Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe zit het met rijden met een oltimer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • hoe zit het met rijden met een oltimer

    ik lees hier en daar dit

    Wanneer men een voertuig als oldtimer wenst in te schrijven, dient men met deze oldtimer bepaalde spelregels (lees: beperkingen) te respecteren: het is een voertuig dat slechts bij uitzondering op de openbare weg wordt aangewend, ofwel ter gelegenheid van behoorlijk toegelaten manifestaties, ofwel voor proefritten met het oog op die manifestaties uitgevoerd tussen zonsopgang en zonsondergang en binnen een straal van 25 km, ofwel om zich naar die manifestaties te begeven.

    wil dit zeggen dat ik de auto nt mag gebruiken om dag dagelijks naar mijn werk te pendelen ?

    mvg

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door redimolia Bekijk Berichten
    wil dit zeggen dat ik de auto nt mag gebruiken om dag dagelijks naar mijn werk te pendelen ?

    mvg
    klopt
    tenzij je de auto volledig laat keuren, en geen o-plaat voert
    kwa tax blijft het hetzelfde

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      klopt
      tenzij je de auto volledig laat keuren, en geen o-plaat voert
      kwa tax blijft het hetzelfde
      Klopt maar het hangt ook van de verzekering af.

      Een wagen op O-plaat die technisch als oldtimer wordt beschouwd kan je enkel verzekeren aan een "voordelige" polis die enkel de oldtimer-bewegingsvoorwaarden (bij wet vastgelegd) dekt.

      Een wagen die 25 jaar oud is maar jaarlijks naar de keuring gaat en een gewone nummerplaat heeft kan je op dezelfde manier verzekeren als een oldtimer en dan zit je met dezelfde beperkingen (of toch deels) ofwel laat je hem volledig verzekeren en dan heb je geen enkele beperking.
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

      Comment


      • #4
        als ik het goed begrijp voor dagelijks gebruik moet ik hem als gewone wagen keuring om hem dagelijks te gebruiken

        ik had iets gehoord dat ik hem als oltimer kon in schrijven en dan tijdens de dag gewoon gebruiken in een straal van 25km

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door redimolia Bekijk Berichten
          als ik het goed begrijp voor dagelijks gebruik moet ik hem als gewone wagen keuring om hem dagelijks te gebruiken

          ik had iets gehoord dat ik hem als oltimer kon in schrijven en dan tijdens de dag gewoon gebruiken in een straal van 25km

          Eerste klopt, tweede dus niet
          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

          Comment


          • #6
            stel uw chevette eens voor, opelfreak zal blij zijn

            Comment


            • #7
              ik ook

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                stel uw chevette eens voor, opelfreak zal blij zijn
                zal morgen eens foto's nemen en hem voorstellen

                Comment


                • #9


                  Chevette oit nog op het punt gestaan een blauwe 2-deurs sedan te kopen
                  www.opelklassiek.be

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door redimolia Bekijk Berichten
                    als ik het goed begrijp voor dagelijks gebruik moet ik hem als gewone wagen keuring om hem dagelijks te gebruiken

                    ik had iets gehoord dat ik hem als oltimer kon in schrijven en dan tijdens de dag gewoon gebruiken in een straal van 25km
                    Enkel te gebruiken tussen zonsopgang en -ondergang, voor manifestaties en proefritten met het oog op die manifestaties
                    www.opelklassiek.be

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                      Enkel te gebruiken tussen zonsopgang en -ondergang, voor manifestaties en proefritten met het oog op die manifestaties
                      dus op nen gewone zondag moogde uw oldie ook niet buiten halen?
                      2015 BMW S1000R
                      2010 Renault Clio RS Cup
                      1987 Volkswagen Golf GTI

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                        dus op nen gewone zondag moogde uw oldie ook niet buiten halen?
                        inderdaad, dat mag _niet_
                        dagelijks rondtoeren onder de kerktoren evenmin. volgens de letter van de wet mag een technische proefrit wanneer je bij wijzen van spreken in je vuile overall er in zit. volgens de letter van de wet kunnen ze je pas echt iets maken als je stopt bij een winkel bijvoorbeeld.
                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                          inderdaad, dat mag _niet_
                          dagelijks rondtoeren onder de kerktoren evenmin. volgens de letter van de wet mag een technische proefrit wanneer je bij wijzen van spreken in je vuile overall er in zit. volgens de letter van de wet kunnen ze je pas echt iets maken als je stopt bij een winkel bijvoorbeeld.
                          fuck zeg, ik ga emigreren naar nederland. Daar mag je tenminste een vr6 in je golf leggen
                          2015 BMW S1000R
                          2010 Renault Clio RS Cup
                          1987 Volkswagen Golf GTI

                          Comment


                          • #14
                            lang leve dit apenland met een bananenrepubliek
                            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                            Comment


                            • #15
                              hmz

                              Hmz, ok ik rijd al jaar en dag in oldtimers en denk da jullie aan t volgende ff moeten weten :

                              Wat voor oldtimer precies ?
                              Kijk, rij je in een ouwe rot golf GTI I (of iets dergelijks) met O-plaat ? of rij je in een "classic" oldtimer (meestal oud Engels roest ofzo)

                              Wat ik merk is dat chauffeurs met O-plaat, maar niet een echte "oldtimer" harder aangepakt
                              worden, en da is normaal wat zeg t zelf, enige reden van die bakken op O-plaat in te schrijven in vaak de controles (keuring) te ontwijken.

