Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Info Triumph Spitfire/TR6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
    hoe lang heb je garantie ?
    1 jaar.

Vandaag is gaan kijken... De Spitfire zag er goed uit en reed behoorlijk (wel wat probs met de carburator maar snel opgelost). Desalniettemin bekoorde een ander wagentje me nog meer (meer info als de koop zeker is ). Die zou trouwens ook door de vriendin worden gebruikt (Golf wordt dan gewoon verkocht) dus nog mooi meegenomen ook.
    '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
    '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

Comment

'k heb juist de Herald van de buurman proper water gegeven.

Comment

Voila, de keuze is gemaakt...

Ik ga binnen 2 weken nog wel is met de Spitfire rijden want volgens mijn amigo/oldtimerkenner heb ik nog niet echt gevoeld wat het is.

De spit die ik gereden heb had ook wat problemen. Bij het eerste ritje liep de carburator over en "schokte" hij de hele tijd. Toen dit verholpen was, slipte de koppeling een beetje fel. Desalniettemin is open rijden met zo'n ding erg leuk. Het stuur voelt wat zwaar int begin (geen servo) maar dat went. Al bij al reed ik wel liever met de 914, maar die heeft dan weer ander nadelen ook.

Enfin, voorlopig komt er niets, eerst wat plezier beleven in de mini!
        '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
        '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

Comment

Goede keuze, uiteraard

Comment

spit

Ik bezit een TR6,en eenSPITFIRE,beide zijn heel prachtige maar totaal verschillende autos en geen probleemautos maar niet voor dagelijks gebruik zijn beide heel plezant voor met te rijden gr jimmy

Comment

Wij hebben hier thuis een Spitfire 1500 (zie mijn oldtimer gedeelte van die forum) en ik vind dit echt een heel leuke wagen om mee te rijden, als je zo een koopt heb je er gegarandeerd heel veel plezier aan (als ie technisch in orde is natuurlijk). Weet niet hoe groot het verschil is met een TR6, weet wel dat deze wat 'exclusiever' zijn als de Spitfire, TR6 zie je niet zoveel in vergelijking.

Comment

Last edited by ; 31/01/2009, 12:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter L Bekijk Berichten

Mijn favorieten zullen steeds de TR-4 en 5, de Spitfire Mark 3 ( veel beter en vinniger dan de Mk 4 en 1500 ) en de GT 6 blijven.

De Spitfire Mk 3 is trouwens een leukere ( en ook mooiere- ) wagen dan de ( 4 cilinder ) MGB.

Een vriend van me gebruikt zijn Mk 4 Spitfire trouwens dagelijks om naar z' n werk te rijden.
                  Problemen ? Minimaal als die dingen deftig onderhouden worden.
                  Ze zijn trouwens van de meest sleutelvriendelijke wagens die ooit gebouwd werden...

Peter
                  Daar ben ik het volkomen mee eens. Een Spit MK3 is knapper van lijn dan een MGB. Ik heb zowel met MGB als Spitfire MK3 gereden. Het grote pluspunt van de MGB is het comfort dat toch beter is dan bij Triumph. De Spitfire MK3 is daarentegen een echte toffe pruttelbak die met een 1300 moter bijzonder vinnig is en ongeloofelijk vlug uit de startblokken kan. Hij is ook veel soberder qua interieur en dat vind ik dan ook best knap.

PS: In de tijd heb ik ook 10000 km gereden met de Spitfire en nooit echte problemen gehad.

Stieglitz

Comment

Working...
                  X