Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Restaureren/opknappen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Goh, als je merk en type weet heb je het belangrijkste al bepaald vind ik. (en eventueel een bepaalde uitvoering als je iets specifieks hebt)

    Enige criteria is dan de prijs/kwaliteit vind ik persoonlijk, toch als je van plan bent alles te proberen fixen.

    Als je er eentje hebt met roest en slechte lak voor bijvoorbeeld 600€, en je hebt er eentje waar nog wel roest op zit, maar waar de lak strak van is voor 800€ zou ik de eerste nemen, aangezien je toch gaat herspuiten.

    Maar bijvoorbeeld bij een GTI zou ik letten op de specifieke GTI-onderdelen (bumpers, grill,????) die er wel moeten aanhangen. (anders moet je ze achteraf toch gaan bijkopen)

    Ik zou vooraf goed info inwinnen over wat je waar kan halen en wat het ongeveer kost. Zodat je bij wijze van spreken elk onderdeel weet waar je het kunt halen en wat het kost, en dàn op zoek gaan naar een begin-auto, zodat je een goede prijsvergelijking kunt maken.

    Die GTI hierboven ziet er best leuk uit als project maar:

    Kortrijk - Messkirch = 782km.
    Neem dat je een auto+trailer gebruikt (want dat ding kan niet zelf rijden wss die afstand) zit je al aan 78.2 liter diesel (10l verbruik pakt) dus dat is 110€ extra dat je moet rekenen, plus de tijd, plus de eventuele huur van de trailer, moet je iemand hebben die een auto heeft die hem kan trekken en er het rijbewijs voor heeft,...

    Dan kan je bij wijze van spreken al beter bijna het dubbele betalen voor eentje die om je hoek staat

    Aangezien het een restauratieproject is, is een goede niet noodzakelijk, en ik heb nergens horen spreken over een 23 windows uitvoering.

    Maar jij kent er veel meer van natuurlijk. Ik dacht dat er meer dan 1miljoen T1's verkocht waren
    Als je elk onderdeel wil kennen, moet je dus eigenlijk eerst info zoeken over hoe de wagen gebouwd is, wat er allemaal insteekt toch hé ? Een auto heeft toch duizenden onderdeeltjes ? Of bedoel je enkel de 'grote onderdelen' ?
    (OK, rare vraagstelling, maar 'k wist anders niet hoe ik het moest formuleren )

    Al mrci voor 't geen je mij al hebt bijgebracht

    Comment


    • #82
      kijk in ieder geval eens de waarde na van een totaal gerestaureerde wagen in prima conditie (bestaan catalogen van). Kijk dan wat je moet geven aan je wrak en reken dan uit of jij hem kunt restoreren aan het verschil in prijs.
      En zie dan hoeveel euro's je gaat verliezen !!

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten
        das eindelijk ook mijn mening.

        of mannen dien hun auto binnen brengen in bedrijfen (wrakken) en die bedrijfen herdoen heel da wrak. en de eigenaar eeft zijn handjes er niet aan vuil gemaakt
        das echt triestig
        Mja, als je het geld hebt...

        Tzelfde met die sjonnies die hun auto binnensteken om te verneuken...
        Respect voor het werk zeg ik altijd, maar als je het zelf niet gedaan hebt...

        Comment


        • #84
          Hallo,

          als je een eerste restauratieobject zoekt, denk dan ook eens aan een renault 4:

          -veel goedkoper dan een 2pk, vaak vind je voor 500 euro (of minder) al een r4 met een redelijk chassis (het enige waar je een beetje moet op letten bij aankoop)
          -alle stukken, maar dan ook alle stukken, zijn via bvb. renault4club nederland, club r4-4l frankrijk enz. nog voorhanden, en meestal niet aan woekerprijzen
          -donorauto's bij de vleet
          -mechanisch en elektrisch niet ingewikkeld, motoren die niet snel stukgaan
          -veel carrosseriedelen zoals spatborden en wielkasten (meest roestgevoelig), zelfs reparatiestukken voor de balken van het chassis, zijn nog nieuw te krijgen bij r4-specialisten
          -als hij af is, heb je een toffe auto om mee te rijden (misschien wil je er dan niet meer vanaf), en prijzen voor roestvrije, strakke r4, in goede staat, varieren nu al van 1500-2000 tot 4000 euro (wat de gek ervoor geeft).

          check www.r4club.nl eens uit, misschien geraak je wel gebeten

          Comment


          • #85
            Citaat:
            Oorspronkelijk geplaatst door Arne
            das eindelijk ook mijn mening.

            of mannen dien hun auto binnen brengen in bedrijfen (wrakken) en die bedrijfen herdoen heel da wrak. en de eigenaar eeft zijn handjes er niet aan vuil gemaakt
            das echt triestig


            Je kan toch niet verwachten dat iedereen die graag oudere wagens ziet (en er graag in rijdt), de tijd en de vaardigheden heeft om deze wagens zelf te restaureren... .

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
              Mja, als je het geld hebt...

