Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Restaureren/opknappen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    maar vanaf wanneer kan je dan over een zeldzame wagen spreken ?
    zijn VW T1's al zeldzaam ?
    of moeten er nog minder zijn ?

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk Berichten
      maar vanaf wanneer kan je dan over een zeldzame wagen spreken ?
      zijn VW T1's al zeldzaam ?
      of moeten er nog minder zijn ?
      T1 is niet echt zeldzaam dacht ik

      T1 is gewoon zo populair dat het ze duur maakt.

      Volgens mij kan je, als je iets zeldzamers wilt, beter uitkijken naar speciale versies, een Golf I GTI bvb. Als je dan een projectje zoekt die alle specifieke GTI-dingen nog heeft, kan je voor de rest gewoon Golf I stuff gebruiken, wat de kosten drukt.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        T1 is niet echt zeldzaam dacht ik

        T1 is gewoon zo populair dat het ze duur maakt.

        Volgens mij kan je, als je iets zeldzamers wilt, beter uitkijken naar speciale versies, een Golf I GTI bvb. Als je dan een projectje zoekt die alle specifieke GTI-dingen nog heeft, kan je voor de rest gewoon Golf I stuff gebruiken, wat de kosten drukt.
        Dat zou 'k wel zien zitten, al is een gewone Golf I eigenlijk ook al goed genoeg voor mij hoor

        Comment


        • #64
          t1 is tamelijk zeldzaam ze !
          en kosten heel veel

          voor eerste project en je kent er niets van is een geit ofzo goed ! zeker geen T1

          en nog iets, als je nog niets van sleutelervaring enz hebt. begin er niet aan ! leer eerst een beetje van iemand

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk Berichten
            Dat zou 'k wel zien zitten, al is een gewone Golf I eigenlijk ook al goed genoeg voor mij hoor
            voor mijn proper exemplaar mag je 1500euro rekenen !

            Comment


            • #66
              en als je een opknapt !
              doe het niet om te verkopen achteraf ofzo. koop iets dat je zelf wil ! en waar je lang wil mee cruisen

              Comment


              • #67
                Idd, als je het achteraf wilt verkopen is het eigenlijk zottewerk, vind ik.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                  Idd, als je het achteraf wilt verkopen is het eigenlijk zottewerk, vind ik.
                  en als je een opknapt !
                  doe het niet om te verkopen achteraf ofzo. koop iets dat je zelf wil ! en waar je lang wil mee cruisen
                  Da zou 'k het liefst doen, ma kdenk dak eerst zo ne keer een testmodel nodig ga hebben, om alles uit te proberen, want mij kennende zal 't er wel iets foutlopen
                  Die kan 'k daarna dan weer verkopen en aan eentje voor mezelf beginnen

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                    Idd, als je het achteraf wilt verkopen is het eigenlijk zottewerk, vind ik.
                    das eindelijk ook mijn mening.

                    of mannen dien hun auto binnen brengen in bedrijfen (wrakken) en die bedrijfen herdoen heel da wrak. en de eigenaar eeft zijn handjes er niet aan vuil gemaakt
                    das echt triestig

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten
                      das eindelijk ook mijn mening.

                      of mannen dien hun auto binnen brengen in bedrijfen (wrakken) en die bedrijfen herdoen heel da wrak. en de eigenaar eeft zijn handjes er niet aan vuil gemaakt
                      das echt triestig
                      Niet iedereen is zo zot (of handig) om zelf een oldtimer te restaureren ! alle geluk ben ik zot en handig
                      Maar met sommige auto's kan je echt niet anders of naar de specialist gaan ! zeker als het zeer waardevolle oldtimers zijn !

                      ik zie de carrosserie van om de hoek hier nog niet direct aan beginnen !

                      Comment


                      • #71
                        inderdaad. En die Hietbrink die kan er wat van

                        hier hoe het er na ettelijke uren werk uitzag


                        Antwerpen is't Stad
                        en al de rest is parking!!

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
                          ik zie de carrosserie van om de hoek hier nog niet direct aan beginnen !
                          Ik hoor het ze al zeggen. Sorry mijnheer we kunnen dat stuk niet meer bestellen. Ik denk dat dat een perte-total zal zijn


                          Antwerpen is't Stad
                          en al de rest is parking!!

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk Berichten
                            inderdaad. En die Hietbrink die kan er wat van

                            hier hoe het er na ettelijke uren werk uitzag
                            nice

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
                              Niet iedereen is zo zot (of handig) om zelf een oldtimer te restaureren ! alle geluk ben ik zot en handig
                              Maar met sommige auto's kan je echt niet anders of naar de specialist gaan ! zeker als het zeer waardevolle oldtimers zijn !

