Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimer : inschrijving

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oldtimer : inschrijving

Gisteren ben ik een plaat gaan halen voor een oldtimer.

Het enige dat ik moest tonen was :
    -het rood-achtige formulier voor "aanvraag tot inschrijving van een wagen" dat ik op de keuring meegekregen heb
    -de "verklaring dat het een oldtimer is"
    -mijn identiteitsbewijs.

Ik heb terug meegekregen :
    - Een plaat
    - Een kopie van het formulier "aanvraag tot inschrijving van een wagen"

Geen roze kaart gekregen en niks moeten betalen.
    Worden deze (roze kaart en factuur) achteraf toegestuurd ofzo?

Het ding staat nu rijklaar, maar ik weet niet of ik al de baan op mag...
    (Is momenteel verzekerd op chassis-nummer, omdat ik plaat nog niet had)

Help, ik wil rijden !!

Met het oog op een normale wagen, of dat bij een oldie anders is weet ik niet:

Officieel mag je nog niet rijden, maar doordat je die kopie hebt van de aanvraag en de wagen verzekerd is op chassis kan je al rijden. Wanneer je zou tegengehouden worden toon je die en moet je bewijzen dat de wagen daarna effectief zal ingeschreven worden. Dus wanneer dat formulier toegekomen is.

Dat is wat mijn verzekeraar me indertijd verteld heeft. Maar ik vrees dat wanneer ze echt willen, ze u toch iets kunnen aansmeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
      Gisteren ben ik een plaat gaan halen voor een oldtimer.

Het enige dat ik moest tonen was :
      -het rood-achtige formulier voor "aanvraag tot inschrijving van een wagen" dat ik op de keuring meegekregen heb
      -de "verklaring dat het een oldtimer is"
      -mijn identiteitsbewijs.

Ik heb terug meegekregen :
      - Een plaat
      - Een kopie van het formulier "aanvraag tot inschrijving van een wagen"

Geen roze kaart gekregen en niks moeten betalen.
      Worden deze (roze kaart en factuur) achteraf toegestuurd ofzo?

Het ding staat nu rijklaar, maar ik weet niet of ik al de baan op mag...
      (Is momenteel verzekerd op chassis-nummer, omdat ik plaat nog niet had)

Help, ik wil rijden !!

Je gaat met dat aanvraagformulier naar uw verzekeraar en die zal verder alles regelen. Hij kan u de kopietjes van de documenten meegeven die nodig zijn om wettelijk in orde te zijn.

Als ik van u was zou ik wachten met rijden ... O-platen worden redelijk geviseerd en als alles niet 100% in orde is ... er lopen veel gefrustreerde flikken rond
      1963 Land Rover Series IIa
      1994 Mercedes SL320
      2015 Land Rover Discovery SDV6
      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Te laat... just een toerke gedaan

Toch bedankt voor de info !

Comment

Bij mijn weten mag je pas rijden zodra je het inschrijvingsbewijs hebt.
          Dus NIET zodra je de platen hebt.

Comment

Wat heb je gekocht?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

edit: post was een vergissing
              Last edited by Gere; 21/11/2009, 19:30.
              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Normaal ben je perfect in orde hoor... De roze kaart wordt nu in Brussel aangemaakt, en die krijg je binnenkort thuis...
                Met die copy ben je in orde, je zou bij controle alleen binnen de week je roze kaart moeten tonen, ALS ze al moeilijk doen...
                ----------------------------------------------------------------------------------
                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                Pictures here: BMW 7 Series
                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                It might need half a starsystem to turn around,
                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                  Bij mijn weten mag je pas rijden zodra je het inschrijvingsbewijs hebt.
                  Dus NIET zodra je de platen hebt.
                  Ik heb geen idee hoe het zit als je een nieuwe nummerplaat hebt .

Maar zoals velen onder jullie weten wisselen wij halfjaarlijks van voertuig met behoud van nummerplaat .

