Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Investeringen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Investeringen

Zoals velen weten zijn er bepaalde oldtimer-modellen die in een beperkte tijd spectaculair in waarde stijgen.

Welke modellen gaan dat in de toekomst doen? (en ik bedoel niet 1000€/jaar stijgen ofzo, maar echt exponentieel stijgen...)

Voorbeelden zijn bvb:

190SL: laatste 10 jaar serieus gestegen in waarde, omdat de Benzfreaks hem als volwaardige SL zijn komen zien.
    Dodge Challenger: 10 jaar geleden te kopen voor 2.500€, nu te verkopen voor 25.000€.

Wagens zoals mini, Fiat 500, geit en dergelijke zijn ook gestaag in prijs aan het stijgen, maar dat gaat niet snel genoeg om hier een vermelding te krijgen.

dus van welke Oldtimers die je nu voor een 'prikje' kan kopen wordt een explosieve stijging in verkoopwaarde verwacht tussen dit en 5 à 10 jaar?

Golf1

Comment

ik investeer alleen als ik direct terug kan verkopen.

Comment

Als je een goede investering wil doen , koop je beter een mooie loods . Je verhuurt een groot deel als parkeerplaatsen en reserveert een voldoende ruimte voor jezelf om je eigen aanwinsten , die je uiteraard gekocht hebt uit liefde , een mooi dak boven het hoofd te geven . Als blijkt dat je wagens na verloop van x aantal tijd spectaculair in waarde stijgen : Tant mieux

Begrijp me niet verkeerd . Ik vind het ook belangrijk dat onze Alfa's ( de Fiat dat zal nog even duren ) OOK een goede investering bleken te zijn . Maar dat was niet hetgene wat ons overhaalde om ze te kopen

Kristal
        Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

De Veyron?
          Ford GT?
          Enzo?

CGT en SLR wrs niet gezien die niet gelimiteerd zijn... ok de CGT wel, maar die hebben ze vervroegd gestopt, dusja...

Smartjes?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750
            ( de Fiat dat zal nog even duren )
            Kristal

Comment

Als je een goede investering wil doen , koop je beter een mooie loods . Je verhuurt een groot deel als parkeerplaatsen en reserveert een voldoende ruimte voor jezelf om je eigen aanwinsten , die je uiteraard gekocht hebt uit liefde , een mooi dak boven het hoofd te geven . Als blijkt dat je wagens na verloop van x aantal tijd spectaculair in waarde stijgen : Tant mieux

Begrijp me niet verkeerd . Ik vind het ook belangrijk dat onze Alfa's ( de Fiat dat zal nog even duren ) OOK een goede investering bleken te zijn . Maar dat was niet hetgene wat ons overhaalde om ze te kopen

Kristal
              volledig met eens. Oldies moet je uit liefde kopen. Ik vrees dat een auto zowat de slechste investering is dat je kan doen
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER
                volledig met eens. Oldies moet je uit liefde kopen. Ik vrees dat een auto zowat de slechste investering is dat je kan doen
                Niet de slechtste . Kinderen zijn nog steeds nummer één wat dat betreft

Kristal
                Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo

Maar we houden haar wel hoor

Kristal
                  Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Bwoah.
                    eigenlijk is elke oldtimer een investering.
                    Je moet gewoon zien hoeveel je er voor geeft.

De gewone kever is serieus aan het dalen in prijs. Terwijl de cabrio blijft hangen en soms wat stijgt.
                    Ik weet nu al dat wanneer ik men cabrio verkoop hem met winst zal verkopen. Puur door het vergelijken van de aankoopsom.
                    Als hij dan nog een beetje opgekuist wordt en ik er geen plets mee zet, weet ik het wel.

Veel hangt dus af van de aankoopsom.

Comment

Niet de slechtste . Kinderen zijn nog steeds nummer één wat dat betreft

Kristal
                      Ode aan de vergrijzing.

Iets is pas waard wat een zot ervoor wil geven. Als je een zot vind die aardig wat geld voor je oldtimer wilt geven heb je geluk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                        Bwoah.
                        eigenlijk is elke oldtimer een investering.
                        Je moet gewoon zien hoeveel je er voor geeft.

De gewone kever is serieus aan het dalen in prijs. Terwijl de cabrio blijft hangen en soms wat stijgt.
                        Ik weet nu al dat wanneer ik men cabrio verkoop hem met winst zal verkopen. Puur door het vergelijken van de aankoopsom.
                        Als hij dan nog een beetje opgekuist wordt en ik er geen plets mee zet, weet ik het wel.

Veel hangt dus af van de aankoopsom.
                        Beursspeculatief gezien houdt je verhaal geen steek Wim
                        Maar gelukkig ben je liefhebber

Toen de AR SZ in gelimiteerde versie op de markt werd gegooid , zijn ook een aantal mensen erop gesprongen . Lekker wegstoppen in een box en later met woekerwinsten verkopen . Nee dus ... Toendertijd kostten ze ongeveer 1.5 miljoen oude Belgische franken . Tien jaar later kan je een perfect exemplaar op de kop tikken voor jawel 40.000 euro . En over inflatie zal ik maar zwijgen zeker

Je kan inderdaad je geld wel recuperen in het slechste geval maar als je er iets mee wilt verdienen kan je beter je geld op een spaarboekske zetten .

Kristal
                        Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                          Ode aan de vergrijzing.

Iets is pas waard wat een zot ervoor wil geven. Als je een zot vind die aardig wat geld voor je oldtimer wilt geven heb je geluk.
                          Ik ben zelfs nog een slag zotter . Ik doe haar nooit weg .

Kristal
                          Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

zeg nooit nooit

ik denk dat mijn wesp een investering is als ze wil blijven bollen en ik haar bandjes op de tarmac hou...en de cagiva bracht me op 2 of 3 maanden € 500 op

Comment

zeg nooit nooit

ik denk dat mijn wesp een investering is als ze wil blijven bollen en ik haar bandjes op de tarmac hou...en de cagiva bracht me op 2 of 3 maanden € 500 op
                              Ik kan niet in de toekomst kijken dus ik zeg nu lekker wel nooit

500 euro winst zonder enige andere onkosten ?

Kristal
                              Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

500 euro winst zonder enige andere onkosten ?

Kristal
                                ik heb'em ingeschreven : dus 61.5 zeker ?
                                en verzekerd à 120/jaar over 3 maanden...dus 30 euro's

maar, ik had bij de cagiva 4 helmen en 2 pakken gekregen, en die heb ik natuurlijk niet mee verkocht

Comment

ik heb'em ingeschreven : dus 61.5 zeker ?
                                  en verzekerd à 120/jaar over 3 maanden...dus 30 euro's

maar, ik had bij de cagiva 4 helmen en 2 pakken gekregen, en die heb ik natuurlijk niet mee verkocht
                                  Dus 400 euro en een paar fotogenieke accessoires verdiend . Klinkt goed maar het belangrijkste is natuurlijk hoeveel procent winst je hebt gemaakt . En nu gij weer

Kristal
                                  Last edited by SPIDERVELOCE1750; 06/07/2006, 15:04.
                                  Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

als m'n hoofdrekenen me niet in de steek laat 33%

Comment

Beursspeculatief gezien houdt je verhaal geen steek Wim
                                      Maar gelukkig ben je liefhebber

Toen de AR SZ in gelimiteerde versie op de markt werd gegooid , zijn ook een aantal mensen erop gesprongen . Lekker wegstoppen in een box en later met woekerwinsten verkopen . Nee dus ... Toendertijd kostten ze ongeveer 1.5 miljoen oude Belgische franken . Tien jaar later kan je een perfect exemplaar op de kop tikken voor jawel 40.000 euro . En over inflatie zal ik maar zwijgen zeker

Je kan inderdaad je geld wel recuperen in het slechste geval maar als je er iets mee wilt verdienen kan je beter je geld op een spaarboekske zetten .

Kristal
                                      Je begrijpt me verkeerd.
                                      ik bedoel dat je moet uitkijken op de 2°handsmarkt en dat je zo "koopjes" kan doen. als je lang genoeg zoekt kom je altijd wel ergens ééntje tegen tegen een lage prijs.
                                      Ik weet kevertjes staan van 18.000€ en evengoed ergens aan 4.500€ Normale prijs schommeld rond de 7000€ momenteel. dus als je ééntje op de kop kan tikken voor 4.500€ ga je e rlate rnormaal gezien geen spijt van hebben. Veel hangt af van de financiele toestand van de verkoper. als hij dringend weg moet, kan je koopjes doen. staat hij niet in de weg, kan hij vragen wat hij zelf wilt.

Comment

m'n camper, geen foto want die hebben jullie al tot den treure moeten zien

gekocht voor 3000, verkocht voor 4000 na 1 jaar en goeie 7000 km verder

en nu jullie

Comment

Working...
                                        X