Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimer als eerste auto.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oldtimer als eerste auto.

Hallo,

Ik vroeg me af hoe onverstandig het zou zijn om als eerste auto een oldtimer te rijden,
    daarmee bedoel ik een opel kadett (+- 1975) .

Mij eerste brommer was ook een zundapp uit 1970, en heb daarna ook altijd op oldtimers gereden omdat het "een passie" is.
    Ik weet dat een moto veel simpeler is dan een auto en durf er daarom niet meteen een te kopen.

bedankt voor de reacties

bwa, als je die goedkoop kunt kopen, waarom ook niet.

let wel, een oude auto is niet altijd goedkoop, er gaat wel eens iets kapot, en als je er zelf niks kunt aan doen, kunnen de kosten nogal oplopen

Comment

Op zich is daar niks mis mee. Je moet er alleen mee kunnen leven dat de bedrijfszekerheid iets minder is dan bij een moderne wagen (hoewel...), onderdelen van meer dan 25 jaar oud kunnen al eens de geest geven he.
      Ga voor jezelf eens na hoe erg het zou zijn als hij eens kapot is (moet je er elke dag de baan mee op? hoeveel kilometer? heb je alternatief vervoer?...)
      En dat het comfort / veiligheid niet op het niveau staan van vandaag.
      Anderzijds voel je je veel meer een met je wagen (rijgevoel is minder weggefilterd), en heb je iets exclusiefs dat toch niet veel hoeft te kosten.
      De Kadett die je voorstelt is heel betaalbaar in aankoop en onderhoud, het enige "nadeel" is dat ze bij glad wegdek nogal tricky uit de hoek kunnen komen (oldschool RWD).
      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Als je een C-Kadettje voor dagelijks gebruik wilt, zoek je best eentje vanaf '77, dan hebben ze standaard schijven vooraan
        www.opelklassiek.be

Comment

Kadett C is zo één van die oldtimers die écht nog geschikt is voor dagelijks gebruik... niet twijfelen dus

Comment

Bedankt voor de nuttige reacties!
            Aangezien ik nog jarenlang de auto niet intensief nodig heb lijkt dit me ook de perfecte auto voor mij!

Comment

Nee, van het moment dat je een wagen nodig hebt om "op de limiet" - in het dagdagelijkse drukke verkeer- te rijden, koop je best iets nieuwers... en maak je van de Kadett een wagen voor "de zondag"

Comment

Lijkt me een zeer verstandige keuze, zo leer je nog eens hoe auto's werken. Het lijkt me wel aangenaam om een plaats te hebben om er ook 'binnen' aan te kunnen werken, anders moet je je werk altijd afmaken en kan je niet eens 2 of 3 daagjes doorwerken.
                Hou ook een bedrag aan de kant om deftig kwalitatief materiaal aan te kopen, het is een investering maar het gaat ook jarenlang mee. Geen prutsgerief van de aldi of gamma dus.

Proficiat voor de keuze die je wil maken, je gaat er veel plezier aan beleven.

Comment

2 vrienden van me rijden ook met een oldtimer als eerste wagen. Opel ascona B 1.3 van begin jaren 80 en Opel Kadett sedan 1.2. die kadett staat altijd binnen en word niet mee gereden maar met die ascona word dagelijks mee gereden en om de 3 weken zelfs dagelijks 70km. Wel is er nu en dan iets wat begint slijten, moet vervangen worden...

Maar als we in die ascona voor de lichtn staan en er komt een autoliefhebber naast je staan en steekt zen duim op dan herleef je weer en weet je wrm je met een oldtimer rijd.
                  Dus als je oldtimer wil rijden moet je dat zeker doen.

(voor de duidelijkheid ik rijd daar niet mee, we carpoolen)

Grts

Comment

ik zou eerder een jongere wagen aanraden. jaarlijks naar de schouwing moeten met een oude wagen is elke keer weer een belevenis omdat je met de schrik zit wat ze nu weer gaan afkeuren.

Comment

ne youngtimer ala R4 misschien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                        ik zou eerder een jongere wagen aanraden. jaarlijks naar de schouwing moeten met een oude wagen is elke keer weer een belevenis omdat je met de schrik zit wat ze nu weer gaan afkeuren.
                        Dikke onzin, dat heb je met een nieuwe ook even hard.

Comment

Mijn eerste wagen was ook een oldtimer. Een VW Kever ragtop van bwjr 1961.
                          Ik heb er een prachtige tijd mee gehad, en heel goeie herinneringen aan overgehouden Dus ik kan het alleen maar aanraden.

(op die moment maakte ik m'n huis-school verplaatsingen altijd met het openbaar vervoer, dus die oldtimer gebruikte ik enkel voor plezier ritjes, meetings, vrienden bezoeken enz ... )

Comment

tis ier ook were fjiste wé
                            250euri voor verzekeringske voor nen 1100 op O-platen
                            en we hebben daar 3 auto's verzekerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten
                              tis ier ook were fjiste wé
                              250euri voor verzekeringske voor nen 1100 op O-platen
                              en we hebben daar 3 auto's verzekerd
                              Waarom zet je een 1.1 op O-platen?

Ik betaal iets minder voor de 4 op gewone platen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten

keuring
                                (nie omdat ie rot)
                                geen zin om 2dagen te sleutelen voor die keuring.
                                en omdat ik nog veel plan ben met de golf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten
                                  keuring
                                  (nie omdat ie rot)
                                  geen zin om 2dagen te sleutelen voor die keuring.
                                  en omdat ik nog veel plan ben met de golf
                                  dat kan een reden zijn ja

Hoeveel PK heeft die?

Comment

dat kan een reden zijn ja

Hoeveel PK heeft die?
                                    37kw
                                    50pk

Comment

'k heb gelogen, 267 euro vorig jaar BM1.

Comment

'k heb gelogen, 267 euro vorig jaar BM1.
                                        voor hele dagen hé ?

Comment

Working...
                                        X