Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zaterdagnacht nog zo een uitgebouwde Manta (extreem verlaagd, getrokken banden, ... ) tegengekomen op O-platen, als ik zoiets zie dan begrijp ik de verstrengde controles wel ... Dit is weer een mooi voorbeeld van een uitzonderingsmaatregel die positief bedoeld was maar door velen misbruikt wordt. Net zoals het lichte vracht gunstregime moest bijgesteld worden zal het hier ook moeten gebeuren omdat een minderheid het misbruikt.
Ik zou naar een systeem gaan van registratie van gebruik van een dergelijke plaat. De bedoeling is om de mogelijkheid te geven aan liefhebbers om beperkt gebruik toe te staan voor manifestaties en de voorbereiding daarop. Dus voor de rit kaartje invullen voor de registratie van de rit (vertrektijd, aard van de rit, eventueel manifestatie vermelden) en bij een controle moet je dat dan kunnen voorleggen.
Voor de liefhebber is dat een kleintje omdat voor zijn tochtje in te vullen, diegene die het systeem willen misbruiken geef je een extra hinderpaal.
Ik heb het geluk dat m'n kever al oldtimer is van in '99, dus oldtimer,géén keuring en toch met gewone plaat... met de invoering van de europese plaat zal dat voordeel wellicht ook wegvallen voor velen onder ons...
Ik denk (is maar een gedacht) dat men de o-plaat zal afschaffen bij de nwe euro-plaat, en dat we met z'n allen zullen aanschuiven bij de Keuring
Als je de wet strikt interpreteert zou je in je overall achter het stuur moeten zitten.
Stel dat ze je controleren terwijl je juist een terrasje doet kan je mss nog wegkomen met de uitvlucht dat ie warm gelopen was en dat je maar van de nood een deugd gemaakt hebt.
Ik begrijp goed wat er in de wet staat:
'Alleen om naar meetings te gaan, en de testritten tot voorbereiding op deze meetings'.
Stel:
Ik koop/heb een 1957 Ausitn Healey 100-6
Betekend dit dat ik een gewone plaat moet hebben als ik in de zomer met mijn oldtimer een terrasje wil gaan doen?
Dus volledig keuren???
Dat is toch juist de charme van zo'n bak? Uit de garage, moeder de vrouw en de kids erin, ritje maken, terrasje doen.
Ben ik de enige die er zo over denkt?
Het beeld dat de belgische overheid heeft van een oldtimer die je inschrijft onder O-plaat is te vergelijken met dat van een schilderij.
Opbergen onder een doek, er eens kort naar kijken en het af en toe tentoonstellen.
Het enige wat die O-plaat u oplevert is dat ge uw auto niet op een remorque moet zetten om het te verplaatsen.
Dat ge die auto niet door de keuring krijgt zonder hem te masacreren volgens mij.
Gelul...
Wanneer een auto ouder wordt, dient hij nog steeds te blijven voldoen aan een aantal technische basisvereisten. Wanneer die er niet zijn, hoort zo'n ding gewoon niet op de baan.
Of zou jij het leuk vinden dat je oud bagatel in twee breekt als je met je gezin naar een terras rijdt?
Dat ge die auto niet door de keuring krijgt zonder hem te masacreren volgens mij.
Zo een wagen kan zeker gekeurd worden, als die goed is gerestaureerd en alles werkt zoals het hoort...
Regels sporen wel niet allemaal,
vb: stalen remleidingen+ schijven voor en achter op een kadett wordt gewoon afgekeurd, dat remt te kort volgens die gasten
vb: 5 puntsgordels + gelaste rolkooi wordt ook mooi afgekeurd, want als je overkop gaat zal je nog leven met je rolkooi en dat kan niet de bedoeling zijn...
Zo een wagen kan zeker gekeurd worden, als die goed is gerestaureerd en alles werkt zoals het hoort...
Regels sporen wel niet allemaal,
vb: stalen remleidingen+ schijven voor en achter op een kadett wordt gewoon afgekeurd, dat remt te kort volgens die gasten
vb: 5 puntsgordels + gelaste rolkooi wordt ook mooi afgekeurd, want als je overkop gaat zal je nog leven met je rolkooi en dat kan niet de bedoeling zijn...
gelaste rolkooi wordt altijd afgekeurd. Is nu eenmaal de regel dat een rolkooi gevezen moet zijn. Op voorhand nagaan van de regels voor je iets bouwt ga je niet dood van hoor.
Comment