Op het moment dat de wissel gebeurt , duurt het uiteraard ook nog een paar dagen tot het juiste roze formulier bij ons in de bus valt . ( Kleine noot : Dit gaat de laatste jaren echt heel snel en kost niets !!! )

Dat wil dus zeggen dat wij ook een paar dagen zonder de juiste handel rondrijden . Daarom nemen we ook altijd een kopijtje van de aanvraag en steken dat bij de andere vereiste papieren .

Onze verzekeringsmakelaar ( raceBernard met zijnen Cooper S ) zorgt voor alles . Dus dat is inderdaad de man of vrouw die je moet hebben en contacteren .

Het enige wat je dus kan gebeuren bij een controle , is dat je een waarschuwing krijgt en dat je achteraf de roze vod moet gaan tonen .

Je moet uiteraard sowieso verzekerd zijn .

PLUS : Het betreft een oldtimerplaat en daar mag je niet zomaar mee op de weg . Ik denk dat dit je meer boetes gaat opleveren als je zo maar eens een toertje gaat doen en niet het feit dat je de officiele papieren nog niet hebt toegestuurd gekregen .
                  Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
                    Dat wil dus zeggen dat wij ook een paar dagen zonder de juiste handel rondrijden . Daarom nemen we ook altijd een kopijtje van de aanvraag en steken dat bij de andere vereiste papieren .

Onze verzekeringsmakelaar ( raceBernard met zijnen Cooper S ) zorgt voor alles . Dus dat is inderdaad de man of vrouw die je moet hebben en contacteren .

Het enige wat je dus kan gebeuren bij een controle , is dat je een waarschuwing krijgt en dat je achteraf de roze vod moet gaan tonen .

Ik doe net hetzelfde hoor, daar niet van. Maar bij de DIV hebben ze me er al ettelijke keren op gewezen dat het verboden is zonder dat document rond te rijden.
                    M'n zus heeft er overigens 150 EUR boete voor gekregen, dus het kan wel degelijk dat ze je d'r voor klissen. En ja, ze had van alles kopies bij.

Comment

Ik ben indertijd ook zo tegengehouden geweest; dat was dan nog wel omdat ik 500 meter reed van mijn kot naar de dealer, om mijn nummerplaat te laten vastvijzen (had noch schroevendraaier, noch vijsjes, noch tape) .. Nummerplaat lag achter de voorruit, ik rij die 500 meter en op 100 meter van de dealer word ik gestopt:
                      drama ivm papieren; gelukkig makelaar onmiddellijk aan de lijn gekregen die de hele situatie kon uitleggen; nummerplaten stonden nog steeds geregistreerd op mijn vorige wagen.

Flik heeft me dan uitgelegd dat hij in theorie de auto kon laten in beslag nemen; en heeft me 50 euro boete gegeven voor het niet-reglementair bevestigen van de voorste nummerplaat.

Vandaar dus ook dat ik zei: let er mee op
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Op de copy die je meekrijgt van de DIV, staat toch 'n stempel (iets van voorlopig document, als ik me goed herinner)?
                        ----------------------------------------------------------------------------------
                        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                        Pictures here: BMW 7 Series
                        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                        Pictures here: Diablo

It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                        It might need half a starsystem to turn around,
                        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                        Cylons have respect for it...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                          Op de copy die je meekrijgt van de DIV, staat toch 'n stempel (iets van voorlopig document, als ik me goed herinner)?

Geen idee, maar ik ben wel 100% zeker v/h feit dat het personeel van de DIV, zowel in Kontich als Alken, me d'r meermaals op gewezen heeft dat rijden verboden is, pas zodra je het formulier gekregen hebt mag je de baan op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                            Ik doe net hetzelfde hoor, daar niet van. Maar bij de DIV hebben ze me er al ettelijke keren op gewezen dat het verboden is zonder dat document rond te rijden.
                            M'n zus heeft er overigens 150 EUR boete voor gekregen, dus het kan wel degelijk dat ze je d'r voor klissen. En ja, ze had van alles kopies bij.
                            Willekeur dus .

Ca depend comme la queue d ' une vache zeker ?
                            Last edited by SPIDERVELOCE1750; 22/11/2009, 12:13.
                            Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Working...
                            X