Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Restaureren/opknappen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk Berichten
    Kzal dat dan aan jou vragen

    Nee, ik weet natuurlijk ook wel dat er een kwaliteitsverschil is, maar je kan maar leren uit je fouten hé Wel spijtig dat het dure fouten kunnen zijn natuurlijk
    denk je echt dat ik die kas van die mini alleen ga spuiten?

    carlo gaat helpen ze

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten
      denk je echt dat ik die kas van die mini alleen ga spuiten?

      carlo gaat helpen ze
      Er moet 1 expert zijn he

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Er moet 1 expert zijn he

        komt er een mistery guest?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
          komt er een mistery guest?
          Tegen dat die kas gespoten moet worden is Arne al lang expert

          Comment


          • mijn goeie raad:

            -koop een auto die hier veel rondrijd of rondgereden heeft. vb:VW golfkes, mk2 is goedkoper dan mk1, ford fiestas, opel corsa/kadet en liefst ene met VEEEEEL roest aan. hoe rotter ze zijn, hoe goedkoper ge ze hebt. leef u daar volledig op uit, de eerste keren dat ge last, gaat ge knoeien. kan geen kwaad op zo een rot ding. ben je het na 2maand beu, duw dat ding dan in de pers en ben je geen groot geld kwijt (vele stoppen halfweg de restauratie omdat ze het onderschat hebben). in oud ijzer krijg je al een 200-300€ voor een wrak, dus veel verlies gaat ge niet doen. ook veel verkochte autos hebben schappelijke prijzen voor onderdelen (bv een fiesta mk1:nieuwe replica voorvleugel: 27€. ik kan voor 200€ gans de snuit vervangen met piraat stukken. dus binnenvleugels, buitenvleugels, motorkap, slotplaat, steenplaat).
            aankoopprijs van men eerste fiesta mk1: 100€, mijne 2de had ik gratis. ideaal voor te leren knoeien
            -koop u ne haynes manual, ideaal om te weten hoe je iets kan demonteren zonder het kapot te maken
            -goed material is halve werk gedaan. slijpschijf, schuurmachien, boormachien, half automaat laspost, goeie krik, assteunen, paar wielen om onder de auto te duwen als veiligheid. eventueel een brug, en VOORAL: een overdekte veilige werkplaats. als je buiten werkt, moet je lassen, slijpen en spuiten in 1dag goed weer kunnen doen (heb het 4jaar zo gedaan en t schiet niet op met belgische weer), goeie hamer, en verbandkistje.
            -opleidingske carosserie is een pluspunt, maar daar leer je enkel een paar kneepjes van eht vak, voor de rest oefenen, oefenen en nog eens oefenen (ideaal zo een rot wrak, daarna kan je wel lassen).
            -opleidingske lassen volgen (1jaar ofzo, kost iets van 50€) is ideaal om lasposten te leren afstellen (nemen ze niet genoeg tijd voor in carosserie opleiding)

            als ge wilt restaureren om geld te verdienen, laat het dan zo, koop u dan nu 1000liter diesel voor u geld, en verkoop da volgend jaar. de beste belegging ooit, vloeibaar goud.
            ofwel restaureerd ge om zelf ne goeie auto te hebben (en dat ge vban binnen en vanbuiten kent, handig als ge ooit in panne staat), ofwel om het te leren.
            in het eerste geval, zoek u een zo goed mogelijke basis
            in het 2de geval, koop u zo rot mogelijk geval, ge leert daarmee meer dan 3jaar opleiding


            en ENORM goeie tip, zet een paar brandblussers rond u als ge aan het lassen zijt. ge gaat de eerste 2 gegarandeerd voorbij lopen als ge brand hebt. oude brandblussers uit een auto zijn ook ideaal maar voorzie minstens 1 die in orde is (verzerkeringswijs gezien dan). een oude poederbrandblusser gaat niet zomaar kapot, dat poeder komt gewoon vast te zitten. voor gebruik goeie klop tegen de grond en die werken wel weer. ook als ge uwe brandblusser regelmatig overal meenemen, komt da niet vast te zitten.
            mijn eerste brand werd geblusd met een poeder blusser die 17jaar over tijd was (de originele brandblusser uit mijn opel ascona)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              mijn goeie raad:

