Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afschaffen O-plaat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik ben in hetzelfde geval hoor. Maar toch liever een andere verzekeraar nemen dan een O-plaat.
    Betaal €90 per jaar ingeschreven op gewone platen.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Maar dan is hij als classiccar ingeschreven zeker?
      Benzine
      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
      Diesel
      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

het wordt tijd dat die wrakken-plaat wordt afgeschaft.

Comment

Zijt er maar zeker van dat er dan véél de press gaan ingaan !
          GEEN OPTIE DUS!
          www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
            Zijt er maar zeker van dat er dan véél de press gaan ingaan !
            GEEN OPTIE DUS!
            jaarlijkse vereenvoudigde keuring is geen overbodige luxe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Overdreven keuring bij moderne auto's

Je moest eens weten wat voor wrakken er door de keuring geraken. Een auto door de keuring halen is echt simpel hoor...
              Zeg eens: wat draagt een gordel of CE-keurmerk bij tot de veiligheid van andere weggebruikers?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
                Trouwens, waar staat ergens in de wet dat je nergens mag stoppen tussendoor met een O-plaat?
                Euh? Nee.
                Je mag geen woon-werk verkeer doen, winkelen en rijden na zonsondergang.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Commissaris Huyghebaert Bekijk Berichten
                  jaarlijkse vereenvoudigde keuring is geen overbodige luxe.
                  Totally agree.

Als je met je oldtimer wil rondtoeren, mag die voor mijn part best in orde zijn. Ik zou er in elk geval niet moeilijk over doen.

Zij die er tegenstander van zijn, hebben allicht iets te verbergen.
                  1991 BMW E30 318is

Comment

Zaterdagnacht nog zo een uitgebouwde Manta (extreem verlaagd, getrokken banden, ... ) tegengekomen op O-platen, als ik zoiets zie dan begrijp ik de verstrengde controles wel ... Dit is weer een mooi voorbeeld van een uitzonderingsmaatregel die positief bedoeld was maar door velen misbruikt wordt. Net zoals het lichte vracht gunstregime moest bijgesteld worden zal het hier ook moeten gebeuren omdat een minderheid het misbruikt.

Ik zou naar een systeem gaan van registratie van gebruik van een dergelijke plaat. De bedoeling is om de mogelijkheid te geven aan liefhebbers om beperkt gebruik toe te staan voor manifestaties en de voorbereiding daarop. Dus voor de rit kaartje invullen voor de registratie van de rit (vertrektijd, aard van de rit, eventueel manifestatie vermelden) en bij een controle moet je dat dan kunnen voorleggen.

Voor de liefhebber is dat een kleintje omdat voor zijn tochtje in te vullen, diegene die het systeem willen misbruiken geef je een extra hinderpaal.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik heb het geluk dat m'n kever al oldtimer is van in '99, dus oldtimer,géén keuring en toch met gewone plaat... met de invoering van de europese plaat zal dat voordeel wellicht ook wegvallen voor velen onder ons...
                      Ik denk (is maar een gedacht) dat men de o-plaat zal afschaffen bij de nwe euro-plaat, en dat we met z'n allen zullen aanschuiven bij de Keuring

Comment

Als je de wet strikt interpreteert zou je in je overall achter het stuur moeten zitten.
                        Stel dat ze je controleren terwijl je juist een terrasje doet kan je mss nog wegkomen met de uitvlucht dat ie warm gelopen was en dat je maar van de nood een deugd gemaakt hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                          Ik begrijp goed wat er in de wet staat:
                          'Alleen om naar meetings te gaan, en de testritten tot voorbereiding op deze meetings'.

Stel:
                          Ik koop/heb een 1957 Ausitn Healey 100-6
                          Betekend dit dat ik een gewone plaat moet hebben als ik in de zomer met mijn oldtimer een terrasje wil gaan doen?
                          Dus volledig keuren???

Dat is toch juist de charme van zo'n bak? Uit de garage, moeder de vrouw en de kids erin, ritje maken, terrasje doen.
                          Ben ik de enige die er zo over denkt?
                          Het beeld dat de belgische overheid heeft van een oldtimer die je inschrijft onder O-plaat is te vergelijken met dat van een schilderij.
                          Opbergen onder een doek, er eens kort naar kijken en het af en toe tentoonstellen.

Het enige wat die O-plaat u oplevert is dat ge uw auto niet op een remorque moet zetten om het te verplaatsen.

Comment

OK, en stelt dat ge nen echte oldtimer hebt?
                            VB.: Bentley Speed Six 1928.
                            En je wil daar soms mee rijden, maar niet naar meetings.

Wat dan? Gewone plaat? Jaarlijks keuren??
                            Ja.

Waar zou het probleem kunnen zitten?
                            1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                              Ja.

Waar zou het probleem kunnen zitten?
                              Dat ge die auto niet door de keuring krijgt zonder hem te masacreren volgens mij.

Comment

OK, en stelt dat ge nen echte oldtimer hebt?
                                VB.: Bentley Speed Six 1928.
                                En je wil daar soms mee rijden, maar niet naar meetings.

Wat dan? Gewone plaat? Jaarlijks keuren??

Tjah, we wonen in Belgie eh.
                                Het land waar elke keer dezelfde politici aan de macht zijn en nooit een deftige regeling voorzien wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                  Dat ge die auto niet door de keuring krijgt zonder hem te masacreren volgens mij.
                                  stierenkak. zonder stoplichten en pinkers hoort geen enkele auto op de baan.

Comment

Gelul...

Wanneer een auto ouder wordt, dient hij nog steeds te blijven voldoen aan een aantal technische basisvereisten. Wanneer die er niet zijn, hoort zo'n ding gewoon niet op de baan.

Of zou jij het leuk vinden dat je oud bagatel in twee breekt als je met je gezin naar een terras rijdt?
                                    1991 BMW E30 318is

Comment

Zo een wagen kan zeker gekeurd worden, als die goed is gerestaureerd en alles werkt zoals het hoort...

Regels sporen wel niet allemaal,
                                      vb: stalen remleidingen+ schijven voor en achter op een kadett wordt gewoon afgekeurd, dat remt te kort volgens die gasten
                                      vb: 5 puntsgordels + gelaste rolkooi wordt ook mooi afgekeurd, want als je overkop gaat zal je nog leven met je rolkooi en dat kan niet de bedoeling zijn...

Comment

Zoals de Commissaris al zei: Stierenkak.

Dit ding staat probleemloos op belgische platen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                                          Zo een wagen kan zeker gekeurd worden, als die goed is gerestaureerd en alles werkt zoals het hoort...

Regels sporen wel niet allemaal,
                                          vb: stalen remleidingen+ schijven voor en achter op een kadett wordt gewoon afgekeurd, dat remt te kort volgens die gasten
                                          vb: 5 puntsgordels + gelaste rolkooi wordt ook mooi afgekeurd, want als je overkop gaat zal je nog leven met je rolkooi en dat kan niet de bedoeling zijn...
                                          gelaste rolkooi wordt altijd afgekeurd. Is nu eenmaal de regel dat een rolkooi gevezen moet zijn. Op voorhand nagaan van de regels voor je iets bouwt ga je niet dood van hoor.

Comment

Working...
                                          X