Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe zit het met rijden met een oltimer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    oldtimer op gewone platen niet duurder

    Ik wilde even reageren, mijn oldtimers staan ook op gewone platen en dat is niet duurder. Ook met gewone platen kan je de voordelige verzekering krijgen, ik betaal (dacht ik) 86 euro voor de eerste en 21 euro voor elke volgende oldtimer. De keuring en de verzekering zijn 2 totaal verschillende zaken. De reden dat je met een O-plaat niet vrij mag rondrijden is omdat je wagen niet volledig gekeurd is. Verder dacht ik dat de wegentaks bij wagens ouder dan 25 jaar zowiezo zakte tot het minimum van 32 euro of zo, ook onafhankelijk van de plaat die je hebt. Ik heb een 3.6 mustang, een 2.8 ZX 280 en een 850 spider en ik betaal voor allemaal evenveel....

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door timson Bekijk Berichten
      Ik wilde even reageren, mijn oldtimers staan ook op gewone platen en dat is niet duurder. Ook met gewone platen kan je de voordelige verzekering krijgen, ik betaal (dacht ik) 86 euro voor de eerste en 21 euro voor elke volgende oldtimer. De keuring en de verzekering zijn 2 totaal verschillende zaken. De reden dat je met een O-plaat niet vrij mag rondrijden is omdat je wagen niet volledig gekeurd is. Verder dacht ik dat de wegentaks bij wagens ouder dan 25 jaar zowiezo zakte tot het minimum van 32 euro of zo, ook onafhankelijk van de plaat die je hebt. Ik heb een 3.6 mustang, een 2.8 ZX 280 en een 850 spider en ik betaal voor allemaal evenveel....
      850 spider, toevallig een groene?? foto's?

      Comment


      • #43
        Ik heb mijn rocco als Classic Car verzekerd. Belastingen blijven zelfde (is nog maar 21j oud...) maar verzekeringpremie is een stuk goedkoper.
        Je mag ermee rijden wanneer je maar wil. Enigste voorwaarde is dat je er geen woon- werkverkeer mee mag doen.
        sigpic
        Oldie: Ford Cortina DeLuxe 1967
        Daily: Fiat 500S

        Comment


        • #44
          Ik zou de Jetta Mk1 (28 jaar oud) willen inschrijven als dagelijkse, en de 19-jarige Polo waar ik nu mee rijd, als classic. Ik ga een opleiding carrosserie volgen, en ga dan wat aan de Polo werken en ook aan de Jetta. Maar als 1 van de 2 op school staat (vb om te herspuiten), heb ik dan nog die andere. En als classic staat hij toch op gewone platen? Dus zou echt moeten lukken dat ze je tegenhouden als je eens ermee gaat werken als je niet met de andere kan. Mijn Polo'tje valt toch niet erg op.

          E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
            Ik zou de Jetta Mk1 (28 jaar oud) willen inschrijven als dagelijkse, en de 19-jarige Polo waar ik nu mee rijd, als classic. Ik ga een opleiding carrosserie volgen, en ga dan wat aan de Polo werken en ook aan de Jetta. Maar als 1 van de 2 op school staat (vb om te herspuiten), heb ik dan nog die andere. En als classic staat hij toch op gewone platen? Dus zou echt moeten lukken dat ze je tegenhouden als je eens ermee gaat werken als je niet met de andere kan. Mijn Polo'tje valt toch niet erg op.
            Uw redenering klopt wel maar als ze u tegenhouden dan doen ze dat wel voor 100 procent hé
            En net dan gaat dat gebeuren
            De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

            1976 Volkswagen Kever 1200L
            1990 Volvo 344
            1991 Mercedes W124 230CE
            2016 Skoda Octavia van 't werk

            Verkocht
            1980 Volkswagen Derby CLS
            1990 Mercedes W124 230CE
            2008 Renault Espace 2.0 dci 130

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
              Ik zou de Jetta Mk1 (28 jaar oud) willen inschrijven als dagelijkse, en de 19-jarige Polo waar ik nu mee rijd, als classic. Ik ga een opleiding carrosserie volgen, en ga dan wat aan de Polo werken en ook aan de Jetta. Maar als 1 van de 2 op school staat (vb om te herspuiten), heb ik dan nog die andere. En als classic staat hij toch op gewone platen? Dus zou echt moeten lukken dat ze je tegenhouden als je eens ermee gaat werken als je niet met de andere kan. Mijn Polo'tje valt toch niet erg op.
              Ik denk dat het tegenhouden op zich geen probleem zal zijn, je moet alleen niet zeggen dat j eop weg naar het werk bent. Classic car is vooral voor de verzekering een beperking. Je wagen blijf je elk jaar aanbieden op de keuring en je verzekeringspapieren zijn in orde. Probleem wordt het als je een ongeval hebt op weg van of naar het werk.

              Dit is puur een kwestie van afspraak met de verzekering. We hebben bv een regeling van als de "gewone" dagelijkse wagen in de garage staat ik een mail stuur naar de verzekering om de classic car als vervangwagen die dag te noteren. De verzekering stuurt me dan per mail een bevestiging dat ik de "classic" car als vervangwagen gebruik en ook verzekerd ben voor woon-werk verkeer

              Comment


              • #47
                I weet wel niet of elke auto daar voor in aanmrking komt. Enn 25jarige auto kun je zowiezo als classic verzekeren. Heb wel ooit gehoord dat het afhankelijk is van het model of het als classic car verzekerd kan wordten vanaf de leeftijd van 15j. Voor mijn rocco was dat geen probleem, aangezien die zeldzamer is. Ik weet niet of je een Polo 2F als classic kunt verzekeren. Best eens informeren...
                sigpic
                Oldie: Ford Cortina DeLuxe 1967
                Daily: Fiat 500S

                Comment


                • #48
                  Ik begrijp niet waarom je hem niet gewoon zou inschrijven?
                  Mits onderhoud moet die met gemak door de keuring.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                    Ik begrijp niet waarom je hem niet gewoon zou inschrijven?
                    Mits onderhoud moet die met gemak door de keuring.
                    Een classic car moet ook gewoon naar de keuring Het is puur een verzekeringskwestie, heeft niets met de keuring te maken !!!

                    Comment


                    • #50
                      Gaat er gewoon om dat ik dan minder met de Polo 2F zou rijden, en dus niet de volle pot wil betalen voor de verzekering.

                      E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                      Comment

                      Working...
                      X