                              ik zie de carrosserie van om de hoek hier nog niet direct aan beginnen !
                              redelijk wa carrossiers beginnen daaraan hoor.
                              richtbank op en heel die zijflank afslijpen enzo, werk genoeg

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                T1 is niet echt zeldzaam dacht ik

                                T1 is gewoon zo populair dat het ze duur maakt.

                                Volgens mij kan je, als je iets zeldzamers wilt, beter uitkijken naar speciale versies, een Golf I GTI bvb. Als je dan een projectje zoekt die alle specifieke GTI-dingen nog heeft, kan je voor de rest gewoon Golf I stuff gebruiken, wat de kosten drukt.
                                Zoiets ?
                                http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=36127001&__lp=100&scopeId=C&so rtOption.sortBy=specifics.firstRegistration&sortOp tion.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId= 25200&makeModelVariant1.modelId=14%2C55&makeModelV ariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.s earchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFr eetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxPr ice=1001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&da mageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsS tring=〈=de&pageNumber=1

                                Hoe beslis je eigenlijk best welk autootje je koopt om aan te beginnen ?
                                ('k bedoel niet van merk en type, maar specifiek die wagen en voor die prijs)

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  T1 is niet echt zeldzaam dacht ik
                                  beter denken Charel. een goeie T1 is wel degelijk zeldzaam, zeker in 23-windows-uitvoering.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Goh, als je merk en type weet heb je het belangrijkste al bepaald vind ik. (en eventueel een bepaalde uitvoering als je iets specifieks hebt)

                                    Enige criteria is dan de prijs/kwaliteit vind ik persoonlijk, toch als je van plan bent alles te proberen fixen.

                                    Als je er eentje hebt met roest en slechte lak voor bijvoorbeeld 600€, en je hebt er eentje waar nog wel roest op zit, maar waar de lak strak van is voor 800€ zou ik de eerste nemen, aangezien je toch gaat herspuiten.

                                    Maar bijvoorbeeld bij een GTI zou ik letten op de specifieke GTI-onderdelen (bumpers, grill,????) die er wel moeten aanhangen. (anders moet je ze achteraf toch gaan bijkopen)

                                    Ik zou vooraf goed info inwinnen over wat je waar kan halen en wat het ongeveer kost. Zodat je bij wijze van spreken elk onderdeel weet waar je het kunt halen en wat het kost, en dàn op zoek gaan naar een begin-auto, zodat je een goede prijsvergelijking kunt maken.

                                    Die GTI hierboven ziet er best leuk uit als project maar:

                                    Kortrijk - Messkirch = 782km.
                                    Neem dat je een auto+trailer gebruikt (want dat ding kan niet zelf rijden wss die afstand) zit je al aan 78.2 liter diesel (10l verbruik pakt) dus dat is 110€ extra dat je moet rekenen, plus de tijd, plus de eventuele huur van de trailer, moet je iemand hebben die een auto heeft die hem kan trekken en er het rijbewijs voor heeft,...

                                    Dan kan je bij wijze van spreken al beter bijna het dubbele betalen voor eentje die om je hoek staat

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                    beter denken Charel. een goeie T1 is wel degelijk zeldzaam, zeker in 23-windows-uitvoering.
                                    Aangezien het een restauratieproject is, is een goede niet noodzakelijk, en ik heb nergens horen spreken over een 23 windows uitvoering.

                                    Maar jij kent er veel meer van natuurlijk. Ik dacht dat er meer dan 1miljoen T1's verkocht waren

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Ik dacht dat er meer dan 1miljoen T1's verkocht waren
                                      1,8. de meesten zijn herleid tot schroot.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                        1,8. de meesten zijn herleid tot schroot.
                                        Dat is Volkswagen, dat is al schroot als het uit de garage komt.

                                        Edit: hoewel, toen nog niet

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk Berichten
                                          inderdaad. En die Hietbrink die kan er wat van

                                          hier hoe het er na ettelijke uren werk uitzag
                                          Een vriend van mij is daar eens achter stukken geweest voor zijn Ferrari Rally project en het is daar gewoon de Ferrari heaven (ergens heb ik daar foto's van... ?) er liggen daar de meest beheerlijke stukken voor de grootste Ferrari klassiekers ...

                                          Inderdaad veel werk om hem weer terug goed te krijgen om hem dan weer vakkundig ergens tegen een circuit vangrail te hangen zie deze 250 LM :
                                          Le Mans 2008


                                          Tour Auto 2005

                                          Comment

                                          Working...
                                          X