Ik had eens een vraag ... Als je een oldtimer aankoopt en hij is niet gekeurd voor verkoop ... hoe krijg je hem dan legaal p de baan ? En als je hem laat keuren als oldtimer , kan je dan achteraf aanpassingen aan de auto doen zonder dat hij nog is naar de keuring moet zodat ze hem niet kunnen afkeuren ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Oldtimer aankopen
Collapse
X
-
Keuren als oldtimer of "alledaags" voertuig?
Oldtimer: je mag met je nummerplaat die op je andere auto staat(meestal is een oldtimer toch je tweede auto) er mee naar de keuring rijden. De plaat moet wel op jouw naam staan. Op de keuring krijg je dan een papier waarmee je verzekering je plaat kan aanvragen.
Alledaags: Je moet je aanbieden met een garageplaat (Z-platen), en als de wagen goed gekeurd is, ook hier de papieren voor de verzekering ivm aanvraag plaat.
Wat de verandering van O-plaat naar een alledaagse zo simpel gaat, weet ik ni
Bovenstaand hebben ze mij verteld op de autokeuring.
Ik dacht dat het zo was, meer info : www.goca.be
Je moet eens PM sturen naar Opelfreak. Hij heeft zowel een oldtimer voor alle dagen, en ook eentje op O-platen.Last edited by prins207; 20/09/2009, 11:55.
-
Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk BerichtenKeuren als oldtimer of "alledaags" voertuig?
Wat de verandering van O-plaat naar een alledaagse zo simpel gaat, weet ik ni
je krijgt zoon auto zelfs niet meer verkocht aan nederland, omdat belgie dan alle oude gegevens kwijt is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk BerichtenEn hoe zit het dan met anpassingen aan het voertuig ? Als hij gekeurd is ?
Echter een O plaat heeft ook zijn nadelen:
-je moet binnen een straal van 25km blijven
-je mag enkel overdag rijden
De 25 km limiet vervalt dan weer als je naar of van een meeting komt. Ook wordt er beweerd dat je met een O- plaat meer aan de kant gezet zou worden door de politie voor controles. Echter, ik rij al meer dan een maand op O-platen met mijn Taunus, al dikwijls politie tegengekomen en tot nu toe geen controle gehad. En ik woon in Kessel, dus passeer ook dikwijls door Nijlen .
Ook mag je een O-plaat niet gebruiken voor woon-werkverkeer, dus je mag niet winkelen, of naar school/werk. Je kan het natuurlijk wel is doen, maar op eigen risico. Als de politie niks gezien heeft, is er ook niks aan de hand. Net zoals de 25km limiet, zolang de politie je nergens tegenhoud, is er niks aan de hand. Maar je weet natuurlijk nooit op voorhand of je tegengehouden wordt of niet.
Persoonlijk zou ik voor een gewone keuring opteren: Kost misschien een beetje meer, maar je mag rijden naar waar en wanneer je wil, elk jaar naar de keuring dan, maar dan weet je zeker dat je veilig op de baan bent. Mijn Taunus staat tijdelijk op O-platen. Als die volledig in orde gemaakt is, wil ik hopelijk binnen enkele maanden ermee naar de gewone keuring, om hem dan voor dagelijks gebruik te kunnen gebruiken
Comment
-
Ok ik ben al heel wat wijzer geworden. Ik dacht als je hem inschrijft als oldtimer en je gaat er mee naar de keuring , en daarna bouw je een rolkooi en sportstoelen enzo in dat je dan geen problemen krijgt ... nu weet ik dat als je hem dan verder verkoopt je wel problemen hebt waarschijnlijk ... Dus gewoon helemaal opmaken ne oldtimer zoals hem was2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
Dat is het veiligste ,een keuring voor verkoop, zeker met oldtimers...
Je weet nooit welke (zware) gebreken er verscholen zitten in een voertuig.
Natuurlijk kan je da niet verwachten indien je en voertuig koopt die al 20jaar stilstaat in een schuur ofzo,dan moet je die zelf eerst opmaken.
Comment
-
Comment
-
Welke wagen zou je willen kopen en wat ben je er eigenlijk mee van plan?The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenWelke wagen zou je willen kopen en wat ben je er eigenlijk mee van plan?2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk BerichtenIk ad gedacht om een Fiat 600 te kopen en hem helemaal op te maken ... dan laten inschrijven als oldtimer.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
lekker dure ook wel in boortmeerbeek. maar toegegeven hij heeft er wel veel staan.
Comment
Comment