Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Restaureren/opknappen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
    2-palen is dé shit, vind ik. wielen hangen vrij, ideaal om te werken aan ophanging of remmen. bij een 4-palen heb je assteunen nodig, of een bijkomende brugkrik.

    Voor een grote werkplaats is een set stempelbruggen netter en handiger voor de diagnosekast aan te hangen (meer ruimte voor deur te openen). nadeel is de hogere kostprijs.

    Voor thuis is een 2-palenbrug het beste, goedkoop, handig voor bumpers af te nemen, ruimte onder motorruimte om boîte etc. onderruit te halen met 2 personen. En zoals gezegd beste voor wielen, remmen enz. olie aflaten...(wat toch de meest voorkomende werkzaamheid is aan wagens.)
    A Twist of the Wrist

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
      Voordeel van een oude golf 1,2,3..., kever, mini ... etc. is dat er van onderdelen (bvb spatborden...) wel veel in piraterij te vinden is tegen een spotprijsje.
      Die voor geen meter passen, en waar je uiteindelijk, omdat je 100€ wilt besparen, 3u mee bezig bent om ze passend te maken.
      En dan blijf je zitten met dunnere plaat dan origineel

      Nooit meer

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Nooit meer
        't is inderdaad misschien best dat jij nooit meer aan auto's werkt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
          't is inderdaad misschien best dat jij nooit meer aan auto's werkt.
          Ja lap, nu heb ik eindelijk bijna een diploma, kan ik er nóg niets mee doen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Ja lap, nu heb ik eindelijk bijna een diploma, kan ik er nóg niets mee doen
            http://www.syntra-ab.be/opleidingen/...s:-carrosserie
            A Twist of the Wrist

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Die voor geen meter passen, en waar je uiteindelijk, omdat je 100€ wilt besparen, 3u mee bezig bent om ze passend te maken.
              En dan blijf je zitten met dunnere plaat dan origineel
              Dat is 33 € per uur verdiend ( zonder belastingen te moeten betalen ! )

              Owkay, het past soms niet allemaal goed maar dat doen originele onderdelen ooit ook niet perfect.(vooral bij oudere wagens). In alle carrosseriewerk moet je een beetje handigheid hebben om het écht goed te krijgen.
              A Twist of the Wrist

              Comment


              • Liefst eentje met papieren
                The shark is BACK! BMW 635csi

                BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017


                2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                Comment


                • Als mijn lessenrooster het toelaat schrijf ik mij inderdaad in voor die cursus.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                    Liefst eentje met papieren
                    Waarom heb je papieren nodig?

                    Chassisnummer is genoeg, D'ieteren doet de rest

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Waarom heb je papieren nodig?

                      Chassisnummer is genoeg, D'ieteren doet de rest
                      ja, en dan heb je een gelijkvormigheidsattest. hoe ga je 'm dan inschrijven?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                        ja, en dan heb je een gelijkvormigheidsattest. hoe ga je 'm dan inschrijven?
                        Gewoon, naar keuring gaan een PVG-nr aanvragen.

                        Comment


                        • ja en dan moet die kar daar op alle details gecheckt worden, en ze vinden sowieso nog iets.

                          En dan begint de wachttijd van +3maand omdat brussel in gang moet schieten.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Gewoon, naar keuring gaan een PVG-nr aanvragen.
                            en wat ga je dan juist bij D'Ieteren doen Charel?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                              en wat ga je dan juist bij D'Ieteren doen Charel?
                              identificatieplaatje

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                identificatieplaatje
                                en wat ga je dan juist op de keuring doen Charel?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                  ja en dan moet die kar daar op alle details gecheckt worden, en ze vinden sowieso nog iets.

                                  En dan begint de wachttijd van +3maand omdat brussel in gang moet schieten.
                                  3 maand

                                  Als je het op de juiste manier doet heb je na een gelijkvormigheidskeuring nog 2 a 3 weken nodig

                                  Comment


                                  • ik heb daar de prijzenlijst eens bekeken vorige week

                                    identificatieplaatje kostte meer dan 250€ dacht ik. En er kwamen nog bijhorende kosten aan te pas.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                      en wat ga je dan juist op de keuring doen Charel?
                                      Awel, zo die invoerkeuring enzo

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                        3 maand

                                        Als je het op de juiste manier doet heb je na een gelijkvormigheidskeuring nog 2 a 3 weken nodig
                                        jaja

                                        hoe lang is tim al aan het wachten?
                                        2-3 maand gemiddeld is het volgens wat ik al gehoord heb.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          de juiste manier
                                          dat is duidelijk niet de manier waarop jij 't hier komt vertellen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X