Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Restaureren/opknappen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Ik ben momenteel bezig met een mini.
    Sinds 2001, is het niet ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
      hard!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
        hard!

Neen serieus, ik heb respect voor Carlo ... het ZAL resultaat opleveren, ik ben er ZEKER van.

Comment

net zoals slechte smaak ook smaak is, is slecht resultaat... nee, laat maar.

Comment

net zoals slechte smaak ook smaak is, is slecht resultaat... nee, laat maar.
            Kom kom, niet zo negatief

Comment

Kom kom, niet zo negatief
              'k slik m'n woorden toch net op tijd in?

Comment

zit er op et forum nu gene zot die goedkoop wa carrosserie doet ?

Comment

In tegenstelling tot Carlito heb ik nooit een opleiding gehad in techniek. Als je in deze situatie bent, koop je best geen restauratieobject want het kost walgelijk veel geld qua bijkomende werkuren dat je moet betalen. De enigste kennis dat ik heb, heb ik opgedaan door te kijken, auto's af te breken, onderdelen te verkopen, zelf wat te sleutelen onder begeleiding, veel info te vragen en dergelijke. Weinig bruikbaar dus bij de restauratie... Bijkomend is het erg moeilijk om iemand te vinden die voor een betaalbare prijs wil werken aan een oldtimer. Vele garagisten vervangen maar al te graag onderdelen in de plaats van een defect item te herstellen. Vertrouw ook nooit de hulp van vrienden dat je zou krijgen in ruil voor weet ik wat. Voor je het weet zit je 3 jaar met een auto waar nooit iets aan gedaan wordt...

Net zoals Carlito al gezegd heeft, moet je geen restauratieobject kopen om een goedkope oplossing te hebben. Een auto zelf restaureren kost quasi altijd véél meer dan een goed exemplaar te kopen.

Als je toch een oldie zou kopen, kies je best voor iets eenvoudigs. Een auto dat vroeger een massaproduct was, waarvan de occassieonderdelen makkelijk te vinden zijn. Een auto met eenvoudige techniek, geen roestbakken.... Alleen heb je dan mss niet jouw ideale oldie...
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

hard?
                    Neen.
                    Maar dat is zo een mooi zinnetje dat ik dat nog lang wil kunnen zeggen

Ongeveer wel

22/4/2006

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten
                      zit er op et forum nu gene zot die goedkoop wa carrosserie doet ?
                      Goh, weet niet.

Zou mss wel handig geweest zijn om dat wat vroeger te weten, had die iets aan mijn mini kunnen doen

Comment

Post anders eens de auto's waarvan je denkt dat ze nog makkelijk (en mss goedkoop) te restaureren vallen, dus waarvan er nog zeer veel onderdelen te vinden vallen.

Comment

Het allersimpelste is een Citroën 2CV.
                          Dan komen kever, mini, Fiat 500
                          En dan heb je Golf I, Scirocco, BMW E30, Volvo Amazon, MGB, ...

Nooit beginnen met een oude Benz, die zitten véél te stevig in elkaar

Ahja, zo denk ik erover.

Comment

Kzat dus ongeveer juist met degene die ik in mn hoofd had
                            VW Golf I of Scirocco zou 'k zalig vinden

Comment

Ik zie nu net audi in je onderschrift staan.

Volgens mij is dit ook niet zo moeilijk:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Goh, weet niet.

Zou mss wel handig geweest zijn om dat wat vroeger te weten, had die iets aan mijn mini kunnen doen
                                ge weet da nu voor u volgende project

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk Berichten
                                  Kzat dus ongeveer juist met degene die ik in mn hoofd had
                                  VW Golf I of Scirocco zou 'k zalig vinden
                                  ik heb nen golf 1 en doe alles zelf ! kijk ff in min topic
                                  herspuiten doe ik volgend jaar

Comment

ik heb nen golf 1 en doe alles zelf ! kijk ff in min topic
                                    herspuiten doe ik volgend jaar
                                    Kheb dat hele topic al lang geleden gelezen hoor
                                    zalig bakje

@Carlito: zo'n Audi 80 zie ik wel zitten ja !

Comment

ahja merci

in de streeke zijn er nog veel golf 1 wrakjes dien te redden zijn ze

Comment

ahja merci

in de streeke zijn er nog veel golf 1 wrakjes dien te redden zijn ze
                                        Tzijn plezante karrekes e
                                        Hebben die veel last van roest ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk Berichten
                                          Tzijn plezante karrekes e
                                          Hebben die veel last van roest ?
                                          ik heb één klein gaatje in de wielkast achter, en mijn spatbord vooraan roest aan de antenne en aan de voorlicht.

terwijl ik hem helemaal herspuit. alle krasjes eruit, roets weg,gaatje toelassen en tgaat zoals nen nieuwe zijn hé

Comment

Working...
                                          X