Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bmw e30 316

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bmw e30 316

beste mede-forumleden

ik ben nieuw hier op dit forum omdat ik met een probleem zit
    ik heb net een bmw E30 316 gekocht (met 1800 cc motor weliswaar) van 1985.

nu scheelt er wel iets met de motor , naar mijn weten is het geen grote kost maar het blijft mij wel een raadsel

als je rijd en je trekt in hoge toeren begint de motor te sputteren , als je volle gas blijft duwen , blijft de motor een CONSTANT sputterend toerental geven , duw je dan de koppeling in en los je de gas om daarna onmiddelijke terug gas te geven gaat ie wle weer in hoge toeren

sommigen zeggen dat het een verschijnsel is omdat de auto lang stil stond , andere steken het op de join de culas ( wat volgens mij niet kan maar ik weet het nie echt)

dank bij voorbaat voor eventuele reacties en hulp

mvg

toerentalbegrenzer?

Comment

Eens gaan kijken op e30.be

Comment

carburateur niet goed afgesteld en de sproeiers misschien vuil.

Comment

de site is wel knap maar het onderdeel techniek + uitleg is nog onder constructie zo te zien , toch bedankt voor de tip

idd , aan die toerentalbegrenzer heb ik ook al zitten denken want op onze camionette zit dat ook , wel alleen als je in neutraal gas heeft gaat ie maar tot 3000 rpm , eens je rijd kun je zo hoog gaan als je wil , dus dat vind ik raar maar toch blijft het mogelijk

nu is er een bmw technieker langs geweest die de auto eens hoorde rijden en hij zegt dat het bijna zeker da carbu is (membraam versleten/verstorven of de sproeiers inderdaar vervuild , wat zou er toch kunnen mankeren in de carbu?)

ik denk dat het toch met de carbu te maken heeft , de toerentalbegrenzer is mogelijk , maar bestond die al in 1985? mss wel achterna opgeplaatst maar zou toch beetje onwaarschijnlijk zijn ..

toch bedankt voor de reacties !

mvg Stijn

Comment

dus had ik het juist

wat heb ik nu gewonnen?

Comment

een ritje met de E30

Comment

dat is mogelijk. hij start goed , rijd goed , maar trekt voor geen meter
                morgen carbu eens afhalen en binnenbrengen , hopend dat het probleem daarmee opgelost is

mvg Stijn

Comment

Working...
                X