              -koop een auto die hier veel rondrijd of rondgereden heeft. vb:VW golfkes, mk2 is goedkoper dan mk1, ford fiestas, opel corsa/kadet en liefst ene met VEEEEEL roest aan. hoe rotter ze zijn, hoe goedkoper ge ze hebt. leef u daar volledig op uit, de eerste keren dat ge last, gaat ge knoeien. kan geen kwaad op zo een rot ding. ben je het na 2maand beu, duw dat ding dan in de pers en ben je geen groot geld kwijt (vele stoppen halfweg de restauratie omdat ze het onderschat hebben). in oud ijzer krijg je al een 200-300€ voor een wrak, dus veel verlies gaat ge niet doen. ook veel verkochte autos hebben schappelijke prijzen voor onderdelen (bv een fiesta mk1:nieuwe replica voorvleugel: 27€. ik kan voor 200€ gans de snuit vervangen met piraat stukken. dus binnenvleugels, buitenvleugels, motorkap, slotplaat, steenplaat).
              aankoopprijs van men eerste fiesta mk1: 100€, mijne 2de had ik gratis. ideaal voor te leren knoeien
              -koop u ne haynes manual, ideaal om te weten hoe je iets kan demonteren zonder het kapot te maken
              -goed material is halve werk gedaan. slijpschijf, schuurmachien, boormachien, half automaat laspost, goeie krik, assteunen, paar wielen om onder de auto te duwen als veiligheid. eventueel een brug, en VOORAL: een overdekte veilige werkplaats. als je buiten werkt, moet je lassen, slijpen en spuiten in 1dag goed weer kunnen doen (heb het 4jaar zo gedaan en t schiet niet op met belgische weer), goeie hamer, en verbandkistje.
              -opleidingske carosserie is een pluspunt, maar daar leer je enkel een paar kneepjes van eht vak, voor de rest oefenen, oefenen en nog eens oefenen (ideaal zo een rot wrak, daarna kan je wel lassen).
              -opleidingske lassen volgen (1jaar ofzo, kost iets van 50€) is ideaal om lasposten te leren afstellen (nemen ze niet genoeg tijd voor in carosserie opleiding)

              als ge wilt restaureren om geld te verdienen, laat het dan zo, koop u dan nu 1000liter diesel voor u geld, en verkoop da volgend jaar. de beste belegging ooit, vloeibaar goud.
              ofwel restaureerd ge om zelf ne goeie auto te hebben (en dat ge vban binnen en vanbuiten kent, handig als ge ooit in panne staat), ofwel om het te leren.
              in het eerste geval, zoek u een zo goed mogelijke basis
              in het 2de geval, koop u zo rot mogelijk geval, ge leert daarmee meer dan 3jaar opleiding


              en ENORM goeie tip, zet een paar brandblussers rond u als ge aan het lassen zijt. ge gaat de eerste 2 gegarandeerd voorbij lopen als ge brand hebt. oude brandblussers uit een auto zijn ook ideaal maar voorzie minstens 1 die in orde is (verzerkeringswijs gezien dan). een oude poederbrandblusser gaat niet zomaar kapot, dat poeder komt gewoon vast te zitten. voor gebruik goeie klop tegen de grond en die werken wel weer. ook als ge uwe brandblusser regelmatig overal meenemen, komt da niet vast te zitten.
              mijn eerste brand werd geblusd met een poeder blusser die 17jaar over tijd was (de originele brandblusser uit mijn opel ascona)
              Thx voor de uitleg
              Maar mss een rare vraag: hoe krijg je roest weg ?
              Moet je de roeste delen eruit slijpen ? Of hoe gaat dat precies ?
              Ik dacht altijd dat het beter was dat je iets kocht met zo weinig mogelijk roest ?

