Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimer als eerste auto.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Van de weinige keren dat mijn Polo buiten komt en ik begin te rijden krijg je van jong en oud leuke blikken is dit voor het opvallend oude kleurtje of echt voor de auto? ik weet het ni, maar is wel leuk

    De laatste keer heb ik wel verkeersagressie meegemaakt. De auto achter mij vond waarschijnlijk dat ik te traag optrok(Polo heeft toch wel 25à30 sec/100km/h nodig). Hij begon met zijn lichten te knipperen en te claxoneren. Ben toen nog trager gaan rijden
    Benzine
    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
    Diesel
    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
      Van de weinige keren dat mijn Polo buiten komt en ik begin te rijden krijg je van jong en oud leuke blikken is dit voor het opvallend oude kleurtje of echt voor de auto? ik weet het ni, maar is wel leuk

      De laatste keer heb ik wel verkeersagressie meegemaakt. De auto achter mij vond waarschijnlijk dat ik te traag optrok(Polo heeft toch wel 25à30 sec/100km/h nodig). Hij begon met zijn lichten te knipperen en te claxoneren. Ben toen nog trager gaan rijden

      Goh, al meerdere malen meegemaakt met Dett gewoon wat aan de kant gaan, en héél traag rijden. Erge is dat door die bastards, je steenslag kan krijgen, meestal voegen ze net voor je neus in. daarom dat ik wat in de kant ga
      www.opelklassiek.be

      Comment


      • #43
        inderdaad hatelijk dat...
        je staat dan aan de lichten te wachten met file
        je laat iemand invoegen en boemski
        berlingo schiet je voorbij over vak dat geen rijvak is... en staat dan voor je te wachten tot het groen wordt... irritant maarja... :p

        ik doe toch veel km's met mijn wagen hoor...
        is wel al 2de motor maar ik lig zeker nog niet aan de kosten dan als je een recentere wagen koopt als eerste wagen...
        nuja iedereen zal daar verschillend over blijven denken

        Comment


        • #44
          Het zal waarschijnlijk liggen aan welke auto/merk dat ge koopt, maar ik denk niet dat ik zo goedkoop heb rondgereden als de voorbije drie jaar. Dus duur in onderhoud is voor mij alvast een non-argument.
          Dat de keuring wat spannender is kan ik alleen maar bevestigen, maar uitgezonderd de laatste keuring was dat geen verassing/aderlating. En dan nog, en dan komt ge weer bij het type/merk terecht, de evt wisselstukken moet ge soms wat harder naar zoeken, maar in mijn geval kosten die geen drol en zijn ze meestal vrij goed te vinden.
          Ok, qua snelheid, veiligheid en comfort maak ik mij geen illusies, volgens mij zijn de lijnbussen zelfs sneller weg als mij, maar qua beleving kan hier niks tegenop
          Het rammelt, stinkt, stuitert, en maakt lawaai, maar start àltijd (lang leve de choke en een goei batterij haha) en die van mij slaapt zelfs buiten !!!
          Ik zweer het u: iedere kilometer die ik rondhobbel met ons Irma, is met ne grote grijns op mijn gezicht En als die achter mij ambetant wordt omdat het zo traag gaat, dan rij ik eveneens nog langzamer, om wanneer ze u dan voorbij komen gevlogen een smoel te trekken van 'sorry hoor, ze kàn niet harder'

          Comment


          • #45
            Oplossing : Koop een Alfa-oldtimer en je kan WEL mee met het hedendaags verkeer .

            Serieus : Even wat rekenwerk voor degenen die denken dat het duur is om met oudere wagens te rijden ...

            Wij hebben dus drie wagens ( jaja , allemaal Alfa's ) . De jongste ( 155 ) wordt dit jaar ook alweer 13 , de middelste ( 90 ) 24 en de oudste 42 ( Spider ) .

            Aankoopprijzen :

            - 155 gekocht in 2001 met 50000 km op de teller : omgerekend 6000 euro .

            - 90 gekocht in 2005 : 1000 euro , maar na enig oplapwerk en aanschaf van het zeer gewilde koffertje : 3000 euro .

            -Spider gekocht in 1979 voor 500 euro ...

            Afgerond hebben onze wagens dus 10.000 euro gekost .


            Onderhoud :

            -Voor de Spider en de 90 bijna nougaballen , omdat we heel wat zelf kunnen en we een aantal vrienden hebben met brug en/of put . Kosten : Een paar patékes en de prijs van de onderdelen dus . Maar toch wel zo'n 250 euro per jaar .

            -De 155 is al wat moelijker en ik schat dat die op haar eentje 250 euro kost per jaar .

            Verzekering :

            - We wisselen met de twee jongste halfjaarlijks en de premie is zo'n 500 euro per jaar .

            - De Spider blijft ingeschreven ( zonder oldtimerplaat uiteraard , maar daarover heb ik mijn mening al veelvuldig verkondigd ) , maar heeft een kilometerbeperking van 6000 km per jaar . Kost 180 euro . Maar ze is wel wat waard , dus is ze omnium verzekerd voor 22.000 euro ; nog eens 420 euro derbij dus .

            Conclusie : Onze oude meuk kost ons zo'n 1100 euro per jaar . En ze zijn uiteraard allemaal al afbetaald .

            Advies : Doe het nooit voor het goedkope aspect , maar doe het met liefde .

            Ter info : Drie dagen met een Citroën C3 gereden als vervangwagen en ik heb me nog nooit zo zielloos gevoeld . Mijn oren suizen nu nog steeds van al die vervelende bliebjes . En ik kon niet eens zien hoe het was met mijn oliepeil , laat staan dat ik de motorT mocht weten .
            Grote boot

            Kleine boot

            Dagelijks brood

            Comment


            • #46
              Ik vind het in ieder geval heerlijk. Ik heb mijn ketelke voor 1000€ gekocht (inclusief nen halve auto aan wisselstukken) wat achteraf bekeken voor een oud italiaantje niet al te goedkoop was.
              Maar Irma houdt zich kranig hoor, en dat traag, och het went. En ge leert wat meer vooruitzien ook
              Ik kan voor het moment geen enkel jonger/nieuw vervoermiddel bedenken met evenveel charme (ok, een nieuwe 500 vind ik wel cool ) en de exclusiviteit van het ding is ook aardig meegenomen. En de aandacht, aanspraak op straat, ik vind het allemaal super ! Denk niet dat ik ooit zoveel ben aangesproken over een auto
              Ok, meestal wel veertigers die allemaal in een nostalgische bui schieten. Of ze hebben der in leren rijden, of ze kennen de stoerdere Abarth zuster van op de rallycross vroeger of zoals mijn beste vriendin (een Italiaanse) 'oooooooh, die had mijn nonna ook vroeger ' (nonna heeft inmiddels een nieuwerwetse Seicento, ma bon)
              Neenee, Irma blijft bij mij, die valt bij mij uit elkaar, eerder gaat ze niet weg
              Oh ja topicopener, dat doet er mij aan denken: ge hécht u daaraan !
              Als bovenstaande u allemaal aanstaat, niet twijfelen en gewoon voor een lekker oud hok gaan

              Comment


              • #47
                dat van dat hechten is wel waar...
                en ik denk niet dat je dingen meemaakt met een nieuwere wagen die je overvallen met een oudere wagen... (positief bedoeld dan wel....)
                het is gewoon zalig om met iets ouds rond te rijden...
                maar het blijft natuurlijk een keuze die je zelf moet maken
                en als je zelf nu en dan iets kan doen aan de wagen is dat ook zeer mooi meegenomen.
                allemaal genot volgens mij

                Comment

                Working...
                X