              Tzelfde met die sjonnies die hun auto binnensteken om te verneuken...
              Respect voor het werk zeg ik altijd, maar als je het zelf niet gedaan hebt...
              geld of niet , je bent het dan gewoon niet waard

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door vierel Bekijk Berichten
                Je kan toch niet verwachten dat iedereen die graag oudere wagens ziet (en er graag in rijdt), de tijd en de vaardigheden heeft om deze wagens zelf te restaureren... .
                met da eerste ben ik het met je eens
                maar da laatste niet, als je een oude koopt, meer dan 25jaar.
                moet je toch zelf wat aan sleutelen vind ik ook al is het maar olieverversen en oliefilter ofzo...
                en als je hem wil herspuiten , kan je altijd het voorbereidende werk zelf doen of samen met die carrossier. (zoals carlo)

                Comment


                • #88
                  met da eerste ben ik het met je eens
                  maar da laatste niet, als je een oude koopt, meer dan 25jaar.
                  moet je toch zelf wat aan sleutelen vind ik ook al is het maar olieverversen en oliefilter ofzo...
                  en als je hem wil herspuiten , kan je altijd het voorbereidende werk zelf doen of samen met die carrossier. (zoals carlo)
                  Als je hiermee wil zeggen dat een autoliefhebber, geld of niet, af en toe zijn handen eens vuil moet maken, ben ik het met je eens... Mijn R4 is door een professional gelast aan de bodemplaat, roeste spatborden vervangen en volledig herspoten, en ik heb menig vrij moment geholpen met demonteren van stukken, al was het maar om werkuren uit te sparen... Maar toch laat ik hem 1 a 2x per jaar door hem controleren, want als het autootje op mijn kunde zou moeten rekenen om te overleven...

                  Ik heb veel respect voor mensen die echt aan auto's kunnen werken, genoeg om ook de verzorging van mijn auto aan hen over te laten. Het prutsen (en soms dan ook verprutsen), neem ik voor mijn rekening.

                  Comment


                  • #89
                    ik doe zoveel mogelijk zelf. 't scheelt driekwart van de kosten. daarom heb ik ook zoveel auto's.

                    Comment


                    • #90
                      ik pruts graag zelf aan m'n auto, maar het echte werk laat ik over aan de pro's...heb ooit een volledig week-end aan de vervanging van een versnellingsbak bezig geweest (samen met iemand die er iets van kent uiteraard), en sedertien is de goesting een beetje over
                      saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                      saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                      saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                      saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                      saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                      renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                      Porsche 993 (1994)

                      Comment


                      • #91
                        ik zit in een luxepositie. binnenkort heb ik een brug, da's pakken handiger dan te zitten klooien met steuntjes en zo. en 'k heb een behoorlijke ruimte om in te sleutelen, ik kan gerust alles een paar dagen laten staan zonder een natte dweil in m'n nek te krijgen van moeder de vrouw.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                          ik zit in een luxepositie. binnenkort heb ik een brug, da's pakken handiger dan te zitten klooien met steuntjes en zo. en 'k heb een behoorlijke ruimte om in te sleutelen, ik kan gerust alles een paar dagen laten staan zonder een natte dweil in m'n nek te krijgen van moeder de vrouw.
                          en als je dan nog de know-how hebt om de werken te doen is dat uiteraard een luxe. Zelf behelp ik mij met de info via internet, wat veelal aanleiding geeft tot gepruts....
                          saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                          saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                          saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                          saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                          saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                          renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                          Porsche 993 (1994)

                          Comment


                          • #93
                            een brug scheelt echt hopen gepruts. veel handiger dan een put. ook wel wat duurder.

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                              een brug scheelt echt hopen gepruts. veel handiger dan een put. ook wel wat duurder.
                              Luxepaardje?!!

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk Berichten
                                Als je elk onderdeel wil kennen, moet je dus eigenlijk eerst info zoeken over hoe de wagen gebouwd is, wat er allemaal insteekt toch hé ? Een auto heeft toch duizenden onderdeeltjes ? Of bedoel je enkel de 'grote onderdelen' ?
                                (OK, rare vraagstelling, maar 'k wist anders niet hoe ik het moest formuleren )

                                Al mrci voor 't geen je mij al hebt bijgebracht
                                Ja, de belangrijkste dingen he.

                                Bvb als een golf roest aan de spatborden meestal, dat je weet wat zo een spatbord kost.

                                Of hoeveel je betaalt voor een interieur ofzo

                                Nu niet hoeveel het links bovenste vijsje kost waarmee de rooster van de verwarming in het voetenruim rechtsvoor vasthangt natuurlijk.

                                Maar ik doel vooral op carrosserie- en motoronderdelen

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                                  Luxepaardje?!!
                                  goed gereedschap is de helft van het werk. dat heeft weinig met luxe te maken.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                    goed gereedschap is de helft van het werk. dat heeft weinig met luxe te maken.
                                    Hoeveel betaal je voor zo'n brug ?

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                      goed gereedschap is de helft van het werk. dat heeft weinig met luxe te maken.
                                      Ik zou durven beweren dat correcte informatie de rest van het werk is. Zoek een goede workshop manual van de wagen waar je aan werkt voor je begint. Anders zit je voor je het weet aan dingen te trekken en te vijzen die er op zo'n manier echt niet uitkomen


                                      Als begin is een Golf I wel een goede keuze. Zoek een goedkope, en doe de hele restauratie.

                                      Als je klaar bent, en je hebt er nog steeds zin in, dan zoek je een Golf I pirelli edition. Als je die klaar hebt heb je een zalig bakje, dat ook nog eens iets waard is moest je hem ooit verkopen.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                                        Ik zou durven beweren dat correcte informatie de rest van het werk is. Zoek een goede workshop manual van de wagen waar je aan werkt voor je begint. Anders zit je voor je het weet aan dingen te trekken en te vijzen die er op zo'n manier echt niet uitkomen


                                        Als begin is een Golf I wel een goede keuze. Zoek een goedkope, en doe de hele restauratie.

                                        Als je klaar bent, en je hebt er nog steeds zin in, dan zoek je een Golf I pirelli edition. Als je die klaar hebt heb je een zalig bakje, dat ook nog eens iets waard is moest je hem ooit verkopen.
                                        Kun je die workshop manuals gewoon gratis op het internet vinden ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                          goed gereedschap is de helft van het werk. dat heeft weinig met luxe te maken.
                                          Graptjen hé.
                                          Geef je 100% gelijk daarin.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X