              Comment


              • hetgeen je op school gaat leren is niet voldoende, je moet daarna nog veel oefenen, en dat doe het het beste op een rotte auto

                zoals eerder al vermeld, op school ga je een goeie deur ofzo krijgen, stuk uitslijpen, ander stuk maken en dat erin lassen, plamuren en spuiten. dat gaat allemaal leuk op een deur,

                maar een auto roest altijd op zo een rot plaatje waar je niet aankan en in de meest moeilijke vormen. als je een rotte auto kan oplossen, dan kan je lassen (mijn eerste project was een afgekeurd honda civic

                na 3 weken en ongeveer 22plaatjes inlassen is die auto gekeurd geraakt.

                roest moet je er volledig uitslijpen, zelf plaatje voor maken (of de stukken zoeken als ze bestaan) en die erin lassen, voor een oldtimer zou ik ook de lassen vertinnen (leer je wel op school), plamuren, fijnplamuren en spuiten.

                dat leer je het beste op een rotte auto. een auto is het goedkoopste tussen de 15 en 25jaar

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                  hetgeen je op school gaat leren is niet voldoende, je moet daarna nog veel oefenen, en dat doe het het beste op een rotte auto

                  zoals eerder al vermeld, op school ga je een goeie deur ofzo krijgen, stuk uitslijpen, ander stuk maken en dat erin lassen, plamuren en spuiten. dat gaat allemaal leuk op een deur,

                  maar een auto roest altijd op zo een rot plaatje waar je niet aankan en in de meest moeilijke vormen. als je een rotte auto kan oplossen, dan kan je lassen (mijn eerste project was een afgekeurd honda civic

                  na 3 weken en ongeveer 22plaatjes inlassen is die auto gekeurd geraakt.

                  roest moet je er volledig uitslijpen, zelf plaatje voor maken (of de stukken zoeken als ze bestaan) en die erin lassen, voor een oldtimer zou ik ook de lassen vertinnen (leer je wel op school), plamuren, fijnplamuren en spuiten.

                  dat leer je het beste op een rotte auto. een auto is het goedkoopste tussen de 15 en 25jaar
                  Als ik zo eens rond kijk, gaat zo goed als alles voor meer dan 200 euro weg, dus eigenlijk leer je dan lassen voor 200 euro ? zonder kosten voor de platen. Neem je dan een auto die technisch in orde is, zodat je na het lassen en spuiten enzo een deftige wagen overhoudt ? Of echt een wrak om puur te oefenen ?

                  Comment


                  • hangt er vanaf wat je wilt doen.

                    wil je gewoon wa los knoeien, dan kan je ergens een niet rijdend wrak kopen
                    wil je gewoon wat leren lassen, en dan wat fun hebben met die auto, neem dan een rijdende tenzij je graag ook wat mechaniek doet. zowieso remmen zal je moeten nakijken bij zo een oud mormel.

                    die ene fiesta dat ik gratis heb gekregen, daar heb ik 1 remklauw vervangen die vastzat, een achterruit in moeten steken en is dan voor oldtimer keuring gegaan (nu enkel nog het gelijkvormigheidsattest die ontbreekt en ding kan ingeschreven worden als oldtimer).
                    en nu ga ik stuk voor stuk die auto beetje opknappen

                    rechterflank is tegen de vangrail gereden dus best goed gedeukt. dit ga ik zelf zo goed mogelijk proberen uiitdeuken (zonder plamuur te gebruiken), en dan gaan we die licht opschuren en eens gans herspuiten in een ander kleurtje. gewoon om het uitdeuken en spuiten zonder lopers onder de knie te krijgen. voor de rest gewoon een fun auto om eens mee op straat rond te scheuren (1.1 power ). schuif ik daarmee tegen een boom, tja, t is dan maar een wrak. kan ik weer gaan uitdeuken. (prijsindicatie: 27€ voor een replica voorvleugel)

                    ik heb ook een escort uit 76 gekocht (1.1 en achterwiel aangedreven) en deze is volledig ROT, trek de deur open en de voorvelugel beweegt mee, trek de deur omhoog en de vloer beweegt mee. echt rot dus. gekocht voor 200€ (achteras verkoop ik zo voor 150€), dus geen verlies van geld. voordeel is, dingen zijn bijna volledig rechte platen, dus geen moeilijke hoeken aan A stijl en bodem. dat wordt dus low budget restaureren. zo mooi mogelijk krijgen met zo weinig mogelijk geld. hoeft geen showroomstaat te worden, alleen hard en proper. (prijsindicatie: 45€ voor een replica voorvleugel). bedoeling is om GEENENKEL stuk te kopen, gewoon 0.7mm plaatstaal halen en alles zelf maken

