Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afschaffen O-plaat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
    Zo een wagen kan zeker gekeurd worden, als die goed is gerestaureerd en alles werkt zoals het hoort...

    Regels sporen wel niet allemaal,
    vb: stalen remleidingen+ schijven voor en achter op een kadett wordt gewoon afgekeurd, dat remt te kort volgens die gasten
    vb: 5 puntsgordels + gelaste rolkooi wordt ook mooi afgekeurd, want als je overkop gaat zal je nog leven met je rolkooi en dat kan niet de bedoeling zijn...
    Stom ja, maar 't is zo.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Commissaris Huyghebaert Bekijk Berichten
      stierenkak. zonder stoplichten en pinkers hoort geen enkele auto op de baan.
      Armpje uitsteken. Verder heeft de bluetrain volgens mij wel stoplichten.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
        Of zou jij het leuk vinden dat je oud bagatel in twee breekt als je met je gezin naar een terras rijdt?
        Dat is wel erg zwart-wit uitgedrukt.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          gelaste rolkooi wordt altijd afgekeurd. Is nu eenmaal de regel dat een rolkooi gevezen moet zijn.
          En wat is het idee daarachter? (uit nieuwsgierigheid)

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
            En wat is het idee daarachter? (uit nieuwsgierigheid)
            Moet je aan de FOD mobiliteit vragen.

            Hoewel het volgens mij is omdat je aan de dragende structuur van een wagen zowieso niets mag lassen dat de kreukelzone's veranderd.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
              Gelul...

              Wanneer een auto ouder wordt, dient hij nog steeds te blijven voldoen aan een aantal technische basisvereisten. Wanneer die er niet zijn, hoort zo'n ding gewoon niet op de baan.

              Of zou jij het leuk vinden dat je oud bagatel in twee breekt als je met je gezin naar een terras rijdt?

              Als hij echt door en doorrot is, geraakt hij zelfs niet door de oldtimercontrole, geloof me
              En je zou verbaasd zijn als je moest weten, hoeveel mensen er met een rotte wagen rondrijden, zonder dat ze het weten. In de jaren '80 en '90 zijn veel constructeurs begonnen met plastic kappen in de wielkassen. Veel van die wagens rijden ng rond, maar je wil niet weten hoe ze soms er aan toe zijn onder die kappen.
              www.opelklassiek.be

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                Ik begrijp goed wat er in de wet staat:
                'Alleen om naar meetings te gaan, en de testritten tot voorbereiding op deze meetings'.

                Stel:
                Ik koop/heb een 1957 Ausitn Healey 100-6
                Betekend dit dat ik een gewone plaat moet hebben als ik in de zomer met mijn oldtimer een terrasje wil gaan doen?
                Dus volledig keuren???

                Dat is toch juist de charme van zo'n bak? Uit de garage, moeder de vrouw en de kids erin, ritje maken, terrasje doen.
                Ben ik de enige die er zo over denkt?
                Vind ik ook man, België heeft gwn de neiging om iets, dat niet nieuw is, snel uit het beeld te willen...
                www.opelklassiek.be

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Commissaris Huyghebaert Bekijk Berichten
                  jaarlijkse vereenvoudigde keuring is geen overbodige luxe.

                  Wel , daar geef ik je helemaal gelijk in! Ik zit er niet mee in om er elk jaar mee terug te gaan, maar dan enkel de punten nazien zoals bij een oldtimer wordt gedaan.
                  Hier ben ik zelfs hevige voorstander van, dan gaat die tjoeningcrime op weerloze oldiekes ne keer stoppen!
                  www.opelklassiek.be

                  Comment


                  • #69
                    Het is toch opvallend dat veel van die oldtimers op meetings op gewone platen staan en dat zijn heus niet allemaal recente oldtimers.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                      Als hij echt door en doorrot is, geraakt hij zelfs niet door de oldtimercontrole, geloof me
                      En je zou verbaasd zijn als je moest weten, hoeveel mensen er met een rotte wagen rondrijden, zonder dat ze het weten. In de jaren '80 en '90 zijn veel constructeurs begonnen met plastic kappen in de wielkassen. Veel van die wagens rijden ng rond, maar je wil niet weten hoe ze soms er aan toe zijn onder die kappen.
                      De oldtimerkeuring gebeurt maar éénmalig.

                      Eens door die controle stopt hij met roesten of zo?
                      1991 BMW E30 318is

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Het is toch opvallend dat veel van die oldtimers op meetings op gewone platen staan en dat zijn heus niet allemaal recente oldtimers.
                        Dat zijn niet allemaal gewoon gekeurde auto's, je kan ook een oldtimer-gekeurde auto hebben met gewone platen.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                          Dat zijn niet allemaal gewoon gekeurde auto's, je kan ook een oldtimer-gekeurde auto hebben met gewone platen.
                          Kan je dat uitleggen?

                          Comment


                          • #73
                            Het beste zou zijn om je oldtimer in te schrijven met een statuut dat je peperkt in km's en dat je bv 1keer om de 5jaar naar keuring moet.

                            Voor de rest, kan je tegengehouden worden door de politie en kunnen zij je auto controleren op straat of hij voldoet aan bepaalde eisen. (zoals roest, banden, etc.) Kunnen ze zich eens nuttig maken ipv te zagen over de testritjes en 30km straal.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                              zagen over de testritjes en 30km straal.
                              25 km.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
                                Kan je dat uitleggen?
                                De 'O-plaat' is volgens mij pas jaren na het statuut van oldtimer gekomen.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                  Dat zijn niet allemaal gewoon gekeurde auto's, je kan ook een oldtimer-gekeurde auto hebben met gewone platen.
                                  je kan ook een niet-gekeurde oldtimer hebben met gewone platen.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                    Uw posts zijn een echte meerwaarde voor het AF

                                    Ja. Alleen al omwille van het onderschrift !

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                      Uw posts zijn een echte meerwaarde voor het AF
                                      geheel in tegenstelling tot de jouwe.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Commissaris Huyghebaert Bekijk Berichten
                                        je kan ook een niet-gekeurde oldtimer hebben met gewone platen.
                                        Niet gekeurd maar wel ingeschreven?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                          Niet gekeurd maar wel ingeschreven?

                                          Ik heb m'n kever al van in 1994, ben er mee nr de Keuring geweest tot in 1999 (is van bwj 1974). In '99 een attest aangevraagd voor oldtimer,laatste maal gekeurd geweest met groen kaart. Attest teruggekregen van DIV met stempel en met gewone plaat. Voertuig blijft ingeschreven met gewone plaat zolang ik hem niet uit het verkeer hal,of van eigenaar verander.
                                          Vanaf het eind van '99 (denk ik) is de o-plaat ingevoerd,maar zolang je nog met hetzelfde voertuig rijd en je verzekering betaalt,ben je ingeschreven en in orde

                                          Comment

                                          Working...
                                          X