Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
als ik over een oldtimer spreek spreek ik over een oldtimer. dus echt oud. ( en geen golf Itje) en met men kevertje naar de keuring gaan was toch elke keer weer een belevenis. ik was er steeds door ja, maar je zit toch steeds met schrik over wat ze nu weer gaan "zeveren"
Hou rekening met de extra onverwachtte kosten dat oldies met zich meebrengen. Daar kruipt gemakkelijk meer geld in dan die van uitsluitend de aanschaf van een auto. Hou ook rekening met het feit dat het verkeer/chauffeurs veel drukker/ zenuwachtiger/ aggressiever geworden is/zijn tov 25 jaar terug. Een oldie remt helaas niet even goed als een moderne auto.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Hou rekening met de extra onverwachtte kosten dat oldies met zich meebrengen. Daar kruipt gemakkelijk meer geld in dan die van uitsluitend de aanschaf van een auto. Hou ook rekening met het feit dat het verkeer/chauffeurs veel drukker/ zenuwachtiger/ aggressiever geworden is/zijn tov 25 jaar terug. Een oldie remt helaas niet even goed als een moderne auto.
een oldie kan normaal gezien even zo goed z'n wielen doen blokkeren, mét moderne banden. Verschil met recente auto's in dan ook niet zo groot als iedereen wel denkt.
een oldie kan normaal gezien even zo goed z'n wielen doen blokkeren, mét moderne banden. Verschil met recente auto's in dan ook niet zo groot als iedereen wel denkt.
Voordelen van een oldtimer: je wordt er vrolijk van, je rijdt minder gestresseerd (het ding kan immers niet rapper), je krijgt positieve reacties, het kost doorgaans weinig in aankoop, het stijgt in waarde, ...
Nadelen: duur in onderhoud, veel onderhoud, niet betrouwbaar, niet veel luxe (tenzij je een Rolls hebt), veel minder veilig, jaarlijkse spanning op de keuring, ...
oldtimer is helemaal niet duur in onderhoud, in tegendeel zelfs, als er iets stuk is vind je het voor een appel en en ei op internet of bij liefhebbers, jaarlijkse controle hoeft ook helemaal niet , dit hoeft denk ik enkel bij een classic car
Nadelen: duur in onderhoud, veel onderhoud, niet betrouwbaar, niet veel luxe (tenzij je een Rolls hebt), veel minder veilig, jaarlijkse spanning op de keuring, ...
oldtimer is helemaal niet duur in onderhoud, in tegendeel zelfs, als er iets stuk is vind je het voor een appel en en ei op internet of bij liefhebbers, jaarlijkse controle hoeft ook helemaal niet , dit hoeft denk ik enkel bij een classic car
als je een oldtimer als eerste wagen en dus dagelijkse wagen wilt, moet je net zoals alle andere auto's naar de jaarlijkse keuring. tenzij je een fraudeur bent en met O-platen rondbolt.
2 vrienden van me rijden ook met een oldtimer als eerste wagen. Opel ascona B 1.3 van begin jaren 80 en Opel Kadett sedan 1.2. die kadett staat altijd binnen en word niet mee gereden maar met die ascona word dagelijks mee gereden en om de 3 weken zelfs dagelijks 70km. Wel is er nu en dan iets wat begint slijten, moet vervangen worden...
Maar als we in die ascona voor de lichtn staan en er komt een autoliefhebber naast je staan en steekt zen duim op dan herleef je weer en weet je wrm je met een oldtimer rijd.
Dus als je oldtimer wil rijden moet je dat zeker doen.
(voor de duidelijkheid ik rijd daar niet mee, we carpoolen)
Grts
goed gezegd wej...
ik vind als je liefhebber bent, wat je bent aangezien het "een passie" is dat je er dan zeker moet voor gaan. ik heb dat ook gedaan met een ascona B 1300 dus zoals hierboven vermeld en dat bevalt me echt als eerste wagen ideaal om te leren rijden en zo.
en inderdaad de goedkeurende blikken doen deugd...
onderhoud... duur... ? nee toch niet...
Comment