                    en dan heb ik nog men 3 capris, daarvan moeten er 2 volledig in orde komen, mag ook wat kosten (prijs indicatie: 400€ voor een replica voorvleugel).
                    ge kunt u niet veroorloven om zo een capri vleugel te verknoeien door een lasfout ofzo. maar wel bij die fiesta of escort. t komt erop neer, oefenen, oefenen, en oefenen

                    maar begin lowbudget. koop ergens een auto tussen 50 en 300€, en steek u geld in deftig lasapparaat ofzo. t is nutteloos van 2000€ te geven voor een oldtimer en daar met een gewone automaat laspost beginnen aan te knoeien

                    die fiestas zijn gewoon funautos bij mij, t stoord niet als die afbrand of tegen een paal eindigd. en tenslotte, als je die rijdend en gekeurd kan krijgen, geraakt je die wel voor een 500-700€ kwijt ( t zijn al oldtimers nu), men capris zijn blijvers en gaan niet weg. k wil het daar dus perfect op hebben

                    koopt een golfke ofzo, haal diene motor eruit, schuur gans die kas af, las alle slechte plaatsen, herspuit de boel in schoon kleurke (of meerdere), trek motor eens uit elkaar, vervang dichtingen, zorgt dat die goed rijd, doe er keuring op en verkoop hem terug. in een proper kleurke en met een olie vrij motortje raak je die zo kwijt en hoeft geen geld te kosten

                    of begin een oldtimer verzameling.
                    mijn eerste oldtimer kost 87€ verzekering en 28€ tax.
                    vanaf de 2de oldtimer betaal ik 15€ verzekering en 28€ tax. weliswaar mag je enkel proefritten doen van 25km en naar meetings gaan. maar voor 45€/jaar mag je met dat ding de straat op en je hoeft zelf niet te keuren. wat wil je nog meer.

                    volgende week oldtimer treffen in alveringem. en hub, met je oldtimer eens naar ginder, je kan al dat andere schoons gaan bekijken

                    Comment


                    • Mrci voor de vele uitleg

                      Kun je mss eens een link geven naar een auto die volgens jou bvb in aanmerking zou komen voor wat je hier nu hebt uitgelegd ?

                      Comment


                      • Ik wil ook een hangar

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Ik wil ook een hangar
                          je bent niet alleen

                          kheb nog geluk dat ik dien hangar vant werk mag gebruiken, als ik iets moet of wil doen aan den golf ofzo

                          Comment


                          • Ik heb er eentje van mijn grootvader ter beschikking.
                            Maar dan moet ik naar daar fietsen telkens ik aan mijn mini wil werken, dus dat vlot ook niet

                            Comment


                            • gewoon ff op 2dehands, kapaza, ebay rondkijken voor de goedkoopste auto dat je kan vinden

                              ik had paar jaar terug natuurlijk eens pech, de goedkoopste escort mk2 gekocht die ik kon vinden, opgehaald, thuis gebracht en op zoek gegaan achter roest (wou leren lassen). nou, dus geen roest gevonden, ding was keihard, eerste eigenaar, originele lak en interieur, 98 000km. heb die maar weer verkocht dan.

                              voor de rest neem je maar iets waar je wel zin in hebt om te restaureren hé. anders gaat het ook niet gaan (bv mijn fiesta, die wordt oldtimer gekeurd, ga ik uitdeuken, herspuiten, zelf verlagen=veren afslijpen), brede sloffen onder, andere motor, interieur eruit voor gewichtsbesparing = minder CO2 en meer acceleratie, kortweg een fun bakske. kan ik ook een slalom enzo meerijden op een meeting)

                              en aan bovenstaande 3: ik heb een hangaar

                              Comment

                              Working...
                              X