Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Taxatie waarde Bepaling..?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Taxatie waarde Bepaling..?

Morgen komt er een taxateur om mijn wagen te taxeren van (taxatiebureau) verzekering vraagt erom.

Naar waar wordt er gekeken en wat bepaald de hoogte van de taxatie..?
    ook inboedel in de auto zoals installatie..? Graag Tips
    Groetjes....Piedro
    Bijgevoegde Bestanden

Staat van de wagen
    Originaliteit
    Matching Numbers
    Aftermarket Rommel
    Aantal gereden kilometers
    ...

Op het eerste zicht lijkt jou wagen een redelijk hoge waarde te hebben.
    En het feit dat de verzekering een taxateur aanstelt wil al zeggen dat de waarde boven de 10.000€ geschat wordt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
      En het feit dat de verzekering een taxateur aanstelt wil al zeggen dat de waarde boven de 10.000€ geschat wordt
      oh, is dat zo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
        oh, is dat zo?
        Dat hebben ze mij toch verteld bij de verzekering.

Een oldtimer die minder dan 10.000€ waard is mag de eigenaar zelf een waarde van bepalen. Voor bedragen daarboven moet het via een taxateur gebeuren. Maar natuurlijk weet jij hier meer van dan die telefoniste die ik destijds aan de lijn had

Comment

Nee hoor Carlito je hebt gelijk, < € 10.000 mag je zelf de waarde bepalen.

> € 10.000 moet een schatter met kennis van de markt de waarde bepalen

Comment

Geef is iets meer info over uw wagen als je wil? Is dat een échte Alpina?
            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

==> Zie Alpina Lovers topic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Japy
                Nee hoor Carlito je hebt gelijk, < € 10.000 mag je zelf de waarde bepalen.

> € 10.000 moet een schatter met kennis van de markt de waarde bepalen
                oh, is dat zo?

Comment

wie de waarde bepaalt hangt af van maatschappij tot maatschappij, en valt niet met een of andere uitspraak vast te leggen. er zijn maatschappijen die gewoon in eerste risico verzekeren, volgens de waarde van een of andere catalogus. er zijn er die altijd een expert sturen om onder- of oververzekering te vermijden, er zijn er die vanaf een bepaald bedrag een expert sturen.

Comment

En er zijn er zelfs die met een Belgische kwaliteitskrant tevreden zijn ...

Onze Spider is getaxeerd op 22.000 euro en dit is gewoon met foto's en een recente editie van " De Morgen " gebeurd ... In Engeland waren ze daar absoluut tevreden mee , zeker omdat Kim Gevaert op de eerste pagina stond

Kristal
                    Last edited by SPIDERVELOCE1750; 23/05/2006, 09:45.
                    Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

oh, is dat zo?
                      Dat is toch wat ze zegde gisteren op "kijk uit !".

Als ze op één al gaan liegen dan ...

Comment

Dat is toch wat ze zegde gisteren op "kijk uit !".

Als ze op één al gaan liegen dan ...
                        Geloof kijk uit nooit op hun woord. Die kerels kennen er over het algemeen niet veel van.

Zo hebben ze ooit eens beweerd dat als er sneeuw ligt, je best je ESP uitzet, omdat je anders te snel gaan schuiven

Comment

Geloof kijk uit nooit op hun woord. Die kerels kennen er over het algemeen niet veel van.

Zo hebben ze ooit eens beweerd dat als er sneeuw ligt, je best je ESP uitzet, omdat je anders te snel gaan schuiven
                          Twas niet die trien van kijk uit die het zei.

Er was een stukje over oldtimers, O-platen gewone platen, verzekering, etc ...

En een kerel gaf dan de uitleg, ik veronderstel iemand van een oldtimerclub. Ik neem aan dat die het wel zullen weten omdat ze er zelf mee te maken hebben ... niet ?

Comment

Ik neem aan dat die het wel zullen weten omdat ze er zelf mee te maken hebben ... niet ?
                            zij kennen het voor hun specifieke verzekeraar.

Comment

Bestaat er dan geen database met wagens en hun geschatte waarde na 25 jaar ?

Lijkt me toch handig, en heeft elke verzekering dan een persoon in dienst die enkel de waarde van oldtimers gaat bepalen of doen die beroep op derden en wie zijn die dan wel ?

Die kerel zei trouwens ook dat je op een oldtimer beter een omnium verzekering nam, omdat bij een ongeval met gewone BA enkel de tegenpartij zal vergoed worden. Oldtimers zouden eigenlijk geen waarde meer hebben volgens het boekje.

Comment

Lijkt me toch handig, en heeft elke verzekering dan een persoon in dienst die enkel de waarde van oldtimers gaat bepalen of doen die beroep op derden en wie zijn die dan wel ?

Die kerel zei trouwens ook dat je op een oldtimer beter een omnium verzekering nam, omdat bij een ongeval met gewone BA enkel de tegenpartij zal vergoed worden. Oldtimers zouden eigenlijk geen waarde meer hebben volgens het boekje.
                                maatschappijen stellen gewoon een expert aan voor de taxatie.

een omnium is enkel nuttig in geval van een omnium-risico, dus niet bij een ongeval in recht. dan volstaat een schattingsverslag.

Comment

Er is een grote klassieker almenak. maar wie die uitgeeft en wat dat juist inhoudt weet ik niet precies. Daar staan wel schattingsprijzen enzo in dacht ik

Comment

Er is een grote klassieker almenak. maar wie die uitgeeft en wat dat juist inhoudt weet ik niet precies. Daar staan wel schattingsprijzen enzo in dacht ik
                                    dat zijn richtprijzen, en elke auto is anders. daar sta je dan met je boekje van 10 €.

Comment

dat zijn richtprijzen, en elke auto is anders. daar sta je dan met je boekje van 10 €.
                                      Dan heb je toch een richt he.

Comment

Dan heb je toch een richt he.
                                        ja. van wrak tot concours-staat, en alles wat daar tussen kan vallen zit vervat in 1 cijfer. mooie richting heb je dan.

Comment

Working...
                                        X