja, dat geloof ik best.

Maar het kan sneller.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Maar het kan sneller.
        laat het ons binnen een paar jaar weten, als je Mini klaar is.

Comment

• Feit is dat de topic opener beter een auto zoekt met alle bijhorende papieren bij. Dan bespaar je u een hoop ellende.

Ik heb zelf ook troubles gehad omdat mijn fahrzeugbrief zoek was. Gelukkig is alles in orde gekomen. Maar als je u miserie kan besparen, doe je het maar beter.

Om het voorbeeld van die GTI aan te halen. Zo een wrak zal je in ons Belgenland ook wel kunnen vinden zeker?
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• ben niet echt mee in de discussie (geen goesting om 7pagina's te lezen voort moment)
            maar ik ben een C-kadett aan het restaureren.
            Wat het kost, tot nu toe een 2500eur (maar das vooral omdat ik het lassen uitbesteed heb)
            de auto 400eur, plaatwerk 600eur en dan enkele nieuwe onderdelen, verf, werktuigen en rond de 1000eur voor het lassen.
            Maar ik moet zeggen dat er ongeloofelijk veel laswerk aan was dus normaal zou het zo duur niet zijn.

als je geïnteresseerd bent:

ben er nu ca. 1,5 jaar mee bezig maar ga nog naar school dus kan niet altijd verder doen...

Comment

• heel schoon project koen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                heel schoon project koen
                hehe, danku

Comment

• Kent er iemand soms een goede handleiding voor Audi ? (80 B3)
                  Haynes doet geen Audi

Comment

• hmm, op hun site bleek er bij de merken geen audi tussen te staan (vond dat al vreemd), had wel geen tijd om nog andere sites te bekijken

alez, we weten nu dat ze het wel hebben, merci

Comment

• Als je iets van boek over auto's nodig hebt moet je bij hen zijn.

Heb daar ongeveer al mijn boeken al besteld, prima service en snelle levering

Comment

http://www.asnbooks.nl

Als je iets van boek over auto's nodig hebt moet je bij hen zijn.

Heb daar ongeveer al mijn boeken al besteld, prima service en snelle levering
                        k, bedankt

Ik had op de site van haynes enkel vluchtig bij '89-'90 gekeken en daar staat geen Audi, '88 blijkbaar wel

Comment

• Heb daarnet van iemand van m'n klas gehoord dat haar broer een Fiat 500 aan het restaureren is. Helemaal in z'n eentje (met enkel de kennis die hij opgedaan heeft aan de KATHO in Kortrijk, hij gaat nu z'n derde jaar beginnen). Blijkbaar doet hij het lassen en alle carosseriewerken dus ook zelf. Ik dacht dat hij dus wel al redelijk wat geld zou zijn kwijtgeraakt, maar blijkbaar heeft hij voor alles nog maar een goeie 2000 euro betaald ?!

Blijkbaar kan je dus toch redelijk veel zelf doen ? Ik had gedacht dat ik toch zeker voor de carroserie wat professionele hulp ging nodig hebben ...

Anyway, dit doet me weer hopen dat ik het toch zo snel mogelijk kan doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk Berichten
                            Heb daarnet van iemand van m'n klas gehoord dat haar broer een Fiat 500 aan het restaureren is. Helemaal in z'n eentje (met enkel de kennis die hij opgedaan heeft aan de KATHO in Kortrijk, hij gaat nu z'n derde jaar beginnen). Blijkbaar doet hij het lassen en alle carosseriewerken dus ook zelf. Ik dacht dat hij dus wel al redelijk wat geld zou zijn kwijtgeraakt, maar blijkbaar heeft hij voor alles nog maar een goeie 2000 euro betaald ?!

Blijkbaar kan je dus toch redelijk veel zelf doen ? Ik had gedacht dat ik toch zeker voor de carroserie wat professionele hulp ging nodig hebben ...

Anyway, dit doet me weer hopen dat ik het toch zo snel mogelijk kan doen
                            Je kan eigenlijk alles zelf doen hoor.

Maar er is een verschil tussen lassen en lassen natuurlijk.

En zoiets moet inderdaad absoluut niet duur zijn. Kijk bvb maar eens naar wheeler dealers op Discovery Channel (of youtube). Die knappen ook auto's op met een minimum aan budget. (wel met het juiste materiaal en de goede bronnen)

Comment

• lassen is inderdaad lassen
                              plamuren ,spuiten, en zelf schuren is niet voor iedereen weggelegd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten
                                lassen is inderdaad lassen
                                Ligt eraan wat je wilt bereiken he

Ik ben bijna zeker dat ik mijn mini zelf gespoten kan krijgen in dat tentje hier, maar het kwaliteitsverschil tussen dat werk, en het te laten spuiten door een professional zal gigantisch zijn.

Comment

laten spuiten door een professional
                                  hoe zit het met die carrossier die eerst moest komen kijken of je je kar wel mag binnenbrengen om door hem te laten spuiten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                    hoe zit het met die carrossier die eerst moest komen kijken of je je kar wel mag binnenbrengen om door hem te laten spuiten?
                                    Daar had ik op een bepaalde dag mee afgesproken, maar die kerel is niet komen opdagen.
                                    Ie kan dus de boom in.

Comment

Daar had ik op een bepaalde dag mee afgesproken, maar die kerel is niet komen opdagen.
                                      Ie kan dus de boom in.
                                      hij heeft misschien het topic over je mini gevolgd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten
                                        lassen is inderdaad lassen
                                        Kzal dat dan aan jou vragen

Nee, ik weet natuurlijk ook wel dat er een kwaliteitsverschil is, maar je kan maar leren uit je fouten hé Wel spijtig dat het dure fouten kunnen zijn natuurlijk

Comment

Working...
                                        X