Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oude watergekoelde Volkswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• kapelse flikken hebben jaaaren met een jetta gli gereden

of mss toch chroom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Golf_MK2 Bekijk Berichten
      Interessant! En hoe staat de GLI tov de GL en de LX? En van welk jaar is die folder?

Moest je ooit een folder tegenkomen op het internet (Ebay ofzo), mag je hem altijd doorgeven...
      't Is niet echt een gedetailleerde folder. Wel mooie foto's. En achterin de verschillende carrosseriekleuren en interieurbekleding.

Er staat ook geen jaartal op. Heb dat boekje gevonden op marktplaats, samen met nog een boekje/folder van de Polo Classic en Polo/Golf/Passat 'Van' (lichte vracht).

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
      Dat is toch de 60pk-versie hé?
      Had je die in je Jetta ook niet? Ik vind dat ik serieus wat over heb in mijn Derby.
      1.3 is 60PK ja, die had ik in m'n Jetta. Maar ik vond dat er wat meer power mocht zijn. Wat is jouw hoogste 'comfortabele' snelheid die je met je Derby gereden hebt?

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

@bobo: de LX is toch ook in de Golf geweest, wist niet dat dat iets met de Golf II te maken had...
        En de GLS is in 1981 toch vervangen door de GL? (Is iig zo bij de Golf)
        het laatste jaar van golf 1 ook speciale series golf lx en glx, ik denk dat de uitrusting van de jetta lx gelijk is aan die van de golf glx

de gls is komen te vervallen, bij de golf allezins vanaf de grote achterlichten

gls was sowieso de 1500, gl 1300 bij de kleine lichten
        de ls met kleine lichten ook 1500

Comment

• bobo kennis en weetjes

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            het laatste jaar van golf 1 ook speciale series golf lx en glx, ik denk dat de uitrusting van de jetta lx gelijk is aan die van de golf glx

de gls is komen te vervallen, bij de golf allezins vanaf de grote achterlichten

gls was sowieso de 1500, gl 1300 bij de kleine lichten
            de ls met kleine lichten ook 1500
            Zeer interessante informatie!

Er is wel één ding dat ik moet verbeteren: de GLS is niet direct bij de komst van de grote achterlichten vervallen, maar pas in de loop van 1981. (Deze keer ben ik zeker van mijn informatie )

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
            bobo kennis en weetjes
            +1!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
              't Is niet echt een gedetailleerde folder. Wel mooie foto's. En achterin de verschillende carrosseriekleuren en interieurbekleding.

Er staat ook geen jaartal op. Heb dat boekje gevonden op marktplaats, samen met nog een boekje/folder van de Polo Classic en Polo/Golf/Passat 'Van' (lichte vracht).

120 gaat eigenlijk perfect met dat wagentje zonder dat ik voel dat hij moeite heeft. Meestal hou ik het op 100 of 110 omdat de wijzer dan recht omhoog staat.

1.3 is 60PK ja, die had ik in m'n Jetta. Maar ik vond dat er wat meer power mocht zijn. Wat is jouw hoogste 'comfortabele' snelheid die je met je Derby gereden hebt?
              120 gaat eigenlijk perfect met dat wagentje, hoewel ik het meestal op 100-110 hou.
              De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
              1990 Volvo 344
              1991 Mercedes W124 230CE
              2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
              1980 Volkswagen Derby CLS
              1990 Mercedes W124 230CE
              2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Zeer interessante informatie!

