Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Klopt, maar was enkel om de velgen te demonstreren, enfin we zijn nu toch een nieuwe pagina..
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Als je WV wil treiteren moet je vooral zeggen dat hij z'n karren moet verlagen.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Ik meen dat wel, oude vw's en verlagen is gewoon het perfecte huwelijk. Die dingen zijn gemaakt voor dat soort dingen.
Ja, maar een ori VW moet je ook kunnen appreciëren vind ik.
En heel die 'VW-scene' van zogezegde liefhebbers die niet eens een ori VW kunnen verdragen, heeft het boeltje wat gemarginaliseerd vind ik.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
En heel die 'VW-scene' van zogezegde liefhebbers die niet eens een ori VW kunnen verdragen, heeft het boeltje wat gemarginaliseerd vind ik.
Dit is spijtig genoeg de waarheid, Ik heb van mijn 15de tot mijn 21ste in de VW Wereld goed actief geweest, had een club gevonden waar ze originele watergekoelde VW's toelieten, maar dat veranderde snel, dankzij dit forum heb ik andere mensen leren kennen met ori oldtimers van verschillende merken. En ik ben blij dat ik uit die VW wereld geraakt ben. En met andere liefhebbers van hier de C&B oldtimervrienden heb kunnen oprichten.
Als ik vroeger op een VW meeting stond met mijn ori VW's kreeg ik meteen de vraag wanneer gade verlagen, andere velgen, ... Als ik dan zij dat ik alles origineel wou houden bekeken ze u scheef zijden niets meer en gingen verder... Daardoor is mijn haat gekomen tegen verlaging en tuning.
Dit is spijtig genoeg de waarheid, Ik heb van mijn 15de tot mijn 21ste in de VW Wereld goed actief geweest, had een club gevonden waar ze originele watergekoelde VW's toelieten, maar dat veranderde snel, dankzij dit forum heb ik andere mensen leren kennen met ori oldtimers van verschillende merken. En ik ben blij dat ik uit die VW wereld geraakt ben. En met andere liefhebbers van hier de C&B oldtimervrienden heb kunnen oprichten.
Als ik vroeger op een VW meeting stond met mijn ori VW's kreeg ik meteen de vraag wanneer gade verlagen, andere velgen, ... Als ik dan zij dat ik alles origineel wou houden bekeken ze u scheef zijden niets meer en gingen verder... Daardoor is mijn haat gekomen tegen verlaging en tuning.
Dat is niet alleen bij VW. Zelfs bij een ori BMW M3 krijg ik vaak de vraag wat ik ga veranderen. Ik bekijk het dan ook zo: laat al die anderen maar verlagen en tunen, dan kan ik des te meer genieten van mijn originele.
En er zijn gelukkig nog genoeg andere liefhebbers over alle merken heen die hetzelfde denken.
Ja vw oldies zijn populair binnen de tuning scene maar ook vooral omdat die zo cheap zijn, stukken zijn ook nog massaal te vinden.
Ik ben ook pro 'tuning' in de zin van verlagen en velg. Maar apprecieer ook zeker en vast compleet originele. Maar de meetings tegenwoordig draaien zogoed als altijd om tuning, vaak entrance selection waarbij verlgen en velg een must is anders komt ge niet binnen. Echt oldtimer meetings zijn er niet echt ( ale toch niet in aantallen zoals die tuningmeetings die er zogoed als elk weekend zijn).
2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Pffff, Golf 3... dat kunnen nog leuke bakken zijn (als je een mooie verzorgde op de kop kan tikken) maar voor mij persoonlijk is het de minste auto die ik ooit gehad heb.
We hebben hier tussen 2000 en begin 2006 nog een 95'er Golf 3 platte diesel gereden. Ik zal niet zeggen dat het een slechte auto was, maar hij is toch verschillende keren "kapot" geweest. Twee keer naar de garage moeten gesleept worden (oa. de starter) en nog verschillende andere kleine prulletjes. We hebben die weggedaan op 240.000 km. Blok was nog niks aan, kon je nog gerust mee verder... en roest had ie ook niet !
Maar alles wat er rond hing was eigenlijk "versleten"... zo heb ik hem onthouden.
Ik heb nog een fotootje gevonden ervan: op het laatste was hij best wel "afgeleefd" qua uiterlijk ik ben er eigenlijk nooit echt verliefd op geweest (of misschien alleen in het begin)
Wij hebben een Golf 3 Variant gehad van 1997 tot 2007. Was een 1.9 TD -75pk. Gekocht op ong 50.000 km en verkocht op 357.000 km. In het begin vrij veel problemen, de laatste jaren niets meer. Is in 2007 verkocht aan een Pool die hier bij een fruitkweker werkt. Vorige maand is hij nog eens langs geweest en wist te vertellen dat ze er nog steeds mee rijden zonder problemen.DSCF0015B.jpg
Overtlaatst nog een golf 3 bijna 'weg gegeven' van ne kameraad. 1.9td 250k km, viel echt uit mekaar bijna, achterste gardebous hadden het serieus zitten qua roest.
2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Een collega heeft vroeger ook een Golf III gehad. Tot dan was hij zot van vw en het was zijn eerste nieuw aangekochte auto. Van alle auto's die hij had, was hij het minst tevreden van die III.
Heel veel kleine prullen kapot en voor een vw weinig duurzaam afgewerkt. Na 4 jaar had die ondanks veel zorg overal roestplekken. El ramen, stuurbekrachtiging, deurvergrendeling, schuifdak, afgebroken zetel, altijd was er wel iets mis met die kar.
Enkel de 1.9 tdi was onverwoestbaar.
Maar heb de komende jaren geen geld om zoveel aan een plezier auto/ oldtimer uit te geven... En ik wil geen 2de Germaine, waarmee ik niet buiten durf of wil komen
Comment