Righty Folks,
Stilletjesaan begint het ook bij mij te kriebelen om nog een wagentje in de garage te stallen. Een E30 is altijd een droom van mij geweest, toen ik mijn E36 kocht mocht ik van de vriendin geen E30 in huis halen ('zo een lelijke vierkante doos').
Aangezien die voor weinig geld van eigenaar wisselen, wil ik eens stilstaan bij de mogelijkheden. Er zitten hier een pak E30-kenners op het forum, dat weet ik ondertussen. Gaan zoeken tussen al de info die hier op het forum staat is echter (bijna) onbegonnen werk, vandaar dit topic.
Eerst en vooral heb ik wat algemene vragen bij het onderwerp 'oldtimer' en 'classic' :
1 Een wagen is oldtimer van 25 jaar. Wanneer is hij classic?
2 Wat met de BIV bij een oldtimer en wat bij een classic?
3 Wat met de keuring bij een oltimer? (en eventueel classic?)
4 Wat met de tax bij een oldtimer? (classic?)
5 Zijn er beperkingen aan het 'statuut' oldtimer of classic, wet-technisch gezien?
Mijn volgende vragen gaan naar de échte E30 kenners :
1 Waarop letten bij een E30 (325i) specifiek
2 Zijn er modellen die reeds oldtimer zijn? (of classic?)
3 Wanneer en hoeveel keer werd de E30 gefacelift?
4 Welke opties waren er beschikbaar, welke accessoires, weetjes?
5 Wat mag een goede 325i kosten?
En dan een vraagje aan iedereen : help me eentje zoeken op internet!
specs en eisen
- 325i, géén iX, iA valt te overwegen maar liever niet
- koetswerk/mechanisch in zeer goede staat, perfect hoeft niet
- Héél graag open dak, andere opties zijn leuk maar géén must
- Mijn voorkeur gaat uit naar een 'kleur', grijs, wit en zwart mogen eventueel ook bij knappe exemplaren
- Minder dan 170.000km (ik kijk niet op 500km hé, enkel een richtlijn)
- Limousine 4 deurs- Limousine 2-deurs zijn eerste keus. Touring mag, Cabrio niet
en dan :
Je mag van deze regels afwijken als je denkt een héél knap en/of goedkoop exemplaar gevonden te hebben.
Veel plezier met de zoektocht, en aan allen die een vraag beantwoorden of een link posten, dikke merci
Stilletjesaan begint het ook bij mij te kriebelen om nog een wagentje in de garage te stallen. Een E30 is altijd een droom van mij geweest, toen ik mijn E36 kocht mocht ik van de vriendin geen E30 in huis halen ('zo een lelijke vierkante doos').
Aangezien die voor weinig geld van eigenaar wisselen, wil ik eens stilstaan bij de mogelijkheden. Er zitten hier een pak E30-kenners op het forum, dat weet ik ondertussen. Gaan zoeken tussen al de info die hier op het forum staat is echter (bijna) onbegonnen werk, vandaar dit topic.
Eerst en vooral heb ik wat algemene vragen bij het onderwerp 'oldtimer' en 'classic' :
1 Een wagen is oldtimer van 25 jaar. Wanneer is hij classic?
2 Wat met de BIV bij een oldtimer en wat bij een classic?
3 Wat met de keuring bij een oltimer? (en eventueel classic?)
4 Wat met de tax bij een oldtimer? (classic?)
5 Zijn er beperkingen aan het 'statuut' oldtimer of classic, wet-technisch gezien?
Mijn volgende vragen gaan naar de échte E30 kenners :
1 Waarop letten bij een E30 (325i) specifiek
2 Zijn er modellen die reeds oldtimer zijn? (of classic?)
3 Wanneer en hoeveel keer werd de E30 gefacelift?
4 Welke opties waren er beschikbaar, welke accessoires, weetjes?
5 Wat mag een goede 325i kosten?
En dan een vraagje aan iedereen : help me eentje zoeken op internet!
specs en eisen
- 325i, géén iX, iA valt te overwegen maar liever niet
- koetswerk/mechanisch in zeer goede staat, perfect hoeft niet
- Héél graag open dak, andere opties zijn leuk maar géén must
- Mijn voorkeur gaat uit naar een 'kleur', grijs, wit en zwart mogen eventueel ook bij knappe exemplaren
- Minder dan 170.000km (ik kijk niet op 500km hé, enkel een richtlijn)
- Limousine 4 deurs- Limousine 2-deurs zijn eerste keus. Touring mag, Cabrio niet
en dan :
Je mag van deze regels afwijken als je denkt een héél knap en/of goedkoop exemplaar gevonden te hebben.
Veel plezier met de zoektocht, en aan allen die een vraag beantwoorden of een link posten, dikke merci
Comment