Er is wel één ding dat ik moet verbeteren: de GLS is niet direct bij de komst van de grote achterlichten vervallen, maar pas in de loop van 1981. (Deze keer ben ik zeker van mijn informatie )

+1!
                mss is gls weggegaan toen de 1500 carb 70 pk werd vervangen door de 1600 van de gti maar dan met carb 85 pk
                en gl(s) niet meer sloeg op de cylinderinhoud maar gewoon een uitrustingsversie was, ik denk dat het zoiets was

Comment

• ik denk

golf = 1000 met 45 pk
                  golf l = 1100 met 50 pk
                  golf gl = 1300 met 60 pk
                  golf ls/gls = 1500 70 pk met de uitrusting van resp l/gl

in het begin

er is tijdens de jaren enorm veel verandert en ook elk land vulde zulke dingen bij vw zelf in (zo waren lx/glx uk benamingen)
                  Last edited by bobo; 21/05/2013, 21:27.

Comment

• mijn madamme haar eerste auto was een gls automatique, donkerblauw met bruine ramen, knappe golf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                      Dat is toch de 60pk-versie hé?
                      Had je die in je Jetta ook niet? Ik vind dat ik serieus wat over heb in mijn Derby.

Die Derby is een bom. ivgm mijn 900cc Polo ... Ik heb ook een 1300 rond de 60pk in mijn passat gehad... en ik had daar ook fun in !
                      Benzine
                      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                      Diesel
                      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                        Die Derby is een bom. ivgm mijn 900cc Polo ... Ik heb ook een 1300 rond de 60pk in mijn passat gehad... en ik had daar ook fun in !
                        Hoeveel pk heeft die Polo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                          Hoeveel pk heeft die Polo?
                          toen die uit de fabriek kwam de volle 40!
                          Benzine
                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                          Diesel
                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Misschien morgen ook eens naar die dies0l gaan kijken, al voorspelt die rotte achterdeur en kapot achterlicht weinig goeds. €1000 (minimum biedprijs) vind ik iig veel te veel voor die kar.

Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

Had deze ook al gezien gisteren:
                            Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

Maar meer dan €1000 duurder dan die bruine, vooral door die lage km-stand. Maar ik zie lapjes op het koetswerk. Aan de andere kant is er mechanisch wel veel aan vervangen. Maar meer dan €2000 vind ik iets te veel voor een Jetta.

Er staan er precies weer veel te koop. Er is een tijd geweest dat er amper online stonden, zoals nu met de Polo's een beetje vind ik.

En dan ook nog een Santana Turbodiesel, maar staat al stil sinds 2004:
                            Last edited by Ian; 22/05/2013, 01:43.

E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• jetta diesel met servo, zie je niet veel

sanatana is ferme bak, hopelijk ook servo

Comment

• En was deze ook nog vergeten:

1.6 automaat met toerenteller en digitaal klokje! En ook weinig km.

E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

golfkes

marginaal maar geniaal nr

Comment

• persoonlijk ben ik enorm fan van van de golf

ze hadden altijd 'sjieke' versies die goed waren en toch nooit johnie oogden, de gti en de vr6, met erg bruikbare - soepele lange slag motoren

je kon dieselen, zelfs met automaat, je kon airco krijgen, servostuur, vanaf type 1

erg uniek, erg mercedes

heb 3 nieuwe auto's in mijn leven gekocht...2 golfkes

...alleen die zetels en de ophanging he...en nee, ophanging verhelp je niet met verlagen
                                    Last edited by bobo; 22/05/2013, 07:42.

Comment

• Slapeloze nacht gehad... Hele tijd liggen tobben of ik het nu wel of niet moet doen.. Denk dat ik beter van m'n hart een steen maak en de Jetta laat voor wat het is. Het is nu niet echt een goed moment en er zullen er in de toekomst wss nog wel voorbijkomen. Misschien niet zo goedkoop maarja.

E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Dus je gaat niet kijken?
                                        De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                        1990 Volvo 344
                                        1991 Mercedes W124 230CE
                                        2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                        1980 Volkswagen Derby CLS
                                        1990 Mercedes W124 230CE
                                        2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                                          Dus je gaat niet kijken?
                                          Denk dat het beter is van niet. Afzeg-sms getypt, maar moet nog op verzenden klikken.

E30SHOP.be
                                          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Working...
                                          X