                              Ik rij zelf al jaren Triumph oldtimers en moet zeggen, net zoals "mede eigenaars", echt
                              nooit last.

                              (ik denk tzelfde voor MG, of Jaquar rijders)

                              En nee, je "moet nie echt in werkoverall zitten" in je auto, doen ze echt moeilijk, open je
                              je motorkap, wijst een nieuw onderdeel aan (dat dr bij een "echte" oldtimer altijd wel inzit
                              ergens) en zeg je da je testdrive aan doen was.

                              Maar, nogmaals, "GTI's, en andere krotauto's die maar op O-plaat worden ingeschreven", worden harder aangepakt.

                              Cheers

                              B

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                                Hmz, ok ik rijd al jaar en dag in oldtimers en denk da jullie aan t volgende ff moeten weten :

                                Wat voor oldtimer precies ?
                                Kijk, rij je in een ouwe rot golf GTI I (of iets dergelijks) met O-plaat ? of rij je in een "classic" oldtimer (meestal oud Engels roest ofzo)

                                Wat ik merk is dat chauffeurs met O-plaat, maar niet een echte "oldtimer" harder aangepakt
                                worden, en da is normaal wat zeg t zelf, enige reden van die bakken op O-plaat in te schrijven in vaak de controles (keuring) te ontwijken.

                                Ik rij zelf al jaren Triumph oldtimers en moet zeggen, net zoals "mede eigenaars", echt
                                nooit last.

                                (ik denk tzelfde voor MG, of Jaquar rijders)

                                En nee, je "moet nie echt in werkoverall zitten" in je auto, doen ze echt moeilijk, open je
                                je motorkap, wijst een nieuw onderdeel aan (dat dr bij een "echte" oldtimer altijd wel inzit
                                ergens) en zeg je da je testdrive aan doen was.

                                Maar, nogmaals, "GTI's, en andere krotauto's die maar op O-plaat worden ingeschreven", worden harder aangepakt.

                                Cheers

                                B
                                het gaat hier voor mij over een vauxhall chevette van 1976 en deze in prachtige orginele staat

                                Comment


                                • #17
                                  nogthans hebben ze hier onlangs een mg ferm vastgehad die op een zondag bij de bakker zijn pistolekes aan het kopen was.
                                  veel hangt dus af hoe de muts van de agent staat, die je op dat moment tegenkomt.
                                  wimoptiek.be op

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                                    Hmz, ok ik rijd al jaar en dag in oldtimers en denk da jullie aan t volgende ff moeten weten :

                                    Wat voor oldtimer precies ?
                                    Kijk, rij je in een ouwe rot golf GTI I (of iets dergelijks) met O-plaat ? of rij je in een "classic" oldtimer (meestal oud Engels roest ofzo)

                                    Wat ik merk is dat chauffeurs met O-plaat, maar niet een echte "oldtimer" harder aangepakt
                                    worden, en da is normaal wat zeg t zelf, enige reden van die bakken op O-plaat in te schrijven in vaak de controles (keuring) te ontwijken.

                                    Ik rij zelf al jaren Triumph oldtimers en moet zeggen, net zoals "mede eigenaars", echt
                                    nooit last.

                                    (ik denk tzelfde voor MG, of Jaquar rijders)

                                    En nee, je "moet nie echt in werkoverall zitten" in je auto, doen ze echt moeilijk, open je
                                    je motorkap, wijst een nieuw onderdeel aan (dat dr bij een "echte" oldtimer altijd wel inzit
                                    ergens) en zeg je da je testdrive aan doen was.

                                    Maar, nogmaals, "GTI's, en andere krotauto's die maar op O-plaat worden ingeschreven", worden harder aangepakt.

                                    Cheers

                                    B

                                    kameraad, wat ik hier uit opmaak is dat jij als een snob neerkijkt op mensen, die de gewone wagentjes van weleer koesteren...
                                    In mijn ogen ben je dan een liefhebber van mijn kl*ten.
                                    Sommige mensen (zoals ook ik) schrijven al eens een wagen in op O-plaat omdat ze liever een jaartje genieten en de wagen leren kennen alvorens tot een resto over te gaan
                                    www.opelklassiek.be

                                    Comment


                                    • #19
                                      tja er zijn veel mensen die die "rijdende roestige wrakken" van de baan willen halen. ik heb liever een charmante trage bak voor me, dan een vrouw die even traag rijdt in haar nieuwe Micra/corsa/new beetle....
                                      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                      Comment


                                      • #20
                                        opelfreak

                                        Euhmz, opelfreak, ik begrijp je niet goed.

                                        Tging over "hoe met een oldtimer te rijden en wanneer", ik heb mijn bevindingen drover
                                        gegeven.

                                        Had/heeft niets met mijn mening te maken, maar geeft gewoon aan "hoe het gaat"

                                        Schrijf zoveel van je ouwe opels in op O-plaat als je wil, fine for me.

                                        Feit blijft gewoon dat bij een (eventuele) controle de "classics" minder aangepakt worden.

                                        Cheers

                                        B

                                        Comment

                                        Working...
                                        X