Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E30 325i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW E30 325i

    Righty Folks,

    Stilletjesaan begint het ook bij mij te kriebelen om nog een wagentje in de garage te stallen. Een E30 is altijd een droom van mij geweest, toen ik mijn E36 kocht mocht ik van de vriendin geen E30 in huis halen ('zo een lelijke vierkante doos').

    Aangezien die voor weinig geld van eigenaar wisselen, wil ik eens stilstaan bij de mogelijkheden. Er zitten hier een pak E30-kenners op het forum, dat weet ik ondertussen. Gaan zoeken tussen al de info die hier op het forum staat is echter (bijna) onbegonnen werk, vandaar dit topic.

    Eerst en vooral heb ik wat algemene vragen bij het onderwerp 'oldtimer' en 'classic' :

    1 Een wagen is oldtimer van 25 jaar. Wanneer is hij classic?
    2 Wat met de BIV bij een oldtimer en wat bij een classic?
    3 Wat met de keuring bij een oltimer? (en eventueel classic?)
    4 Wat met de tax bij een oldtimer? (classic?)
    5 Zijn er beperkingen aan het 'statuut' oldtimer of classic, wet-technisch gezien?

    Mijn volgende vragen gaan naar de échte E30 kenners :

    1 Waarop letten bij een E30 (325i) specifiek
    2 Zijn er modellen die reeds oldtimer zijn? (of classic?)
    3 Wanneer en hoeveel keer werd de E30 gefacelift?
    4 Welke opties waren er beschikbaar, welke accessoires, weetjes?
    5 Wat mag een goede 325i kosten?

    En dan een vraagje aan iedereen : help me eentje zoeken op internet!

    specs en eisen

    - 325i, géén iX, iA valt te overwegen maar liever niet
    - koetswerk/mechanisch in zeer goede staat, perfect hoeft niet
    - Héél graag open dak, andere opties zijn leuk maar géén must
    - Mijn voorkeur gaat uit naar een 'kleur', grijs, wit en zwart mogen eventueel ook bij knappe exemplaren
    - Minder dan 170.000km (ik kijk niet op 500km hé, enkel een richtlijn)
    - Limousine 4 deurs- Limousine 2-deurs zijn eerste keus. Touring mag, Cabrio niet


    en dan :

    Je mag van deze regels afwijken als je denkt een héél knap en/of goedkoop exemplaar gevonden te hebben.

    Veel plezier met de zoektocht, en aan allen die een vraag beantwoorden of een link posten, dikke merci
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

  • #2
    oldtimer mag enkel de baan op naar evenementen
    voor de meeste van uw vragen kunt ge wel terecht op wikipedia (engels en duits)
    de motor is steeds dezelfde gebleven. de e30 heeft een facelift gehad rond 87 en er zijn dus 2 typen m-tech.

    Comment


    • #3
      Precies weet ik het ook niet(maar hiermee duw ik je topic weer effe naar omhoog) Een classic is vanaf 17 jaar, maar dacht dat daar geen voordelen meer aan waren(vroeger wel)

      Het zal ni makkelijk meer zijn om een goede E30 en dan nog in 325i te vinden(of je moet naar het buitenland gaan, en bedoel ik niet Duitsland )

      De facelift was vanaf 1988. Grote verschil zijn de kunstofbumpers en achterlichten. Persoonlijk heb ik altijd gek gestaan(nu nog) van een 3-deurs préfacelift versie in het donker groen met een beige interieur.

      Veel succes in je zoektocht!
      Last edited by ; 14/04/2009, 01:59.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
        Precies weet ik het ook niet(maar hiermee duw ik je topic weer effe naar omhoog) Een classic is vanaf 17 jaar, maar dacht dat daar geen voordelen meer aan waren(vroeger wel)

        Het zal ni makkelijk meer zijn om een goede E30 en dan nog in 325i te vinden(of je moet naar het buitenland gaan, en bedoel ik niet Duitsland )

        De facelift was vanaf 1988. Grote verschil zijn de kunstofbumpers en achterlichten. Persoonlijk heb ik altijd gek gestaan(nu nog) van een 3-deurs préfacelift versie in het donker groen met een beige interieur.

        Veel succes in je zoektocht!
        Bedankt voor de twee antwoorden al. Een goede E30 vinden is bijna onmogelijk. Zeker van de eerste jaren.. Ik zou absoluut een 6-cylinder willen, liefst een 325i.

        Ik vind niks hé op internet.

        Misschien eens een topicje in advies/gezocht aanmaken ook.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • #5
          e30.be

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
            Precies weet ik het ook niet(maar hiermee duw ik je topic weer effe naar omhoog) Een classic is vanaf 17 jaar, maar dacht dat daar geen voordelen meer aan waren(vroeger wel)

            Het zal ni makkelijk meer zijn om een goede E30 en dan nog in 325i te vinden(of je moet naar het buitenland gaan, en bedoel ik niet Duitsland )

            De facelift was vanaf 1988. Grote verschil zijn de kunstofbumpers en achterlichten. Persoonlijk heb ik altijd gek gestaan(nu nog) van een 3-deurs préfacelift versie in het donker groen met een beige interieur.

            Veel succes in je zoektocht!
            voor classic is er geen vaste leeftijd. Classic heeft dan ook niets met inschrijving, BIV, keuring of wegentaks te maken.... de term classic wordt enkel door verzekeringsmaatschappijen gebruikt. En naar mijn weten is dat 15 jaar (heel soms 20 jaar). Voordeel van een 'classic' is dat je hem een pak goedkoper kan verzekeren als je al een eerste wagen op je naam verzekerd hebt.

            Comment


            • #7
              Ik zou toch gaan voor een cabrio als ik van jou was. Zo een wagen koop je toch maar om te cruisen. En niet om van het ene rode licht naar het andere te sprinten.
              Ik heb er mij ook net eentje gekocht is wel maar een 318i maar ik heb er al veel rijplezier met gehad.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door fastjurgen Bekijk Berichten
                Ik zou toch gaan voor een cabrio als ik van jou was. Zo een wagen koop je toch maar om te cruisen. En niet om van het ene rode licht naar het andere te sprinten.
                Ik heb er mij ook net eentje gekocht is wel maar een 318i maar ik heb er al veel rijplezier met gehad.
                Een cabrio zegt me in't algemeen al zo weinig, en zeker in dat model.

                Ik wil gewoon een goed geconserveerd exemplaartje, met nog een mooie potentiële toekomst...
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Een cabrio zegt me in't algemeen al zo weinig, en zeker in dat model.

                  Ik wil gewoon een goed geconserveerd exemplaartje, met nog een mooie potentiële toekomst...
                  en voor weinig geld....

                  dan ben je een jaar of 3 te laat beginnen zoeken
                  mijn autootjes:

                  Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                  Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                  Comment

                  Working...
                  X