Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Oldtimer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aankoop Oldtimer

    Hallo,

    Ik zal al lang rond te kijken voor een oldtimer.
    Mijn vraag is nu als ik ga kijken op wat moet ik dan allemaal letten?

    (Btw weet iemand wat meer over de kwaliteit van de Ford Taunus MXL?)

    Bestaan er ook specifieke oldtimer fora?

    Groetjes,
    Jef

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door J3F Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik zal al lang rond te kijken voor een oldtimer.
    Mijn vraag is nu als ik ga kijken op wat moet ik dan allemaal letten?

    (Btw weet iemand wat meer over de kwaliteit van de Ford Taunus MXL?)

    Bestaan er ook specifieke oldtimer fora?

    Groetjes,
    Jef
    De pijnpunten van een oldtimer kan verschillen van model tot model. Als je in google zoekt naar clubs van het model dat u interesseert kom je ongetwijfeld specifieke fora tegen, waar ze u vanuit ervaring kunnen verderhelpen.

    Algemene problemen met oldtimers zijn roest en versleten mechaniek, maar daar ben je weinig mee natuurlijk

    Comment


    • #3
      Aha, nog een Taunus-fan ! ikzelf heb een TC3. Moest je het topic eens willen zien: http://autoforum.be/showthread.php?t=40024

      Nu, een MXL, ik ga er vanuit dat je een 20M bedoelt? De MXL versie ervan is al wat moeilijker te vinden. Een andere 20M versie is nog vrij makkelijk te vinden.

      De echte zwakke plekken bij een 20M weet ik niet, maar elke Ford is nogal roestgevoelig. Bij een TC zijn het vooral deze plekken, en ik ga er vanuit dat een 20M e.d. ook op zowat dezelfde punten zwak is.:

      -gardebou's (of voorspatborden) . Bij een TC1/2/3 zijn die vaak roestig, en dikwijls zelfs rot. Maar die zijn nog nieuw te verkrijgen. Of je ze van een 20M nieuw kunt krijgen weet ik niet, zal dan imitatie zijn.

      Spatbordranden: zijn de randen onder de voorspatborden. Dit kun je eigenlijk pas zien als je het voorspatbord eraf haalt. Maar meestal als de gardebou's zelf rot zijn, dat die randen ook rot zijn, of toch dikke kans daartoe. dat betekent dan laswerk, want dat is een deel dat je er niet zomaar kunt op- en afschroeven

      onderkant deuren: deuren kunnen rot zijn onderaan. goeie 2de hands zijn te vinden.

      Voor de rest qua motorisch en mechanisch durf ik niet zeggen in het geval van een 20M, maar ik ga er vanuit, mits alles goed onderhouden is, dan ook betrouwbaar is .

      Voor meer vragen, kan je je misschien best eens op dit forum registreren : http://forum.taunusmclub.nl/index.php

      Comment


      • #4
        Hey,

        Bedankt alvast voor de info en ik zal het forum zeker eens bezoeken.
        Maar op motorisch vlak zijn daar dingen waar je echt op moet letten?

        mvg

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door J3F Bekijk Berichten
          Hey,

          Bedankt alvast voor de info en ik zal het forum zeker eens bezoeken.
          Maar op motorisch vlak zijn daar dingen waar je echt op moet letten?

          mvg
          Niet meer of niet minder als bij een andere wagen
          Je hebt wss interesse in een Taunus P7b ? :



          Als het dient om dagelijks te rijden, zou ik toch voor de TC-reeks opteren
          www.opelklassiek.be

          Comment


          • #6
            Wat is hier dan beter aan?

            Een Opel Manta A ben ik ook wel zeer sterk geïnteresseerd in!
            Last edited by ; 17/09/2009, 17:59.

            Comment


            • #7
              Algemeen vind ik dat lakwerk en roest zowat de belangrijkste aandachtspunten zijn.

              Comment

              Working...
              X