Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke jaren 90/00-05 auto's worden klassiekers?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

allemaal jaren 80 hé bobo

maar wel knappe karren.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    en deze

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        jaren 80 hé bobo
        overnieuw zoeken

Comment

Half 80 - Half 90 Volvo 480

Comment

Audi A6 C5 (ev. 1.9 TDI ).

Waarom?
            Auto die een nieuw designtijdperk bij de sedans inluidde. Alle concurrenten waren hoekige bakbeesten. De A6 was de eerste met (imo prachtige) afgeronde vormen. Maar ik denk dat dit vooral een persoonlijke appreciatie is.

Wat zeker:
            Audi S8 D2, de rijdende definitie van een snelle discrete limo, is nu eigenlijk al een classic in mijn ogen.
            Mini Cooper S Mk 1, blaasde het hot-hatchback segment opnieuw leven in en toonde de wereld dat fwd ook fun kan zijn.
            Porsche 996 Turbo: De eerste watergekoelde Porsche Turbo, start van een nieuw tijdperk voor hen.
            BMW E39 M5: Ze worden zeldzaam
            Alfa Romeo 156 GTA: Behoeft deze wagen commentaar?
            Mercedes-Benz CLS: Na jaren saaie wagens te bouwen op design gebied een zeer gewaagde en geslaagde (imo) wagen van das Haus.
            en nog heel wat wagens waar ik nu niet op kom.

Comment

Wat is er speciaal aan die GTA. das toch hetzelfde als een 330i of Mondeo ST220

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                Wat is er speciaal aan die GTA. das toch hetzelfde als een 330i of Mondeo ST220
                zoals gezegd de GTA behoeft geen commentaar.

Comment

Comment

Mazda's bolhoedje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Ik blijf erbij dat dat een klassieker wordt.
                      - Eerste van de nieuwe Renault-stijl
                      - Laatste Matra
                      - Enige Coupe-monovolume

In Renault-kringen wordt dat ding verschrikkelijk gegeerd later.

En mijn inspiratie komt gewoon vanzelf, das een kar die ik zou willen nu al
                      Vel Satis

Comment

elke nieuwe wagen van nu die binnen 20jaar nog rijd zal klassieker zijn.

met al die elektronica en plastiek in de autos denk ik niet dat er nog veel oud gaan worden. zeker met de huidige milieunormen en gedoe vermoed ik dat er tegen hoog tempo zullen gesloopt worden. oldtimers zoals wij ze kennen zal veranderen tegen dan.

ook met overschakeling naar bio brandstoffen zullen veel autos vroegtijdig overlijden. we zijn een consumptie maatschappij geworden nu (vroeger kocht met 1 fototoestel voor zen leven, nu kopen we er eentje en als er een nieuw model is, gaat de oude in de vuilbak).

er zullen altijd uitzonderingen zijn natuurlijk. ik zit vooral in het ford gebeuren, en als ik zie dat de huidige fords na 2jaar al behandeld worden tegen roest . we gaan al gelukkig mogen zijn als ze 10jaar blijven rijden

een paar echte oldtimerclubs erkennen een oldtimer pas als ze 40 jaar oud zijn.
                        daarna ging de kwaliteit serieus omlaag (jaren 70-80 in vergelijking met de jaren 40-50) en worden 25jarige autos al herkend als oldtimer. ik denk dat we binnen 15jaar de nieuwe wagens van 2008 als oldtimer gaan mogen bestempelen

Comment

wat vreselijk lelijk is die audi. Daar kijk ik nu al niet naar hopelijk moet ik hem binnen 30 jaar niet meer zien rijden op onze wegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            elke nieuwe wagen van nu die binnen 20jaar nog rijd zal klassieker zijn.

met al die elektronica en plastiek in de autos denk ik niet dat er nog veel oud gaan worden. zeker met de huidige milieunormen en gedoe vermoed ik dat er tegen hoog tempo zullen gesloopt worden. oldtimers zoals wij ze kennen zal veranderen tegen dan.

ook met overschakeling naar bio brandstoffen zullen veel autos vroegtijdig overlijden. we zijn een consumptie maatschappij geworden nu (vroeger kocht met 1 fototoestel voor zen leven, nu kopen we er eentje en als er een nieuw model is, gaat de oude in de vuilbak).

er zullen altijd uitzonderingen zijn natuurlijk. ik zit vooral in het ford gebeuren, en als ik zie dat de huidige fords na 2jaar al behandeld worden tegen roest . we gaan al gelukkig mogen zijn als ze 10jaar blijven rijden

een paar echte oldtimerclubs erkennen een oldtimer pas als ze 40 jaar oud zijn.
                            daarna ging de kwaliteit serieus omlaag (jaren 70-80 in vergelijking met de jaren 40-50) en worden 25jarige autos al herkend als oldtimer. ik denk dat we binnen 15jaar de nieuwe wagens van 2008 als oldtimer gaan mogen bestempelen

Zit veel waarheid in
                            Het is idd zo dat ik als ik een jaar of 12 en op auto's begon te letten me kon herrineren dat je bv nog veel oude auto's zag. Eerste Scorpio,Sierra,CX,....Nu zie je eigenlijk al geen tweede serie Scorpio of BX nimmer. Ik hoop echter dat mijn 3 Rovertjes ooit de status van old-timer zullen kunnen halen. En ben door ook vrij zeker van. Wie zal het nu niets speciaals vinden om een auto van bv 30 jaar tegen te komen met nog geen 10d km en nog nooit nat geweest zonder schrammetje of deukje
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                              Nu zie je eigenlijk al geen tweede serie Scorpio of BX nimmer.
                              oe nee, BX zie ik verdacht veel rijden, hier in de buurt zeker een tiental nog

BX is trouwens al een oldtimer in mijn ogen (1982)

Comment

Volvo C70 bijvoorbeeld ook nog (de vorige)
                                Golf III, IV in gelijk welke versie maar originele staat
                                Ford Ka
                                Fiat Coupé en Barchetta

Meeste zijn al gezegd zie ik...
                                Last edited by Lotuzzz; 26/10/2008, 17:51.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

... en een Scorpio MKII zie je nu niet meer rijden omdat het destijds ook niet verkocht

nog een kanshebber: een originele, ik herhaal originele Honda CRX.

Comment

Voor mij mag een astra G een klassieker worden

verder een F sedan

Maar elke auto die 25 jaar wordt, is in mijn ogen een klassieker.
                                    www.opelklassiek.be

Comment

Opelfreak, volgens mij mag deze ook niet ontbreken he: