Mededeling

Collapse
No announcement yet.

optisch verschil m20b20en m20b25 bmw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• optisch verschil m20b20en m20b25 bmw

ik heb een bmw 520i ,de man zij tege me dat er een 525i blok in lag maar is er een optis verschil ? of iets waar ik het aan kan zien ?

kwil dit eerst graag weten .
    buite de motorcode dan .
    mvg diederik

en niemand heeft geen idee ? :d

Comment

as er niemand nie antwoordt zal niemand geen idee hebben vermoed ik
      1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
        as er niemand nie antwoordt zal niemand geen idee hebben vermoed ik
        ik denk dan eerder dat er niemand een idee heeft of iedereen geen idee heeft.

Comment

Om een serieus antwoord te geven: stuur een PM naar CAS, of stel je vraag op www.e30.be.

Ik geloof dat er ergens een klein verschil zat, op de luchtfilterbehuizing of iets dergelijks, maar niet op het blok of de kop zelf. Maar ik ben er ook niet 100% zeker van.

Comment

Eerst weten of het een M20 of een M50 is? Van welk jaar is hij? Heb je een foto van de motor?

Is het een E28 of een E34 of een E39?
            1991 BMW E30 318is

Comment

rij er eens mee, het verschil zal wel voelbaar zijn

Comment

ik zal deze avond een foto maken , het is denk een m20 blok. auto zelf is van 88 en het is een e34
                Last edited by ; 09/06/2009, 19:15.

Comment

de foto's

Comment

Het onderscheid tussen de M20B20 en de M20B25 is zo, op die foto's, niet te zien. Op het onderblok staat wel een code, die aangeeft of 't een 2-liter of een 2,5-liter is. Die is moeilijk zichtbaar, zo zullen ze op de keuring niet snel zien welke motor er in ligt (en ze zoeken er ook niet naar).

"An dem motorblock auf der seite der ansaugbrücke kurz über der ölwanne müßste die motorbezeichnung stehen". Dus op het (onder)blok, langs de aanzuigzijde, ergens onderaan, net boven de rand tussen 't motorblok en de oliepan staat dus de motorcode.

En blijkbaar ook "Rechts unter dem ventildeckel also auf dem zk in der nähe der Zündkerzenstecker steht die Hubraumgröße(2.0 2.5 2.7) je nachdem", zijnde rechter kant van het blok, net onder het kleppendeksel in de buurt van de bougiekabel.
                    Last edited by ; 09/06/2009, 20:26.

Comment

heeft de 2.5 geen andere klank? dan kan je op basis daarvan mss te weten komen wat er nu in ligt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                        heeft de 2.5 geen andere klank? dan kan je op basis daarvan mss te weten komen wat er nu in ligt.
                        Veel meer dan aan de klank ga je 't aan de power voelen welke motor er in ligt. De 2-liter is nogal futloos onderin en trekt niet echt met brio door tot de begrenzer. De 2,5-liter heeft duidelijk meer pit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Veel meer dan aan de klank ga je 't aan de power voelen welke motor er in ligt. De 2-liter is nogal futloos onderin en trekt niet echt met brio door tot de begrenzer. De 2,5-liter heeft duidelijk meer pit.
                          had ik ook al voorgesteld maar daar heeft hij precies over gelezen

Comment

het zal gokken worden via een vid .
                            net onde auto gelegen en boven en weet ik veel geen code te bekennen.
                            kzal het filmje drek posten .

edit heb ik wel gelezen en hij trekt drek goed door maar dat is geen zekerheid he.

vid is aan et uplouden .
                            Last edited by ; 09/06/2009, 20:50.

Comment

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

hier is het filmpje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eskimo Bekijk Berichten
                                Ja daar zijn we vet mee. Ga 'es met dat ding rijden, en time 'es hoeveel seconden je nodig hebt om uit stilstand tot 100 km/u te accelereren. Als dat rond de 12 seconden zit dan is 't een 520i, als dat rond de 10 seconden zit is 't een 525i.

Comment

B25 heeft een grotere inlaatcollector dacht ik... dus zet er eens een 320i of 520i naast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
                                    B25 heeft een grotere inlaatcollector dacht ik... dus zet er eens een 320i of 520i naast
                                    Is zo, maar met zijn auto alleen kan 'ie dat niet zien hè.

Allez, die motorcode vinden kan toch zó moeilijk niet zijn? Duurt volgens mij maar 1/100e van de tijd die nodig is om een filmpje te maken, te uploaden en hier te zetten.

Comment

morge heb ik uitsluiting , heb nog andere dingen gevonde waar je het aan kan zien .
                                      alvast bedankt

Comment

welken dingen dan?

Comment

Working...
                                        X