Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afschaffen O-plaat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Type inschrijving heeft geen verband met de wegenbelasting, die is na 25 jaar altijd €30.
    Je kan de wagen dus gerust inschrijven op gewone platen. Het enige wat dat meer kost zijn de jaarlijkse keuringskosten.
    Dus een zware bak is na 25 jaar ook bij gewone inschrijving 30 EUR wegenbelasting zonder O-plaat? Dan denk ik niet dat ik ooit een auto op O-platen ga zetten, van de keuring heb ik geen bang, integendeel, elke keer dat ik ga, wijzen ze wel op dit of dat wat nog wel ok is voor de keuring maar bv. op het randje en dan laat ik dat gewoon maken.

Comment

• € 30 dankuwel belgie

Comment

• Ik heb 2 renault 4's van 1984, die probleemloos (de ene al wat meer dan de andere) door de keuring geraken.
        Ik beschouw oldtimers die gewoon worden ingeschreven als waardevoller, omdat ik vermoed dat in veel gevallen de O nummerplaat het alibi is om een niet keurbare auto te laten rijden.
        Liever jaarlijks eens op de brug (en laat ze maar koteren en slaan, normaal mogen ze er toch niet doorkunnen), dan kop in het zand en er plots door vallen.

Comment

• Tracht maar es een Tatra of Peugeot 202 met gewone plaat te laten rijden,amai...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
            Tracht maar es een Tatra of Peugeot 202 met gewone plaat te laten rijden,amai...
            Misschien wilt dat gewoon zeggen dat die wagens niet meer geschikt zijn voor dagelijks gebruik en dan zet je ze gewoon op een O-plaat om is een meeting mee te doen ...
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Misschien wilt dat gewoon zeggen dat die wagens niet meer geschikt zijn voor dagelijks gebruik en dan zet je ze gewoon op een O-plaat om is een meeting mee te doen ...
              Nee, hij wil zeggen dat hij die auto's niet meer kan inschrijven om af en toe een plezierritje mee te maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                Nee, hij wil zeggen dat hij die auto's niet meer kan inschrijven om af en toe een plezierritje mee te maken.
                Binnen het huidige systeem kan dat enkel met een dagelijkse keuring, wat mij ook normaal lijkt.
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Binnen het huidige systeem kan dat enkel met een dagelijkse keuring, wat mij ook normaal lijkt.
                  Heb jij een oldtimer?

Comment

Heb jij een oldtimer?
                    Nee, ik wil er enkel eentje als ik daar plezierritjes kan mee maken en volledig op mijn gemak zijn. Die inspanning is me op dit moment te groot en ik wil niet met een wagen de baan op die niet 100% ok is om op de weg te zijn (legaal en technisch).
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Nee
                      Je kan dus onmogelijk weten waarover we spreken hier.

Comment

Je kan dus onmogelijk weten waarover we spreken hier.
                        Jij weet het blijkbaar ook niet zo goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
                          Tracht maar es een Tatra of Peugeot 202 met gewone plaat te laten rijden,amai...
                          Welke problemen ondervind je dan?

Comment

• uitlaat die doorgeroest is, waardoor je een nieuwe uitlaat eronder moet hangen, maar dit mag geen aftermarket zijn omdat dit tuning is, dus moet je een originele zien te vinden, die niet meer gemaakt wordt.

en dit voor meerdere onderdelen.
                            bandenmaten die niet meer te vinden zijn voor u originele velgen is er ook zo een leuke.

Comment

• us import ook niks?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                uitlaat die doorgeroest is, waardoor je een nieuwe uitlaat eronder moet hangen, maar dit mag geen aftermarket zijn omdat dit tuning is, dus moet je een originele zien te vinden, die niet meer gemaakt wordt.

en dit voor meerdere onderdelen.
                                bandenmaten die niet meer te vinden zijn voor u originele velgen is er ook zo een leuke.
                                niet alle aftermarket uitlaten zijn toch tuning? En je kan perfect een originele uitlaat laten namaken. Bijkomend geraakt de auto in het slechtste geval toch door de keuring met een tuningrapportje?
                                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Kheb zojuist m'n magazine van de BFOV in m'n bus had (belgische federatie voor oude voertuigen) , en de o-plaat zal nog een tijdje blijven bestaan,in de huidige reglementering zal niks veranderen, toch al een goed puntje...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                    Dat kan ik persoonlijk moeilijk geloven, welke maat hebben die dan?

Comment

Waarom kan je dit niet geloven? In het verleden zijn er wel meer bandenmaten geweest dan diegene die nu gemonteerd worden op de actuele auto's. De kans is dus reëel dat de banden van bijvoorbeeld onderstaande peugeot (dit is maar een lukraak voorbeeld...) niet meer te krijgen zijn...

The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Niet alleen de maat ook de snelheidsindex kan soms een probleem vormen. 205/55/R14 V is geloof ik bv. een probleem.
                                        Last edited by ; 03/09/2009, 21:23.

Comment

• Een paar jaar terug hadden wij een Peugeot J9. Die had van bandentype 19R400, hebben we toen nog 2 tweedehandsbanden van Michelin gevonden, en 2 bijna nieuwe van Dunlop. Nieuw waren ze nog te krijgen, enkel bij Michelin, maar was een 250€ per band volgens de bandencentrale. En naar het schijnt zou een 17R400 van een Citroen HY al helemaal onvindbaar zijn, maar pakken ze meestal in de plaats een 19R400, omdat die nog min of meer te vinden zijn.

En zo zullen er nog wel andere bandentypes zijn die nu (bijna) niet meer te krijgen zijn Voor alles is een oplossing natuurlijk.

Comment

Working...
                                          X