Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Info Triumph Spitfire/TR6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Info Triumph Spitfire/TR6

Omdat stilletjesaan de realiteit zich opdringt dat een Porsche (914 of 911) ofwel in té slechte staat ofwel té duur is, ben ik bij de buren over de plas gaan kijken en zijn er wel enkele dingen daar die me héél erg aanstaan (en nog betaalbaar zijn).

Daarom: zijn er kenners van de Triumph Spitfire en/of TR6? Ik vind het supermooie cabrio's en heb ook al een adres waar ik er goeie en eerlijke op de kop kan tikken.

Dus: Spitfire/TR6? Rijplezier, kosten, sportiviteit,...alle meningen zijn welkom.

Een MG/B staat ook bovenaan het verlanglijstje, dus meningen hieromtrent zal ik ook met veel interesse lezen.

Bedankt!
    '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
    '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

spitfire's zijn echt knappe bakken, en zie ik heel graag. Je kan er echter maar met 2 in. en dat was de reden dat ik die plannen laten varen heb.
    Er zijn wel regelmatig problemen mee heb ik al gehoord, en voor roest moet je ook oppassen.
    prijzen schommelen echt enorm. Van 2000€ tot 8000€

Comment

Van roest en andere kosten heb ik weinig schrik. Die kerel zijn wagens zijn perfect in orde en een goeie vriend van mij werkt bij hem. Die woont dan weer niet ver van mij dus bij akkefietjes kan ik ook altijd bij hem terecht.

Prijs lijkt me ook heel eerlijk, en met garantie...

Dat het maar een tweezitter is vind ik net goed, het zou toch een hobbywagen zijn.

Comment

In Onschatbare Klassieker magazine van juni 2006 is er een coverstory over de Spitfire. Te koop bij de betere dagbladhandel voor 4,95€.

Ik ga het artikel dadelijk eens lezen, en indien gewenst zet ik wel een samenvatting hierop. (maar je kan het natuurlijk ook gewoon zelf gaan kopen )

Comment

Klopt het dat de Spitfire iets sportiever rijdt dan een MG/B, hoewel die een 1.8 heeft en de (laatste reeks) Spifire een 1.5? (leukere bak, minder "logge" motor,...?)

Dan kies ik liever een iets tragere maar "leukere" Spifire...

Een TR6 is natuurlijk een andere zaak met 125 pk en een 2.5 zes-in-lijn... Maar die is al direct een pak duurder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
            In Onschatbare Klassieker magazine van juni 2006 is er een coverstory over de Spitfire. Te koop bij de betere dagbladhandel voor 4,95€.

Ik ga het artikel dadelijk eens lezen, en indien gewenst zet ik wel een samenvatting hierop. (maar je kan het natuurlijk ook gewoon zelf gaan kopen )
            Super! Thx.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yves
              Klopt het dat de Spitfire iets sportiever rijdt dan een MG/B, hoewel die een 1.8 heeft en de (laatste reeks) Spifire een 1.5? (leukere bak, minder "logge" motor,...?)

Dan kies ik liever een iets tragere maar "leukere" Spifire...

Een TR6 is natuurlijk een andere zaak met 125 pk en een 2.5 zes-in-lijn... Maar die is al direct een pak duurder.
              Mijn buurman heeft een spitfire, en als je die soms ziet aanzetten zijn dat heel vinnige bakjes!
              Ik heb spijtig genoeg nog niet de kans gehad ermee te rijden, maar dat komt er zeker wel een keertje van, dat moet gewoon

Comment

een Spit is leuk en niet duur.

het handige is dat heel de snuit er kan afgehaald worden, en dan is alles vlot bereikbaar. onderdelen zijn niet echt duur, 't is natuurlijk wel een engelse auto, wat zich manifesteert in niet echt conventionele techniek (SU-carbu's bijvoorbeeld...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                  een Spit is leuk en niet duur.

het handige is dat heel de snuit er kan afgehaald worden, en dan is alles vlot bereikbaar. onderdelen zijn niet echt duur, 't is natuurlijk wel een engelse auto, wat zich manifesteert in niet echt conventionele techniek (SU-carbu's bijvoorbeeld...)
                  Wat is jouw mening over de TR6 en de MG/B?

Comment

Naar mijn ervaring is de B "sneller"...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M
                      Naar mijn ervaring is de B "sneller"...
                      Echt niet, die spitfires zijn kranige oudjes.

Wel jammer van de carbu's die indertijd al ouwbollig waren. Voor de rest prima kar.

Comment

Dan wil ik wel is een testje doen ofzo...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M
                          Dan wil ik wel is een testje doen ofzo...
                          Zorg eerst maar dat je een rijbewijs hebt dan

Comment

Coole bakskes, daar zou ik ook nog in gezien wllen worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door massy
                              http://www.vdvgrant.be/index.php?id=218
                              Coole bakskes, daar zou ik ook nog in gezien wllen worden.
                              Jup, mooier als een MG/B vind ik persoonlijk. MG/B is statiger, meer op comfort gericht. Een Spitfire heeft toch nog een iets sportievere look imho.

Comment

Wat is jouw mening over de TR6 en de MG/B?
                                liever een TR6 dan een B, of 't moest een GT zijn.

volstaat dat?

Comment

oh ja, een Spit is een vrouwenauto.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                      oh ja, een Spit is een vrouwenauto.
                                      Is elke cabrio dat niet?

Comment

Is elke cabrio dat niet?
                                        ja. al is 't maar omdat ik geen cabrio meer heb.

Comment

Working...
                                        X