Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
maar vanaf wanneer kan je dan over een zeldzame wagen spreken ?
zijn VW T1's al zeldzaam ?
of moeten er nog minder zijn ?
T1 is niet echt zeldzaam dacht ik
T1 is gewoon zo populair dat het ze duur maakt.
Volgens mij kan je, als je iets zeldzamers wilt, beter uitkijken naar speciale versies, een Golf I GTI bvb. Als je dan een projectje zoekt die alle specifieke GTI-dingen nog heeft, kan je voor de rest gewoon Golf I stuff gebruiken, wat de kosten drukt.
Volgens mij kan je, als je iets zeldzamers wilt, beter uitkijken naar speciale versies, een Golf I GTI bvb. Als je dan een projectje zoekt die alle specifieke GTI-dingen nog heeft, kan je voor de rest gewoon Golf I stuff gebruiken, wat de kosten drukt.
Dat zou 'k wel zien zitten, al is een gewone Golf I eigenlijk ook al goed genoeg voor mij hoor
Idd, als je het achteraf wilt verkopen is het eigenlijk zottewerk, vind ik.
en als je een opknapt !
doe het niet om te verkopen achteraf ofzo. koop iets dat je zelf wil ! en waar je lang wil mee cruisen
Da zou 'k het liefst doen, ma kdenk dak eerst zo ne keer een testmodel nodig ga hebben, om alles uit te proberen, want mij kennende zal 't er wel iets foutlopen
Die kan 'k daarna dan weer verkopen en aan eentje voor mezelf beginnen
Idd, als je het achteraf wilt verkopen is het eigenlijk zottewerk, vind ik.
das eindelijk ook mijn mening.
of mannen dien hun auto binnen brengen in bedrijfen (wrakken) en die bedrijfen herdoen heel da wrak. en de eigenaar eeft zijn handjes er niet aan vuil gemaakt
das echt triestig
of mannen dien hun auto binnen brengen in bedrijfen (wrakken) en die bedrijfen herdoen heel da wrak. en de eigenaar eeft zijn handjes er niet aan vuil gemaakt
das echt triestig
Niet iedereen is zo zot (of handig) om zelf een oldtimer te restaureren ! alle geluk ben ik zot en handig
Maar met sommige auto's kan je echt niet anders of naar de specialist gaan ! zeker als het zeer waardevolle oldtimers zijn !
ik zie de carrosserie van om de hoek hier nog niet direct aan beginnen !
Niet iedereen is zo zot (of handig) om zelf een oldtimer te restaureren ! alle geluk ben ik zot en handig
Maar met sommige auto's kan je echt niet anders of naar de specialist gaan ! zeker als het zeer waardevolle oldtimers zijn !
ik zie de carrosserie van om de hoek hier nog niet direct aan beginnen !
redelijk wa carrossiers beginnen daaraan hoor.
richtbank op en heel die zijflank afslijpen enzo, werk genoeg
Volgens mij kan je, als je iets zeldzamers wilt, beter uitkijken naar speciale versies, een Golf I GTI bvb. Als je dan een projectje zoekt die alle specifieke GTI-dingen nog heeft, kan je voor de rest gewoon Golf I stuff gebruiken, wat de kosten drukt.
Hoe beslis je eigenlijk best welk autootje je koopt om aan te beginnen ?
('k bedoel niet van merk en type, maar specifiek die wagen en voor die prijs)
Goh, als je merk en type weet heb je het belangrijkste al bepaald vind ik. (en eventueel een bepaalde uitvoering als je iets specifieks hebt)
Enige criteria is dan de prijs/kwaliteit vind ik persoonlijk, toch als je van plan bent alles te proberen fixen.
Als je er eentje hebt met roest en slechte lak voor bijvoorbeeld 600€, en je hebt er eentje waar nog wel roest op zit, maar waar de lak strak van is voor 800€ zou ik de eerste nemen, aangezien je toch gaat herspuiten.
Maar bijvoorbeeld bij een GTI zou ik letten op de specifieke GTI-onderdelen (bumpers, grill,????) die er wel moeten aanhangen. (anders moet je ze achteraf toch gaan bijkopen)
Ik zou vooraf goed info inwinnen over wat je waar kan halen en wat het ongeveer kost. Zodat je bij wijze van spreken elk onderdeel weet waar je het kunt halen en wat het kost, en dàn op zoek gaan naar een begin-auto, zodat je een goede prijsvergelijking kunt maken.
Die GTI hierboven ziet er best leuk uit als project maar:
Kortrijk - Messkirch = 782km.
Neem dat je een auto+trailer gebruikt (want dat ding kan niet zelf rijden wss die afstand) zit je al aan 78.2 liter diesel (10l verbruik pakt) dus dat is 110€ extra dat je moet rekenen, plus de tijd, plus de eventuele huur van de trailer, moet je iemand hebben die een auto heeft die hem kan trekken en er het rijbewijs voor heeft,...
Dan kan je bij wijze van spreken al beter bijna het dubbele betalen voor eentje die om je hoek staat
Een vriend van mij is daar eens achter stukken geweest voor zijn Ferrari Rally project en het is daar gewoon de Ferrari heaven (ergens heb ik daar foto's van... ?) er liggen daar de meest beheerlijke stukken voor de grootste Ferrari klassiekers ...
Inderdaad veel werk om hem weer terug goed te krijgen om hem dan weer vakkundig ergens tegen een circuit vangrail te hangen zie deze 250 LM :
Le Mans 2008
Comment