Oorspronkelijk geplaatst door Arne
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Restaureren/opknappen
Collapse
X
-
-
Zijn er eigenlijk veel dingen die niet meer te herstellen vallen eens er iets aan scheelt ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk BerichtenZijn er eigenlijk veel dingen die niet meer te herstellen vallen eens er iets aan scheelt ?
Maar die kan je normaalgezien allemaal nieuw kopen.
Comment
-
En wat heb je eigenlijk normaal gezien allemaal écht nodig van materiaal en wat is er luxemateriaal (maar dus wel zeer handig) ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenHet allersimpelste is een Citroën 2CV.
Dan komen kever, mini, Fiat 500
En dan heb je Golf I, Scirocco, BMW E30, Volvo Amazon, MGB, ...
Nooit beginnen met een oude Benz, die zitten véél te stevig in elkaar
Ahja, zo denk ik erover.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk BerichtenEn wat heb je eigenlijk normaal gezien allemaal écht nodig van materiaal en wat is er luxemateriaal (maar dus wel zeer handig) ?
Geduld is erg handig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenLaspost, schuurmachine, boormachine met stalen schuurborstel, plamuur, ... zijn broodnodig voor plaatwerk.
Geduld is erg handig
Ik ben op mijn 16e begonnen met een geitje. Nu ben ik bezig met een mini uit 1982
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenLaspost, schuurmachine, boormachine met stalen schuurborstel, plamuur, ... zijn broodnodig voor plaatwerk.
Geduld is erg handig
ohja lammellenslijpschijfdingkjes zijn ook welkom
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenWat versta je onder een tas?
Comment
-
halfbolle en kommatas enz.
met de correcte hamers int doosje
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenZiet er handig uit
Wij gebruiken enkel een hamer
En achteraf plamuur
Comment
-
Comment
-
als je een auto wil gaan restaureren, zoek dan een zeer zeldzame, als je hem nadien wil verder verkopen. Als het voor je eigen plezier is, maakt het niet uit.
Zoniet ga je massa's geld verliezen.
ik heb zelf een capri die 18000 !! euro gekost heeft als restauratie .
Staat nu te koop voor 6500. Zo zie je maar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wesp Bekijk Berichtenals je een auto wil gaan restaureren, zoek dan een zeer zeldzame, als je hem nadien wil verder verkopen. Als het voor je eigen plezier is, maakt het niet uit.
Zoniet ga je massa's geld verliezen.
ik heb zelf een capri die 18000 !! euro gekost heeft als restauratie .
Staat nu te koop voor 6500. Zo zie je maar.
Foto's ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk BerichtenEn wat heb je eigenlijk normaal gezien allemaal écht nodig van materiaal en wat is er luxemateriaal (maar dus wel zeer handig) ?
- Slijpschijf
- Klein grut (Hamer/schroevendraaier/tang/...)
- Boormachine
- Carrosseriebewerkingsset
- Assteunen
- Werkbank
- Bankvijs
- Compressor
- Stofzuiger
- Assteunen
- Takel (katrol)
- Krik
Oorspronkelijk geplaatst door mattboy20 Bekijk BerichtenIk ben op mijn 16e begonnen met een geitje. Nu ben ik bezig met een mini uit 1982
Nu ben ik bezig aan die mini
Oorspronkelijk geplaatst door wesp Bekijk Berichtenals je een auto wil gaan restaureren, zoek dan een zeer zeldzame, als je hem nadien wil verder verkopen. Als het voor je eigen plezier is, maakt het niet uit.
Zoniet ga je massa's geld verliezen.
ik heb zelf een capri die 18000 !! euro gekost heeft als restauratie .
Staat nu te koop voor 6500. Zo zie je maar.
- Je betaalt het wrak meer omdat het zeldzaam is
- Je betaalt de stukken meer omdat ze zeldzaam zijn
- Bijlange niet alle stukken zijn te vinden, en als je die niet hebt ga je ze op maat moeten laten maken dus ($$$$)
- Hij moet perfect zijn. Een zeldzame wagen in slecht gerestaureerde staat is minder waard dan een zeldzame wagen in wrakstaat
Comment
Comment